Létrehozva: 2019.01.21.

Két és félszoba összkomfort Skoda Kodiaq teszt

A ©koda 2017 elején mutatta be a zászlóshajóját a Kodiaq-ot. Noha a kínálatban már volt egy crossovere a Yeti, azonban ennek a modellnek a piacra lépése elõrevetítette, hogy a márka sokkal meghatározóbb szerepet szán magának ebben a kategóriában is.

Szerző AUTÓSZEKTOR

Talán velünk együtt jó néhányan vannak olyanok, akik még emlékeznek arra, amikor a Favoritok hátulján megjelent a „VW System” felirat. Ez a Škodánál korszakváltás szimbolikus egysorosa volt, egy jelzés, miszerint a márka belép egy új időszámításba. Azóta a Volkswagen alaposan gatyába rázta a vállalatot, aminek köszönhetően számos sikermodell született.

Ma a Škoda sikerét jól aposztrofálja az a tény, hogy egyetlen egy autót sem kell raktárra gyártania, a szerelőszalagról szinte szó szerint a vevők garázsába gurulnak be a kész autói.

A siker mögött persze van különleges attitűd is, melynek húrjait minden bizonnyal csak az egykor KGST ipar márkáinak van lehetősége megpendíteni. Igaz, ma már a Škoda esetében is egy más dimenzióról beszélünk, hiszen ez a  Škoda, már nem az a Škoda. Viszont az is tény, hogy megmaradt az évtizedes filozófia, amit a Kodiaq bevezetéskor Dalnoki Balázs egykori márkaigazgató mondott:

A Škoda jól használható autókat akar gyártani. 

És így van/lett.

A Kodiaq megjelenése a márka kínálati palettájában az addig terepes tulajdonságokkal is felvértezett Yetire a szó átvitt és valós értelmében is jókora árnyékot vetetett. Noha nem ő lett a leváltó modell, de megjelenése formavilága, stílusa előrevetítette, hogy a Škoda egy új úton indult el a SUV-ok, crossoverek kategóriájában. Ez pedig nem csak azt jelentette, hogy arculati elmeiben simult bele jobban a márka dizájnjába, hanem azt is, hogy sokkal inkább megfelel a trendeknek és a vevői igényeknek is.

Tehát az autó formavilága hozza a piac formai kívánalmait. Robosztus megjelenés, respektet sugárzó frontrész jellemzi. Az impozáns külsőnél talán fontosabb a belső és ezért nem véletlen a cikk címe sem. Bár nem a szegmens legnagyobb méretű autójáról beszélünk, a térérzet mindenképpen fejedelmi benne. Egy több gyerekes családnak kiváló alternatíva lehet a beosztása. Nem csak ülőhelyek számát tekintve, amiből hét van ebben a modellben, hanem a pakolhatóság szempontjából is, ami viszont dobogós. Alaphelyzetben 720 illetve az üléseket szintbe hajtva pedig 2065 literre bővíthető a raktér.

Jó hír, vagy inkább kellemes tény, hogy a harmadik üléssor használatakor sem tűnik el a csomagtartó. Ebben az esetben még 270 literrel gazdálkodhatunk. De nem csak pakolható köbdeciméterekből áll jól a Kodiaq, hanem nagyobb tárgyak szállításában is, 280 centi hosszúságú csomagot is be tudunk tenni az utastérbe. De nem csak a rakteret tudjuk alakítani, hanem bizonyos keretek között az utasteret is. A második üléssor egy független sínen 18 centiméteres hosszirányú játékot enged, ezzel lehetőségekhez képest jól tudjuk optimalizálni a harmadik sorban ülők lábterét. A hétüléses verziókra jellemző, hogy a hátsó részben korlátozott a komfort és ez a Kodiaq esetében sincsen másként. Így ez a lehetőség inkább rövidebb utakon jelenthet megoldást.

A tesztmodellben enteriőr világos ruhát kapott, ami remekül passzolt az autó barnás külső színéhez, viszont kisgyerekes családok szerintem válasszanak praktikusabb konfigurációt. A fedélzet és a műszerezettség a konszern már ismert elemeiből építkezik. A műszerfal a két nagy analóg egységével a skodás stílust hozza, nekem ez egy kicsit retrós, de ahogy szokták volt mondani: ízlések és pofonok… Középső nagy 8 colos érintőképes kijelzőn minden funkció elérhető és kezelhető. Az autó egyébként gazdag felszereltségében szinte minden benne volt, ami kényelmet és az utas komfortot szolgálja.  Az ülés fűtés-hűtéstől a vezetéknélküli telefontöltésen át a fejtámlára rögzíthető tablettartóig, vagy a elektromosan kihajtható vonóhorogig minden a rendelkezésünkre állt, hogy csak néhány dolgot említsünk.

