INSIDER

Megvan, kik járnak a legrosszabbul a metrófelújítással

A metrópótló buszok sûrûn járnak, de sávból nincs több: a budapesti autósok így beszorulnak a dugóba... Az első napok tapasztalatai alapján sok közlekedő rosszul járt a 3-as metró kiesésével járó változásokkal - és ez biztosan így marad a következő egy évben.
  • Szerző: PZs

Jól vizsgázott az első napokon a főváros tömegközlekedése: zökkenőmentesen sikerültek az első napok, amikor a metrófelújítás miatt a felszínen kellett pótolni a 3-as metró járatait a Lehel tér és Újpest Központ között.

Ehhez persze sok közlekedőnek változtatnia kellett a szokásain: korábban kellett elindulnia, vagy más útvonalon kellett eljutnia a munkába, iskolába.

Árpád híd: rövid zöld lámpa, hosszú kocsisorok

Káosz nincs, sokfelé meglepően jól lehet haladni, de az autósok jó része rosszul járt. A metrópótló buszok pluszsávja miatt eleve kevesebb a helyük. Sok helyen kellett megváltoztatni a forgalmi rendet, vagy áthangolni a lámpákat, ami miatt a kisebb keresztutcák hamarabb megtelnek, mivel rövidebbek a zöld lámpák. A leginkább neuralgikus rész a fordítópontokon kívül az Árpád hídnál van, ahol a buszok nem a felüljárón, hanem mellette közlekednek. Ezen a helyen rövidebb a zöldidő és állandó a torlódás.

Késő délután a Hungária körúti és a Könyves Kálmán körúti tumultus miatt egy villamos-megállónyi szakaszt sok autós csak fél óra alatt tett meg. Így hiába lehetne alternatíva Kőbánya és Kispest felől az autózás, a Hungária körút már nem bír el ennél nagyobb forgalmat.

Az agglomerációból érkezők szitkozódnak

Bár a taxisok a buszsávokon tudnak közlekedni, azt mondják, vannak helyek, ahol érezhetően sűrűbb a forgalom, de nem is közvetlenül a pótlóbuszok útvonalán.

"Akik az északi agglomerációból jönnek, eddig letették az autójukat Újpesten, és a belvárosba már metróztak. Most viszont már reggel 7-kor áll a forgalom az M3 bevezető szakaszán, de már az M0-ás környékén. Az első napokon emiatt már panaszkodtak a kollégák" – mondta a %%-nak Szabó András, a Taxi4 diszpécserszolgálat vezetője.

Arról, hogy milyen alternatív útvonalakat lehet használni, illetve, hol, milyen változásra kell még számítani, minden részletet közlünk a szerdán megjelenő napilapban.