tóth gabi
Még a közgyűlést sem sikerült megtartani.
Anyáznak a budapesti autósok és minden szakmai szervezet Karácsony Gergely újabb ötletelése miatt. A főpolgármester komplett, kiérlelt koncepciókat nem tesz le az asztalra, csak vad ötletei vannak, amiket hirtelen megvalósít, kerül, amibe kerül… A Ripost7 cikke.
Fessünk sárga csíkokat a Nagykörútra, zárjunk le egy sávot a biciklistáknak! Olcsó volt, nem volt mögötte koncepció, meg is lett az eredménye: a folyamatos dugó és káosz a fővárosi közlekedésben.
Hasonló „színvonalú” javaslat az is, hogy zárjuk le az egész pesti alsó rakpartot a forgalom elől, sőt ezzel együtt a Lánchidat is! Mi lesz az eredmény? Mindenki tudja: brutális közlekedési káosz! Hiszen az intézkedés mögött nincs átgondolt terv, átfogó városfejlesztés.
Karácsony Gergely nem konzultált semmilyen szakmai szervezettel az egészről, tiltakozik is mindenki az autósoktól a kereskedelmi kamarákig, hiszen a lépés a vállalkozókat is tönkretenné.
A tervezett lezárásról sem hatástanulmány, sem megvalósíthatósági terv nem készült, a főpolgármester egyedül egy Medián által készített közvélemény-kutatást lobogtat, ami – amint arra Karácsony Facebook-posztja alatt sokan felhívták a figyelmet – egyáltalán nem támasztja alá az önhatalmú döntést. Hiszen kiderül belőle – hiába hivatkozik a közvéleményre Karácsony –, hogy csupán 17 százalék támogatja Budapesten a teljes rakpartlezárást!
„KariGeri” ugyanis nagyvonalúan hozzácsapta a teljes lezárást szorgalmazókhoz azokat, akik csupán azt helyeselték, ha egy szakaszt részlegesen átadnának a gyalogosoknak. Ilyen alapossággal működtetik a fővárost ma…
„Környezet- és balesetvédelmi szempontból rossz döntés a rakpart lezárása az autósforgalom előtt” – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Gyulainé Tóth Zsuzsa, a Magyar Autóklub jogi képviselője. A képviselő elmondta: semmilyen szakmai előkészítésről nem tudnak, így az ilyenkor szükséges forgalomszámlálási adatokról sem. Majd kifejtette, a tervek megfontolatlanok, és komoly következményekkel járhatnak: teljesen megbénulhat Budapest közlekedése.
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke az M1 Ma reggel című műsorában elmondta: Karácsony Gergely döntését nem előzték meg érdemi egyeztetések, kizárták az autósokat a döntésből. A városvezetés által létrehozott kerékpársávokat a kérések ellenére sem adták vissza az autósoknak, és ezzel hatalmas dugókat okoztak. Ugyanakkor a kerékpárosklub által megrendelt felmérés szerint is a fővárosban közlekedőknek csupán 6-7 százaléka használ kerékpárt a mindennapokban. Metál szerint a gond nem a kerékpárosokkal van, hanem azzal, hogy az efféle intézkedések szembeállítják az autósokat és a bicikliseket.
A fuvarozók érdekképviseletével sem konzultált Karácsony Gergely a Lánchíd autósforgalmának lezárásáról – mondta el Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára az M1-en. Ez már csak azért is furcsa, mert létezik a direkt erre a célra létrehozott Fővárosi Turisztikai Kerekasztal, aminek az elnöke a mindenkori főpolgármester-helyettes. Dittel szerint a Lánchíd lezárása főleg a csoportos városnéző túrákat lehetetlenítené el, ahol a turistákat végigviszik a főváros legszebb pontjain, és az alagút és a budai Vár pont ezek közé tartozik. Ezenkívül az alsó rakpartnál rengeteg hajó áll, amiket ki kell szolgálni.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) online konzultációt indított a rakpartlezárás ügyében, ahol néhány hét alatt 8000 vállalkozó mondta el véleményét. Zsabka Zsolt, a BKIK alelnöke a Metropolnak elmondta: a főváros a döntés előtt egyáltalán nem kérdezte meg a 300 ezres vállalkozói közösséget. A kérdőívet kitöltő kereskedők 60%-a elítéli a pesti alsó rakpart teljes és végleges lezárását, mivel a főváros egyes belső részeinek megközelítése autóval már most is jelentős nehézséget okoz az ott működő, szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára. Ha a lezárás létrejönne, sokan nem vállalnak majd munkát az érintett területeken.