 

A géptető alatt egy 2.0 literes dízel erőforrás dolgozott.  A hétsebességes DSG váltóval kombinált 150 lóerős erőforrás 340 Nm nyomatékot abszolvált. Elindulásnál ugyan érzünk egy pillanatnyi hatásszünetet, de összességében ez a hajtáslánc jól mozgatja az 1,7 tonnás karosszériát. A fogyasztására sem lehet panasz, nálunk 6,5 litert mutatott a komputer hétköznapi vezetési stílus mellett. Aki ennél többre vágyik, az egy érintéssel a Sportmódba konfigurálhatja az autót.

A Kodiaq-ot a méretei ellenére gyorsan meg lehet szokni, ráadásul számos vezetéssegítő asszisztencia is a kezünk alá dolgozik, így aki a parkolásnál egy kicsit bizonytalan, az nyugodtan rábízhatja magát az autóra, ami oldalt és merőlegesen is be tud állni a kiválasztott helyre. És, ha már a manőverezés szóba került, opcionálisan rendelkezésünkre állhat a Trailer asszisztencia, ami megoldja az utánfutóval történő beállást is. 

Menet közben sem a szél, sem pedig a motorzaj nem háborgat bennünket. Noha csak a pestkörnyéki utakon róttuk a kilométereket, egészen biztosak vagyunk abban, hogy nagyobb távok megtétele esetén sem szállunk ki belőle fájó derékkal. Abban a rendhagyó helyzetben voltunk, hogy a tesztautó már egy sokak által kipróbált darab volt, túl az ötvenezredik kilométerén, így ellentétben a megszokott felállástól nem egy szalon autót kaptunk.

Ez pedig sokkal életszerűbb képet festett alanyunkról, hiszen a tesztautók életében egy év vagy egy kilométer biztos, hogy kettőnek számít. Egyedül a világos kárpit árulkodott a nagyobb strapáról, minden más új autó benyomását keltette. Kodiaqot választani jó döntés, egy rendkívül jól használható, kényelmes és jó ár-értékarányú modellről van szó, még akkor is, ha néhány opcionális extra megvastagítja a ceruza végét.  Kodiaq alapára Style felszereltséget alapul véve 11 millió forinttól indul.

 

 

Szerző AUTÓSZEKTOR

Ez is érdekelhet

origo.hu

Lemondta a válogatottságot minden idők egyik legjobb focistája

mindmegette.hu

Kivonul a Spar az országból? Itt a cég magyar elnökének válasza

magyarnemzet.hu

Klopp megnevezte, ki lenne a megfelelő utódja, és egy fehér zászlóról is beszélt

ripost.hu

Őrült tavaszi szerelem: 3 csillagjegyre most igazi boldogság vár

mandiner.hu

Elszabadult a helyzet Amerikában, a Nemzeti Gárdát is bevethetik

origo.hu

Ezt még nem láthattad tőle! Till Attila többször elsírta magát

lakaskultura.hu

Legyen a terasz a nappali folytatása: skandináv életérzés a kertben is

she.life.hu

A hajszolt életvitel nem lehet kifogás, vedd komolyan a vashiányt (hirdetés)

videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

origo.hu

A világ legjobb csapata újra Budapesten (hirdetés)

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

MANI

Változás: új, fontos infók a gyógyszerek kiváltásáról

MANI

Már 3D-ben is megnézhetjük az orvosi leleteinket

MANI

Hol most a legolcsóbb a lakásbiztosítás? Elindult a kampány, íme a részletek

MANI

Elindult a lakásbiztosítási kampány: itt van minden tudnivaló

MANI

Aki meg akarja őrizni pénze értékét, most ebbe fekteti

MANI

1 milliárd forintot lehetett nyerni ezzel az öt számmal

MANI

Itt a vége a jó világnak: fizetős lehet a Google

MANI

Lelepleztük a hazai zöldségeket: mutatjuk az árakat!