RETRO RÁDIÓ

Bedőlt a nyaralás, mert nem létezett a lefoglalt szállás – Ezek a hatóság tanácsai

Bedőlt a nyaralás, mert nem létezett a lefoglalt szállás – Ezek a hatóság tanácsai
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2021. 08. 13. 10:00

Minden adott volt a nagyszerű nyaraláshoz, csak a lefoglalt szállás nem. Dühítő helyzetbe került a magyar pár, a történetük kapcsán megkerestük a hatóságot.

Szilvia és András ráfizetésbe torkollt álomnyaralásának története, melyben nem létezett a lefoglalt szállás, sok olvasónknál kiverte a biztosítékot.

Mint megírtuk: a pár rövid keresgélés után Artemidára, egy Athénhez közeli kis városkát választotta idei nyaralása helyszínéül. A szállást a booking.com oldalán foglalták le és fizették ki. Ám csak Görögországban derült ki, hogy az adott szálláshely valójában nem létezik! Így a pár saját költségén, a tervezettnél és befizetettnél jóval drágábban tudott csak szállást találni a településen. Már az is hosszas reklamációjukba került, hogy a befizetett összeget visszakaphassák, azt pedig egyenesen vérlázítónak találták, hogy a cég mindössze 70 eurónyi kártérítéssel akarta kiszúrni a szemüket.

Képünk illusztráció (Fotó: Pixabay.com)

Hiába a sokadik megkeresésük, mint mondják: a booking.com gyakorlatilag nem reagál, pedig a lefoglalt szállás miatti bonyodalmak hozzájuk vezethetők vissza. Budapest Főváros Kormányhivatalának Fogyasztóvédelmi Főosztálya ugyanakkor hosszas választ írt a Ripost.hu megkeresésére.

A következő, sok olvasónk számára is hasznos választ kaptuk tőlük a booking.com oldal kártérítés fizetési gyakorlatával kapcsolatos levelünkre.

„Amennyiben a fogyasztó – a szerződés hibás teljesítése miatt – kártérítési vagy pénzvisszatérítési igényt kíván érvényesíteni egy vállalkozással szemben, akkor ebben a kérdésben a Polgári Törvénykönyv 1:6. §-ára figyelemmel a bíróság jogosult dönteni, mint szerződéses jogi tárgyban.” – írják. Ugyanakkor megjegyzik, létezik ingyenes lehetőség is.

Képünk illusztráció
Fotó: 123RF / 123RF

„Az igényérvényesítés másik lehetséges eszköze a Békéltető Testület előtti ingyenes eljárás kezdeményezése, melynek keretében egyszerűen, gyorsan oldható meg a felek közötti jogvita. Online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra a lakóhely szerinti békéltető testület illetékes.

Egyebekben a fogyasztóknak lehetőségük van az Online Vitarendezési Platform igénybevételére is, melynek keretében online vásárlás esetében online lehet a vitarendezési eljárást kezdeményezni. Erről az ITT kapható bővebb tájékoztatás.”

S hogy mit tehetünk, ha az érintett vállalkozás székhelye nem Magyarországon, hanem az Európai Unió valamelyik tagállamában található?

„Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, abban az esetben, ha a kifogásolt vállalkozás székhelye az Európai Unió valamely tagállamában, az Egyesült Királyságban, Norvégiában, illetve Izlandon található, a magyarországi lakcímmel rendelkező fogyasztónak lehetősége van az Innovációs és Technológiai Minisztérium szervezetében működő Európai Fogyasztói Központhoz (a továbbiakban: EFK) fordulni. Az EFK ingyenesen segít a külföldi céggel való kapcsolatfelvételben, a fogyasztó és a vállalkozás közötti vita rendezésében, továbbá tájékoztatást nyújt a jogérvényesítési lehetőségekről is.

A fogyasztóvédelmi hatóság jelen esetben a panaszkezelést, illetve a tájékoztatást ellenőrizheti. A vállalkozásoknak az írásos fogyasztói panaszokra 30 napon belül érdemi választ kell küldeniük. A megtévesztő tájékoztatás kapcsán vizsgálhatja a hatóság, hogy elkövetett-e tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot a vállalkozás azzal, hogy nem aktuális információt jelenített meg az oldalon.” – tájékoztat a Budapest Főváros Kormányhivatalának Fogyasztóvédelmi Főosztálya.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.