kulcsár edina
Óriási a hiány a buszsofõrökbõl, így a BKV mindenkit, akinek van megfelelõ jogosítványa és egészségügyileg alkalmas, megpróbál rábeszélni, hogy úgynevezett besegítõ szerzõdéssel, megemelt óraszámban vezessen a fõállása mellett.
A hatalmas sofőrhiány miatt a cég szerelőket, mérnököket, irodai dolgozókat is alkalmaz, hogy elég járművezető legyen szolgálatban - írja a Népszava.
A BKV szerint az ún. "pótsofőrök" ugyanolyan értékűek, mint a főállásban foglalkoztatottak. A besegítő sofőrök ugyanolyan képesítéssel rendelkeznek, mint a főállásúak, alkalmazásuk nagyban hozzájárul az utasok elszállításának biztosításához.
Mintegy 250-300 sofőr hiányzik a buszos üzletágban, de trolibuszvezetőkből is kevés van: 270 sofőr mellett 50 besegítő dolgozik, havonta 10 főállású munkavállaló tevékenységét kiváltva.
Van olyan dolgozó, aki azért vesz ki szabadságot főállásában, hogy azalatt buszt vezethessen.