
Újabb TikTok-trend sodorhatja veszélybe a fiatalok életét
Az újabb őrület neve a ,,sleepmaxing", vagyis az alvás lehető legmagasabb szintre való emelése. Azonban, mint minden TikTok-trendnek, ennek is megvannak a maga káros hatásai.
A Z generáció jobbnál jobb trendekkel áll elő, és itt a legújabb. Mindent megtesznek, vagyis meg akarnak tenni annak érdekében, hogy kialudják magukat.

A fénysebességgel terjedő trend neve a ,,sleepmaxing", nevében is rejti, hogy az alvás ,,kimaxolása". A New York Post cikke szerint a fiatalok ennek érdekében álmoslány-koktélt iszogatnak és leragasztják a szájukat, hogy még véletlenül se horkoljanak.
A szakértők azt mondják, hogy ezek a szokások károsak lehetnek az egészségünkre.
A mindennapi munkám során azt tapasztalom, hogy a sleepmaxxing próbálkozásai inkább rontanak az alváson
- mondta James Wilson, a Mattress Online „avásguruja” a Daily Mailnek, hozzátéve, hogy a divathóbort akár „ortoszomniát” is okozhat, ami a tökéletes alvás elérésére irányuló kényszeres törekvést jelenti.
Ez természetesen nem segít, hiszen amikor stresszesek és szorongók vagyunk, rosszabbul alszunk. Nincs bizonyíték arra, hogy ez javítaná az alvást, ráadásul elfedheti egy súlyos alvászavar, az alvási apnoé fő tüneteit
- mondja a szakértő. Elmondja, hogy nem jó ötlet letapasztani a szánk akkor sem, ha ezek után jóval kipihentebbnek érzi magát az ember.
A szájon át történő légzés helyett az orrlégzés jótékony hatással van a közérzetünkre, és a legjobb módja annak, hogy ezt éjszaka is fenntartsuk, ha napközben tudatosan gyakoroljuk.
A szájletapasztás után mások az álmoslány-koktélra esküsznek, amely olyan esti ital, ami szénsavas vízből, meggyléből és magnéziumporból készül. Rengetegen állítják, hogy amióta ilyet isznak, azóta sokat javult az alvásuk - írja a Paraméter.
Szakértők szerint mindössze a magnéziumbevitel miatt lehet hatékony ez a keverék ital, viszont a túlzott magnéziumbevitel kellemetlen hatásokat gyakorolhat az immunrendszerre és túlságosan ellazíthatja az izmokat.
Wilson szerint sokkal inkább placebo hatású az ital, mintsem tényleges, és kételkedik a TikTokon egyre inkább terjedő videóban.
Az elmúlt hónapokban egyre nagyobb teret nyert ez a trend, főként azért, mert podcasterek és influenszerek olyan módszereket és elméleteket népszerűsítenek, amelyek mögött alig vagy egyáltalán nincs tudományos bizonyíték. Emellett olyan márkákat reklámoznak, amelyek ezeket a termékeket árusítják – sok esetben titkos üzleti megállapodásokkal a háttérben
- fejezte be gondolatait.
Azt tanácsolta, inkább derítsük ki, mi okozza az alvászavarunkat és keressünk olyan terméket, ami ténylegesen segíthet.






