DIÉTA

Így gyor­sítja fel a fo­gyást a C-vi­ta­min

Ki ne is­merné Szent-Györ­gyi Al­bert híres vi­ta­min­ját? Pon­to­san tud­juk, hogy remek se­gít­ség akkor, ha az im­mun­rend­sze­rün­ket sze­ret­nénk egy ki­csit fel­tur­bózni. Azt azon­ban már ke­ve­seb­ben hal­lot­ták, hogy ennek a bi­zo­nyos vi­ta­min­nak a fo­gyás­ban is ko­moly sze­repe lehet.
(Fotó: Thinkstock)
(Fotó: Thinkstock)

A diétázók egyik legnagyobb ellensége az édesség. Ha próbáltál már valaha fogyni, akkor pontosan tudod, az egyik legszörnyűbb érzés, amikor koplalás közben rád tör a vágy egy kis édesség után. Nos, ilyenkor lehet hasznodra ez a fantasztikus anyag.

EZEKET OLVASTAD MÁR?
Egyes szakemberek szerint ugyanis a C-vitamin gyors pótlásával sokkal könnyebben elűzheted a kísértéseket.

De ez még nem minden! Mivel a megnövelt C-vitamin szint felgyorsítja a test regenerálódását, így az anyagcsere folyamatokban is segíti. A sejtek belső anyagcseréje felpörög, a zsírsejteket egyszerűen és gyorsabban elégnek.

Miért fontos még ez a vitamin?

  • gyorsítja a csontok és a fogak fejlődését

  • a fogíny, égési sérülések és sebek gyógyulását

  • csökkenti a daganatos megbetegedések kialakulásának esélyét

  • fiatalítja a bőrt

    Eközben a címlapon
  • csökkenti a vér koleszterinszintjét, a szívinfarktus veszélyét.

Honnan tudod, hogy több kell?

(Fotó: Pinterest)
(Fotó: Pinterest)

Felnőttek számára az ajánlott napi mennyiség 65 -90 mg. Ez a mennyiség megfelel egy nagyobb narancsnak, citromnak, 15 dkg epernek, vagy brokkolinak. Mivel vízben oldódó vitamin, a felesleg távozik a szervezetedből, így túladagolni nagyon nehéz. Pont ezért viszont hiánya könnyen kialakul. Erre a következő tünetek utalhatnak:gyakori fizikai fáradtság, levertség, vérző fogíny, gyakori nátha, édesség utáni vágy.

Hogyan őrizheted meg az ételek vitamintartalmát?

(Fotó: Thinkstock)
(Fotó: Thinkstock)

A C-vitamin hő, fény és levegő hatására könnyen oxidálódik, így sokat veszít hatékonyságából. Ráadásul vízben oldódó vitamin, így a főzés során a zöldségek elveszíthetik gyógyító erejüket. Emiatt érdemes inkább sok mindent nyersen fogyasztani, és felvágás, pucolás után azonnal megenni.Ha mégis főzöd a friss zöldséget, gyümölcsöt, a gyors pirítást, vagy gőz fölötti párolást válaszd.

A legjobb C-vitamin bombák:
(Fotó: Thinkstock)
(Fotó: Thinkstock)

chilipaprika, kaliforniai paprika, fodros kel, brokkoli, eper, karfiol, kelbimbó, ananász, kivi, mangó, savanyú káposzta.