Évek óta véres terror a nyugat-európai karácsonyi vásárokon

POLITIK
Létrehozva: 2024.10.07.

3 tipp, ami segít nyomon követni webshopunk költségeit

A webshopunkkal kapcsolatos kiadásokat érdemes fillérre pontosan nyomon követni, hiszen csakis így tervezhetünk profin a költségvetésünkkel. Hogyan tehetjük meg mindezt? Milyen módon könnyíthetjük meg a munkánkat? Alábbi cikkünkben mutatjuk a pontos válaszokat!

1. Készítsünk egy táblázatot a fix kiadásokkal kapcsolatban!

Ez az első és legegyszerűbb lépés, hiszen csak össze kell gyűjtenünk a havi vagy éves szintű kiadásainkat. Ilyen költség lehet például a webshop bérlés összege, a szerverbérlés ára, a könyvelési díj és az alkalmazottaink bére is. Ezekért a szolgáltatásokért nagy valószínűséggel minden hónapban vagy évben ugyanakkora összeget fizetünk, ezért biztosan nem lesz nehéz dolgunk a táblázat összeállítása során.

Fordítsunk napi 5-10 percet a kiadások rendszerezésére / Fotó: 123rf.com

Ezt a táblázatot pedig számos további kiadásunk nyomon követéséhez is használhatjuk majd. A legfontosabb, hogy ezentúl fordítsunk napi 5-10 percet a kiadások rendszerezésére, hogy minél átláthatóbb legyen az anyagi helyzetünk. A további tételekre az alábbiakban részletesen is kitérünk.

TIPP: Magyar dropshipping alapú webshop üzemeltetése esetén is célszerű olyan logisztikai partnert választani, aki minden hónapban átfogó kimutatást küld számunkra a kiadásokat illetően. Szerencsére már a magyar dropshipping cégek is könnyen integrálható, átlátható informatikai rendszert biztosítanak rendelkezésünkre.

2. Használjunk szoftvereket a költségek méréséhez!

Legyen szó a logisztikáról vagy a hirdetésekről, mindig a megfelelő szoftverekkel monitorozzuk a kiadásainkat. A logisztika terén a partnerünktől kapunk majd szoftvert, a hirdetésekkel kapcsolatos kiadásainkat pedig az adott platform hirdetéskezelő szoftverével mérhetjük. Persze akár felhőalapú CRM programot is használhatunk, amely még átláthatóbbá varázsolja a költségeink összesítését, ráadásul még statisztikákat is készít számunkra.

A korábban említett táblázatban szintén napi szinten rögzíthetjük az előbb felsorolt költségeket. Akár minden munkanapot ezzel zárhatunk, vagy ha úgy kényelmesebb, akkor reggelente is elvégezhetjük ezt a kis adminisztratív feladatot. Ha mindezekre odafigyelünk, máris precízen, tételesen lebontva láthatjuk a kiadásainkat.

3. Egyeztessünk a könyvelőnkkel!

Webshop tulajdonosként tisztában kell lennünk vele, hogy miért annyi adót fizetünk, amennyit a könyvelőnk jelez számunkra. Célszerű legalább néhány havonta tartani egy rövid konzultációt, amikor részletesen is átnézzük vállalkozásunk anyagi helyzetét. Előfordulhat, hogy bizonyos területeken kedvezőbb költségekkel is számolhatnánk, ha például más adózási formát választanánk.

Ha dropshipping alapú webshopunk van, akkor mindenképpen a témában jártas könyvelővel kell együttműködnünk. Ugyanis ez egy speciális terület, és az adózása némileg eltér a hagyományos webáruházakétól. Különösen akkor fontos dropshipping könyvelőt keresni, ha a termékeinket a tengerentúlról szállítjuk hazánkba, vagy a partnereink más országból adják fel a csomagokat a vevőink számára.

Könyvelőnk szintén segíthet a kimutatások elkészítésében, és havi szinten küldhet nekünk egy precíz jelentést. Továbbá a számlák kiállításának automatizálásában is segítő kezet nyújthat, hogy ezzel is kevesebb adminisztrációs feladattal kelljen számolnunk.

A fenti 3 tipp segítségével precízen nyomon követhetjük webshopunk költségeit, csupán egy kis időt szükséges fordítanunk az előkészületekre. Tegyünk meg mindent a fillérre pontos kimutatások elkészítése érdekében, hogy vállalkozásunk pénzügyi helyzetét mindig tűélesen lássuk. Használjunk bátran szoftvereket, és készítsünk egy saját kis táblázatot is a napi, havi és éves szintű költségek rögzítéséhez.

(x)

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek