RETRO RÁDIÓ

Kiderült, miért bukik meg a legtöbb diéta!

Kiderült, miért bukik meg a legtöbb diéta!
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2016. 01. 27. 10:30

Mindent megpróbáltál a szuperegészséges ételektõl az apró adagokig és a rendszeres edzésig, mégsem mennek le a kilók? Ez lehet az oka!

Egy több mint 1000 fő megkérdezésével lezajlott amerikai felmérés szerint az emberek leginkább az étrendre és a rendszeres mozgásra koncentrálnak, ha fogyni szeretnének. Ez persze jogos, ám van egy dolog, amivel a kutatás szerint csak a fogyni vágyók 10 százaléka törődik, mégis az egész diéta sikere múlhat rajta: ez pedig a lelkiállapot. A megkérdezettek 31 százaléka ugyanis azt állította, hogy a kevés edzés áll a fogyása útjában, 26 százalék szerint az ételek jelentik a legnagyobb problémát, 17 százalék szerint pedig az, hogy az egészséges életmód sokba kerül.

Mindössze 10 százalék ismerte el, hogy a lelki egészsége, illetve annak hiánya jelenti az akadályt.

De hogyan is állhat a lelkiállapotunk a fogyás útjába?

Sokunk számára az evés érzelmi jelentőséggel is bír.

A nehéz időkben a „komfortkajákhoz” nyúlunk, és néha még a gyerekeinket is édességgel jutalmazzuk. Az ünnepek jó része az étkezésről szól, és néha nosztalgikusan felemlegetjük a régi idők ételeit.

Akár tetszik, akár nem, az étel nemcsak a testünket táplálja, hanem a lelkünket is.

Egy jó ízű étel után az agy dopamint, azaz örömhormont bocsát ki. A gond csak akkor van, ha ezzel már tudatosan akarunk élni, és azért eszünk, hogy kiváltsuk ezt a jó érzést.

De vajon hogyan alakíthatsz ki egészséges kapcsolatot az étkezéssel? Jó ötlet, ha étkezési naplót vezetsz, de az egyes fogások mellé azt is írd oda, milyen volt a hangulatod, amikor etted. Így felismerheted, ha a rosszkedv miatt nyúlsz az édességek után. Mielőtt nassolni kezdenél, gondold át, hogy vajon azért eszel-e, mert éhes vagy, vagy egészen más okból? Találd meg az éhségrohamok mögötti érzelmek okát, így leküzdeni is könnyebb lesz őket.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.