tóth gabi
Kockázatok és mellékhatások helyett biztonságos alkalmazás!
Lecserélnék a gyártók a jól ismert "A kockázatokról és mellékhatásokról..." kezdetű mondatot a gyógyszerreklámok végén egy kevésbé riogató szövegre.
- A betegtájékoztatónak több fontos része van, a kockázatokról és mellékhatásokról szóló rész csak az egyik. Így mást is ki lehet hangsúlyozni - tájékoztatta a %RIPOST%-ot Ilku Lívia, a Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövetségének igazgatója. A tájékoztató többi része azt is pontosan leírja, hogyan is kell az adott gyógyszert szedni és mire kell odafigyelni.
Egy terápia sikeressége nagyban függ attól, hogy mennyire úgy szedi a beteg az adott készítményt, ahogy kell: ”Az idő előrehaladtával elfelejtik a betegek, hogyan is kell a gyógyszert szedni, és hogy egyáltalán: szedni kell. Eljönnek az orvostól, a gyógyszertárból, és bizonyos idő után már nem biztos, hogy a szakember által javasoltak alapján, az előírások szerint szedik a pirulákat.”
Azt mondta, erre szeretnének reagálni, mert a terápiának kulcsfontosságú része, hogy beszedi-e a gyógyszert a beteg, amire szüksége van, és hogyan szedi be.
Egy másik ok, ami miatt lecserélnék a szöveget, az, hogy
a mostani szlogent olyan sokszor hallottuk, hogy már nem figyelünk rá,
és szerintük egy másféle szlogen, egy másféle megközelítés segítene abban, hogy a beteg arra koncentráljon, hogyan is kell az adott gyógyszert szedni.
Az új szöveg ez lenne:
”A gyógyszer biztonságos alkalmazásáról olvassa el a betegtájékoztatót vagy kérdezze meg a gyógyszerészét!”
Európa több országában is dolgoznak ezen a témán ugyanilyen okokból.
Ilku Lívia azt mondta: a javaslatot előkészítették. Még el kell azt fogadnia a gyógyszerügyi hatóságnak, majd a miniszteri rendeletet kell módosítani ahhoz, hogy az új szöveget mondhassák a reklámok végén. A szöveg egy EU-s szabály miatt született. Ebből csak annyi kötelező, hogy a szöveget ki kell vetíteni, ami általában öt másodperc egy reklámban. Ilku Lívia szerint ezt az öt másodpercet sokszor hasznosabban is ki lehetne használni úgy, hogy a szöveg van a képernyőn, és valamilyen más gondolatot mond a reklám. De még ezt is egyeztetniük kell a szakmai szervezetekkel és a jogalkotóval.