RETRO RÁDIÓ

Bevásárlástervezés: 6 tipp az akcióvadászathoz (X)

Bevásárlástervezés: 6 tipp az akcióvadászathoz (X)
RIPOST
Szerző
RIPOST
Létrehozva2021. 01. 26. 14:28

Leárazás, sale, sárga és piros címkék az üzlet polcain. Már-már hétköznapivá válnak a figyelemfelhívó jelzések minden üzletben. A szupermarketek még ki is szállíttatják a hetente megjelenő prospektusaikat házhoz, hogy az ember orra elé tolják az ő portékájukat. Hogy lehet eligazodni az információ dzsungelében, hogyan spórolhatunk? Nézzük meg az akcióvadászat buktatóit.

 

Forrás: Pixabay

Ha alaposan szemügyre vesszük a Lidl újságot, vagy akár a Penny Market újságot, egy-egy lap sarkán kiírják, hogy melyik napokon érvényes a leárazás. A leggyakoribb esetek: csak szombaton és vasárnap, vagy csak hétfőtől szerdáig.

Gondoljunk bele a következő esetbe. Végre hétvége van, az egész napot magunk osztjuk be. Azért el kell menni bevásárolni, és mivel nagyjából minden szórakozási lehetőség megszűnt a veszélyhelyzet alatt, mi mást tehet az ember. Észben tartjuk, mit hol lehet jó áron kapni, például a savanyú uborka fél áron lesz kapható a Lidlben.

A boltba beérve rögtön az uborkát kezdjük nagyobb tételben bepakolni, hogy még jusson nekünk is, mert az alacsonyabb áron biztos elkapkodják az emberek. Aztán veszünk még ezt-azt, telepakoljuk a bevásárlókocsit. Persze hétvégén többen vannak az üzletben.

Örülünk, amikor elszabadulnak a kasszától, mert úgy kell kapkodni, a kasszás csak tolja és tolja a leolvasott termékeket. Meg sem nézzük a blokkot, csak otthon szembesülnek a ténnyel, hogy átlagos áron vettük meg a savanyú uborkát. Kevesen vagyunk, akik a kassza elhagyása után átnézzük a nyugtát. És ha fel is fedezzük a „hibát”, mennyi esetben vesszük a bátorságot, hogy visszamenjünk azért a pár száz forintért a kasszához? Hogy feltartsuk a műveletet, a többieket. Mellesleg a kiírás: „A pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el!” a legritkább esetben állja meg a helyét, erről jogi fórumon is biztosítanak hozzáértők.

Ha az ember nem jegyzi fel magának a bevásárlás tervezésénél az akcióhoz tartozó apróságokat, bosszúsan inkább beletörődik a sorsába.

Így járjunk el a bevásárlás tervezésénél

  • Minden hét csütörtöke előtt nézzük át a közelünkben levő üzletek akciós újságjait. (Az akciós szórólapok érvényessége Magyarországon csütörtökön kezdődik, szerdán végződik.)
  • Legyünk tisztában az általunk fogyasztott árucikkek átlagos árával, például mennyibe kerül egy kilogramm vöröshagyma vagy egy liter 12%-os joghurt, egy kiló csirkemellfilé. Ekképpen tudjuk mihez hasonlítani az aktuálisan meghirdetett árakat.
  • Lapozzuk végig az akciós újságokat, akár offline, akár online. Ahogy egy kedvező árú termékhez érünk, jegyezzük fel a terméket a bevásárlólistára, például így:

  • Tervezzük meg, mire van szükségünk és miért mekkora távolságot érdemes megtenni. Ha csak egy kiló sertéshúst vennénk a Pennyben, valószínűleg jobban járunk (időben, energiában és költségben), ha ott vesszük meg a darált sertéshúst, ahol éppen már vásárolunk. 100-400 forintot spórolnánk a másik üzletben, de oda még el kell jutni és nem feltétlenül jutunk hozzá az alacsonyabb árú húshoz.
  • A helyszínen már céltudatosan azokat a termékeket keressük, amelyek akciósak. Ha a 300 grammos savanyú uborka kilóára éri meg jobban, akkor ne a 850 grammos üveget vegyük el.
  • Ha nem találunk egy akciós terméket, kérjünk segítséget bátran az eladóktól. Lehet, hogy még a raktárban van, pár percen is múlhat, hogy mikor jut hozzá a következő vevő a leértékelt áruhoz.
  • Egyes élelmiszerüzletek külön szekciót hoztak létre azoknak a termékeknek, amelyek szavatossági ideje hamarosan lejár. Ezek a cikkek fogyaszthatók továbbra is, csak érdemes mielőbb felhasználni őket.

    2021. pedig továbbra is a járványügyi korlátozásokról szól. Tartsuk be a javasolt szociális távolságot, igyekezzünk akkor vásárolni menni, amikor várhatóan kevesebben tartózkodnak az üzletekben. Vagy mi lenne, ha online vásárolnánk?

     

    Ripost hírek

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.