MANI

AMTS 2019 - Ma­gya­rok a világ jár­mű­gyár­tá­sá­ban 3. rész

Pén­te­ken nyitja meg ka­puit a Hung­expo Ma­gyar­or­szág leg­na­gyobb autós sze­zon­nyitó ren­dez­vé­nye előtt. A 14. al­ka­lom­mal meg­ren­de­zésre ke­rülő autós so­ka­da­lom 100 ezer négy­zet­mé­te­ren, 5 pa­vi­lon­ban, 10 te­ma­ti­ká­val, azaz tíz kü­lön­álló ren­dez­vénnyel várja a nagy­ér­de­műt, idén is az él­mé­nyekre fó­kusz­álva. A 13 óra­kor kez­dődő hi­va­ta­los meg­nyitó után a "Ma­gya­rok a világ jár­mű­gyár­tá­sá­ban" te­ma­tika egy rend­kí­vüli idő­uta­zásra in­vi­tálja az oda­lá­to­ga­tó­kat, be­mu­tatva a földi, vízi és lég­köz­le­ke­dés vi­lág­ra­szóló in­no­vá­ci­óit és azok ma­gyar vo­nat­ko­zá­sát.
Jaguar I-Pace Forrás: Autószektor
Jaguar I-Pace Forrás: Autószektor

Kis országunk számtalan alkotót és találmányt adott a világ járműgyártásának, nemcsak az elmúlt száztíz évben, hanem már Mátyás király idejében is. Az autórajongók többsége méltatlanul keveset tud arról, hogy a magyar szakemberek, mérnökök, formatervezők milyen kiemelkedő szerepet játszanak a világhírű járművek tervezése során, és milyen innovatív megoldásokkal segítik az autóipar dinamikus fejlődését. Ezért

az Autós Nagykoalíció megeleveníti a múltat, a jelent és a jövőt, a Magyarok a Világ Járműgyártásában elnevezésű tematikus kiállításon,

amely immár 7. alkalommal kalauzolja végig az érdeklődőket az autóipar több évszázados történelmén”

Grandland X 02 Forrás: Autószektor
Grandland X 02 Forrás: Autószektor

– nyilatkozta Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke és a kiállítás ötletgazdája.

Az idei tárlat ismét egy élő show-val indul március 22-én, 13 órakor.

A színpadon azok a csodák és csodálatos emberek lesznek fókuszban, akik találmányaikkal megváltoztatták nemcsak a mindennapi közlekedést, hanem a mindennapi életet, meghatározó szerepük a világ mobilitására múltban, jelenben és jövőben egyaránt kiemelkedő, sőt! Követendő példa is”

– hangsúlyozta a házigazda.

„A nyitó ceremónia vendégei között üdvözölhetjük dr. Anisits Ferencet, a „dízelpápát”, továbbá Németh Gábor és Wittinger Csaba formatervezőket, akik a Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz B-osztály és annak AMG line tervezésében vettek részt, valamint dr. Renner Tamás, PhD., okleveles gépészmérnököt és Neuzer Andrást, a formabontó Neuzer kerékpárok tervezőjét. Ezt követően három napon keresztül, 1500 négyzetméteren válik láthatóvá minden, amire büszkék lehetünk

– zárta gondolatait Knezsik István.

Eközben a címlapon
Renner traktor Forrás: Autószektor
Renner traktor Forrás: Autószektor

A kiállítás egyik érdekessége és egyben különleges darabjaként is említhető a Renner-50 univerzális összkerékhajtású erőgép prototípusa, mely általújraéledt Magyarországon a traktorgyártás. A négyhengeres, közvetlen befecskendezésű 50 lóerős traktor motorját a japán Kubota szállítja, az erőátviteli rendszert az olasz Carraro Drive Tech készíti, az alváz, a darázsderék, a burkolatok és a szerkezet harmonikus működése pedig a jánoshalmai Renner Bt. munkájának gyümölcse. A hazai fejlesztésű erőgép az egyszerűség, a megbízhatóság és a gazdaságosság égisze alatt született, nem utolsó sorban a fejlesztő, dr. Renner Tamás, gyermekkori álma vált valóra létrejöttével.

Forrás: Autószektor
Forrás: Autószektor

Ugyanitt látható lesz a Szalay-Bunkoczi páros pályafutásának legjobb eredményét elhozó Dakar rali autó is. A perui dűnék birodalmában helytálló Opel Grandland X-szel Szalayék a 20. helyen végeztek idén januárban, a pilóta és a navigátor egybehangzó véleménye szerint tízes skálán 9-es, de olykor 10-es nehézségű volt az 5600 km-es versenyben a tovább jutásért való közdelem.

Forrás: Autószektor
Forrás: Autószektor

A gépet egy 6200 köbcentis, V8-as blokk hajtja, 380 lóerejét és 661 Nm-es nyomatékát pedig egyedi gyártású X-track váltó továbbítja a kerekekhez. A Silk Way ralikon korábban használt Mokkához képest a Grandland X könnyebb, jobb a súlyelosztása és a stabilitása, nem utolsó sorban dögösebb a formája a csapattagok szerint. Karbon-kevlár felépítménye mindössze 62 kg-ot nyom, 550 literes benzintankja pedig akár egy nap alatt kiürül, ha képességeihez méltó igénybevétel alá kerül.

Grandland X 02 Forrás: Autószektor
Grandland X 02 Forrás: Autószektor

Világszínvonalú magyar beszállító cégek sorát erősíti majd az érdi székhelyű Dräxlmaier Group, mely 1996 óta olyan prémium autógyártóknak tervez középkonzolokat, ajtópaneleket, műszerfalakat és ezek magasabb szintű moduljait, mint például az Audi, BMW, Jaguar, Land Rover, Maserati, Mercedes-Benz, Porsche, Mini és Volkswagen. A Dräxlmaier Group továbbá az egyik legjobb autóipari beszállító a világon, innovatív termékeik több mint 100 prémiumkategóriájú járműben vannak jelen világszerte.

Jaguar I-Pace Forrás: Autószektor
Jaguar I-Pace Forrás: Autószektor

Az érdi telephelyen tehát prémium kategóriás autók enteriőr elemeinek fejlesztése zajlik. A fejlesztési központban jelenleg 100 fős mérnökcsapat végez számítógéppel támogatott tervezést és projekt menedzsmentet. A 2019-es „Év Autója” díj nyertese, a Jaguar I-Pace belsejének tervezésében is részt vett csapat kiállított munkáival minden bizonnyal a jövőbe pillanthatunk a szervezők szerint.