ÉLETMÓDI

Autós márkajelek: Különös titkokat rejtenek az emblémák

A történelem alakulása is tetten érhető bizonyos gépkocsimárkák logójában, míg mások régi családi titkokat rejtenek. Akad köztük néhány kimondottan érdekes sztori!
  • Szerző: D.K.

Mára az autók márkajelzései egybeforrtak azzal, amit a gyártójuk képvisel: elegancia, luxus, száguldás, esetleg megfizethetőség.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Fotó: Shutterstock

A logók tervezésénél természetesen más szempontok játszottak szerepet, és aztán itt minden felbukkan...

 

Fotó: Shutterstock

Az eredetileg repülőgépmotorokat gyártó cég a Rapp Motorenwerke nevet viselte, majd Bayerische Motoren Werkenre változtatták – ennek a rövidítése a BMW. Ekkor született meg a mai napig használt logójuk is, aminek négyes osztása a repülőgépek forgó légcsavarját és az ég kékjét szimbolizálja. Sokak szerint viszont a bajor zászló színeit jeleníti meg a kerek mező.

A márka emblémája a Filarete-torony tetején lévő, embert lenyelő, sárkányfejű kígyót, a Visconti család címerállatát és Milánó zászlóját ábrázolja.

 

A két szárny között látható B betű a céget szimbolizálja, amivel a gyár azt szeretné üzenni, hogy a Bentley tényleg majdnem olyan, mint egy repülő. Ezenkívül a márkajelzés szárnyas napkorongra is hasonlít, ami egy okkult szimbólum.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Bentley Motors Official (@bentleymotors) által megosztott bejegyzés

 

 

Az 1958-ban bemutatott, stilizált S betűt formázó márkajelzés a cég nevének kezdőbetűje. Ez a járműveken ezüstszínű, mindenhol máshol pedig vörös és kék. A vörös a szenvedélyt és a hagyományt képviseli, a kék pedig a nagyságot.

 

 

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Follow if you love mustangs! (@mustang) által megosztott bejegyzés

A Mustangokon látható, vágtázó ló egy magyar származású férfi, Charles Keresztes alkotása. Ő kapta a feladatot, hogy alkosson egy olyan logót, ami harmonizál a hűtőráccsal. Mivel szeretett lovagolni, úgy gondolta, hogy egy vágtázó ló ideális lesz, így ezt faragta ki, és küldte el a gyárnak.

 

A négy karika négy német autógyár – Audi, DKW, Horch és Wanderer – 1932-es egyesülését, illetve az így született Auto Union vállalatot szimbolizálja. A név 1985-ben lett Audi.

 

Fotó: Shutterstock

A márka neve a két alapító vezetéknevét takarja. A hűtőtács formáját az Akropoliszról mintázták, az RR logó fölé magasodó ikonikus nőalakot pedig a korabeli népszerű autósmagazin, a The Car titkárnőjéről, Eleanor Velasco Thorntonról formázta Charles Sykes szobrászművész.

 

A logó valójában három oválisból áll. A belső kettő a vállalat és a vevő szívét jelképezi, ezek átfedése a kölcsönös bizalmat szimbolizálja – miközben egy elnagyolt T betűt is alkotnak. A külső ovális a Toyotát körülvevő világot jelenti.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

TOYOTA (@toyota) által megosztott bejegyzés

 

Fotó: Shutterstock

A háromágú csillag a föld, a tenger és a levegő uralmát jelképezi.

 

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Ferrari (@ferrari) által megosztott bejegyzés

A legenda szerint miután 1923-ban Enzo Ferrari megnyert egy autóversenyt, a nézőként jelen lévő Paolina grófnő megkérte, hogy fessen egy ágaskodó fekete lovat az autóira, mert szerinte az szerencsét hoz – Enzo pedig szót fogadott. A cég logójának sárga háttere pedig Ferrari szülővárosát, Modenát szimbolizálja.

 

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Citroën (@citroen) által megosztott bejegyzés

A francia vállalat eleinte fogaskerekeket gyártott, például a Titanichoz. Ezért lett a később autógyártásra áttérő Cit-roën logója a kezdeti sikereket biztosító, fordított V alakú fogaskerék.

 

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Porsche (@porsche) által megosztott bejegyzés

A pajzs alakú embléma közepén ágaskodó ló dinamikát és erőt jelent, a körülötte látható fekete-piros csíkok és agancsok pedig Baden-Württemberg tartomány szimbólumai.

 

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?