kulcsár edina
A számok bizonyítják, hogy a kormány komoly összegekkel támogatja a fővárost. Tételesen mutatjuk, hogy mennyi pénzt kaptak és mire.
Hazug plakát van minden utcasarkon, háborút indított Karácsony Gergely, amibe néhány kerületi önkormányzat is bekapcsolódott.
A kormányzati intézkedéseket bíráló kampány bruttó 22 millió+ÁFA forintunkba került. Azaz, 27,8 millió forintot költöttek Karácsonyék arra, hogy elmondják: nincs pénz. Ilyen plakátok kerültek a metróaluljárókba, megállókba, közterekre is az utóbbi időben és egy honlapot is indítottak a propaganda részeként.
A hazug plakátok, amik beterítik az egész fővárost, azt hirdetik, hogy a Fidesz-kormány elvonásai miatt kerülnek bajba alapvető közszolgáltatások. Ezeket cáfolta meg tényekkel Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.
„-6 milliárd forint. A kerületek kifosztása nem kormányzás„ – szól az egyik hazug plakát felirata.
„Ebben az évben a fővárosi és a kerületi önkormányzatoknak a kormány együttesen 116 milliárd forintot ad a működési kiadások fedezésére. Ez az összeg pedig több mint 30 százalékos növekedést jelent (!) az előző éves támogatáshoz képest” – cáfolja a plakát hazugságát Fürjes a költségvetés számaival.
„Ki ne akarná, hogy ez a busz holnap is szállítson utasokat?!„ – ez a felirat sok megállóban virít.
Az igazság azonban az, hogy a fővárosi közlekedést több fronton is segíti a kormány, a hazug plakátháború állításai megdőlnek.
Megtudtuk: a közösségi közlekedés működtetésére a főváros 12 milliárd forint forrást kap. Tavaly is, idén is. Egyetlen egy vidéki nagyváros sem részesül hasonló összegű támogatásban, sem a kormánypárti vezetésű Székesfehérvár vagy Debrecen, sem az ellenzéki vezetésű Miskolc vagy Szeged, pedig ezekben a városokban is van közösségi közlekedés: villamos és/vagy busz.
„A kormány biztosítja a 3-as metró felújításának teljes, 220 milliárd forintos összegét” – hangsúlyozza Fürjes.
Hozzátette: „Csak az elmúlt egy évben 6,3 milliárd forint értékben 64 db vadonatúj, alacsonypadlós, légkondicionált, azaz akadálymentes és környezetbarát „kékbuszt” vásároltunk meg a fővárosi közösségi közlekedés számára. Ezek a buszok hetente közel félmillió utast szállítanak, hozzájárulva ezzel egy tisztább levegőjű, élhetőbb Budapesthez. Ezenfelül 123 FLIRT és 40 modern, emeletes KISS motorvonat beszerzése már megtörtént az elmúlt években, segítve, hogy kényelmes módon lehessen bejutni Budapestre a környező városokból.„
Mindezek mellett a tervek szerint a következő időszakban több mint 13 milliárd forintot fordít a kormány a HÉV-vonalak teljes felújításának előkészítésére, és százmilliárdos nagyságrendű a HÉV járműcsere-program megvalósítása is. Ez utóbbi az elmúlt 40 év legnagyobb összefüggő járműfejlesztése.
A fővárosi közlekedést tehermentesítéssel is segítik: „forrást biztosítunk a Galvani híd tervezésére és az Aquincumi híd előkészítésére, mert Budapest közlekedési problémáinak megoldásához, a külső városrészeket összekötő, hiányzó peremhidak megépítése elengedhetetlen.”
Szó sincs kivéreztetésről – a gazdasági akcióterv az embereknek, az emberekért készült – emeli ki Fürjes.
Ezt támasztja alá, hogy a kormány a járvány kezdetekor hitelmoratóriumot vezetett be, ez év januárjától pedig 3 millió forint értékben otthonfelújítási támogatást biztosít a családoknak, a 13. havi nyugdíj fokozatos visszaépítésével segítik a legidősebb generációt, a személyi jövedelemadó elengedésével pedig minden 25 év alatti fiatalt támogatnak az önálló élet elkezdésében.
A vállalkozásokat is segítik a nehéz helyzetben: tízmillió forintos kamatmentes hitelt biztosítanak minden kis- és középvállalkozás számára, de bértámogatással, adócsökkentéssel és beruházásösztönző hitelprogramokkal és pályázatokkal is segítik a különböző vállalkozásokat.