DIÉTA

Folyton visszakúsznak rád a pluszkilók? Mutatjuk az 5 diétagyilkost!

Hiába tartod a diétád, mozogsz eleget, kerülöd a cukrot, mégse mennek le a pluszkilók? Lehet, hogy erre a pár apróságra még nem gondoltál!
  • Szerző: Ripost

Azt már mind tudjuk, hogy a mozgáshiány, a helytelen táplálkozás és a túlzott cukorbevitel elhízáshoz vezet. Azonban hiába edzel rendszeresen és figyelsz a helyes étrendre, ha néhány alapvető dologra nem koncentrálsz eléggé, rém lassan vánszorognak le a kilók.

1. Túl sokat alszol

Aki rendszeresen nem alussza ki magát, annak a szervezete stresszhormonokat termel, a hormonok pedig megnövelik az étvágyat. Ugyanakkor ha minden nap túlalszod magad, akkor sem jársz sokkal jobban: egy kutatás szerint azoknak, akik 10 óránál többet alszanak, magasabb lesz a testtömegindexük. Nem véletlen, hogy az orvosok napi 7, és legfeljebb 9 óra alvást javasolnak.

2. Sötétben készülődsz reggel

Ha nem húzod fel ébredés után a redőnyöket, nem érintkezel a reggeli napfénnyel, akkor valójában kitolsz magaddal.  A hajnali napsugarak felturbózzák az anyagcseréd és segítenek a testednek felébredni. Reggelente 20-30 perc napfény csökkenti a testtömegindexedet.

3. Nem ágyazol meg

Egy kutatás szerint jobban alszanak azok, akik este megágyaznak, ami végül is logikus: az egészséges, jó körülmények közötti alvás egyenes út az egészséges súly felé.

4. Nem méred magad

A napi mérlegelés nagyon jó tükör, hogyan állsz a testsúlyoddal, és egyben jó motiváció is. Reggeli előtt érdemes a mérlegre állni, lehetőleg akkor, amikor még vizet se ittál. Mivel éjszaka, álmunkban is veszítünk a súlyunkból, ébredés után kapod a legpontosabb értéket.

5. Túl keveset, vagy nem reggelizel

Egy bőséges reggeli csodákra képes: felpörget, jobban tudsz koncentrálni, és jobban tudod tartani a napi diétádat. Ha rendszeresen kihagyod a reggelit, a tested vészmódba áll, és elkezd raktározni - ezért nem jó, ha éhezteted magad.