RETRO RÁDIÓ

Vigyázz: Ezt a négy dolgot biztos rosszul tudtad a téli gumikról

Vigyázz: Ezt a négy dolgot biztos rosszul tudtad a téli gumikról
Brenner Balázs
Szerző
Brenner Balázs
Létrehozva2016. 11. 19. 10:36

Az autósok 45%-a például nem tudja, mikortól számít kopottnak és lecserélendõnek az abroncsa.

Az autósok több mint 8 %-a még november közepén sem váltott téli gumira, írta a Kisalföld a Goodyear kutatására hivatkozva. Az abroncsgyártó cég egy budapesti benzinkútnál végzett kutatást, a megkérdezettek 45%-a nem tudta megmondani, hogy 4 milliméteres az ajánlott profilmélység a téli abroncsokon, vagyis ez alatti barázdamélységnél csereérett az abroncs.

A legtöbb autós akkor eszmél rá a téli gumi szükségességére, amikor leesik az első hó, nem pedig akkor, amikor a gumigyártók ajánlják, vagyis amikor 7 fok alá esik a hőmérséklet

- írta a lap.

Első tévhit: Téli gumit csak havas, jeges utakon kell használni

Az igazság: Az abroncsváltással nem szabad megvárni az első hóesést! Ha a hőmérséklet 7°C fok alá süllyed, már akkor tanácsos téli gumira váltani, ugyanis hideg időben a nyári gumik az alacsonyabb szilika tartalom miatt megdermednek, tapadási képességük csökken, ezért megnő a balesetveszély. A téli gumiabroncsok puhábbak, a magasabb szilika tartalomnak köszönhetően rugalmasabbak, ezért jobban tapadnak hidegben.
 
Második tévhit: A téli gumik drágák

Az igazság: Nincs nagy árkülönbség a nyári és a téli gumiabroncsok között. Az évszaknak megfelelő abroncsok használatával azonban az összes gumi élettartalma növelhető. Egyszerűbben szólva: két szett gumiabroncs kétszer tovább tart, ha rendszeresen megtisztítják a sós latyaktól, mely öregíti az abroncsot, illetve ha az éppen nem használt gumikat megfelelően tárolják.
 
Harmadik tévhit: A téli gumi teljesítménye nem függ a mintázat mélységétől

Az igazság: A mintázat mélysége döntő fontosságú. Nyári és a téli gumik esetében a magyar jogszabály 1,6 millimétert ír elő mint minimálisan megengedett mintázat mélységet, de esős időben már ez sem elég, még a nyári abroncsoknál sem. A szakma ezért azt javasolja, hogy a nyári abroncsokat 3 milliméternél, a téli abroncsokat pedig 4 milliméternél cseréljük le a biztonságos közlekedés érdekében.
 
Negyedik tévhit: Elég, ha csak a hajtott keréken van téligumi

Az igazság: Pontos szabálya van annak, hogyan kell felszerelni az autókra a téli abroncsokat. Megfelelő méretű és típusú abroncsot kell vásárolni, a felszerelést pedig szakemberre bízni, aki az autó mind a négy gumiját télire cseréli. Lehetőleg mind a négy abroncs azonos márkájú és típusú legyen, így kiegyensúlyozott marad a tapadás mind a négy keréken.

A Kisalföld gyűjtése szerint valóban számos kifogás és tévhit él az autósokban azzal kapcsolatban, hogy hogyan úszhatják meg a téligumi vásárlást. Viszont mindenkinek jusson eszébe: az emberi élet megfizethetetlen!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.