A főpolgármester azt tanácsolja az autósoknak, hogy akit zavar a várakozás, szálljon ki a járművéből. Neki könnyű, hiszen a szolgálati autójával sokszor a buszsávot használja… Két alkalommal is videó készült róla.
Anita, taxis
„Nagyban befolyásolja a munkánkat. Sokkal többet kell menni utasokkal, és az utasoknak sem tetszik, hogy pluszpénzt kell fizetni, mert nem tudunk normálisan közlekedni. Nehéz alapvetően is a rakpartot megközelíteni, de így van, hogy több hídon is oda-vissza kell menni, hogy elérjük az úti célunkat, főleg úgy, hogy a Lánchíd is le van zárva.”
Csuti Bálint, turistabusz-vezető
„Budapesten nagyon nehéz közlekedni turistabuszokkal. Mindenhonnan kitiltva, kevés a megálló, ahol az utast ki lehet tenni, fel lehet venni, rengeteg a busz, kevés a hely, ha még azt is lezárják, még kevesebb lesz. Nem is tudom, hogy ki az, aki ezt koordinálja, hogy így kell lenni. Karácsony Gergely biztos ért hozzá… Ennyi erővel én is érthetek hozzá. De a pénz az kell, hogy hozzák a turistát! Mert ugye az idegenforgalom felszálló ágban van, mint a hírekben halljuk. De mi megpróbáljuk leszálló ágba vezetni, nehogy ide kelljen jönnie valakinek, mert az csak kellemetlen emlékekkel távozik az ilyenek miatt. Most például azok a turisták, akiket hoztunk, elég idős korosztály. Tolószék, meg minden. Ők nem tudnak gyalogolni kilométereket, hogy ott szálljanak be, ahol most ki van jelölve! Zárják le a rakpartot! A Dunát kéne Pozsonynál, aztán nem jönne turista a hajókon!”
Endre
„Szerintem így nem lesz élhetőbb a város. Ennyi. Nem szeretnék sértőt mondani. Alternatív útvonalra nincs ötletem, arra lenne ötletem, hogy lehetne megoldani, például úgy, ha a főpolgármester urat leváltanák.”
Judit
„Óriási dugók lesznek a városban, úgyhogy ez nem jó ötlet. Elég sok építkezés van így is. Valahogy észszerűbben kellene ezt, tervszerűen megoldani, hogy ne párhuzamosan legyen a Hungária körút meg egyszerre minden lezárva!”
Csertő Tibor
„Ez elképesztő. Sokkal nagyobb lesz a terhelés a belvároson, mindenhol. Úgy, mint amikor volt a felújítás. És ezt állandóra megcsinálni… Akkor Hungária körút, budai rakpart… De az se jó. Semmi nem jó.”
Sándor
„Az állandó lezárást nem tartom jó ötletnek. Így is megnehezíti a közlekedést, hogy hétvégente nem lehet lejönni a rakpartra, de hogy állandóra le legyen zárva, az nonszensz. Hülyeségnek tartom.”
Béla
„Elhiszem, hogy jó a bicikli, én is szeretek sportolni, de kocsival járunk dolgozni.”
Összeveszett a Demokratikus Koalíció és a Momentum, így végül határozatképtelenség miatt elmaradt a Fővárosi Közgyűlés múlt szerdára összehívott ülése. Karácsony Gergely kénytelen volt mentegetőzni az újságírók előtt, mondván: szerinte a Momentum és a DK között „áthidalhatatlan véleménykülönbség” van. Újra kiderült, hogy Karácsony Gergely egyáltalán nem képes irányítani a fővárost és az összetákolt baloldali koalíciót, hiszen ki van szolgáltatva Gyurcsányéknak…
A botrányba torkolló civakodást az okozta, hogy bár a Momentum jogosnak tartotta Bősz Anett kinevezését, azonban szerintük „a Momentumnak ugyanígy jár a lehetőség, hogy a szintén a parlamentbe jutó képviselőik, Orosz Anna, Bedő Dávid helyén is momentumosok indulhassanak az időközi választásokon. De ezekben a körzetekben a DK indítana jelölteket, és a kerület polgármestere DK-s. Erről Soproni Tamás beszélt a 444-nek.
Wintermantel Zsolt, a fővárosi Fidesz–KDNP-frakció vezetője a határozatképtelenséget újságíróknak úgy kommentálta: „a baloldali pártok viszálykodásai és belső konfliktusai miatt Budapest ügyei nem tudnak előrehaladni”. A közgyűlésnek 37 napirendi pontja volt, köztük a költségvetés és cégek beszámolói, valamint fejlesztéssel kapcsolatos ügyek, így a budai fonódó villamoshálózat folytatásának ügye, amelyben 7 hónap után végre kiadhatta volna a szükséges engedélyeket a Fővárosi Önkormányzat.