12 hónapja

Hát- és vállfájdalom a női táska miatt: mit tehetünk ellene?

Valljuk be: egy női táskába mindig fér még valami. A jól megpakolt, nagyméretű válltáskák praktikusak ugyan, de hosszú távon amellett, hogy igencsak kényelmetlenek, gyakran okoznak hát- és vállfájást.

Ha nehéz táskát cipelünk, benne a laptoppal és az ebéddel, az akár 9 kilós is lehet, ami hatással van a súlyeloszlásra, nyomást okozva a nyakban és a vállban. A nehéz táska nyakfájáshoz, vállfájáshoz, előrehelyezett fejtartáshoz vezethet. A Metropol összegyűjtötte, hogy mit tehetünk ellene.

Fotó: Shutterstock

Mérjük le a táskát

Mérjük le a táskát, benne azokkal a dolgokkal, amelyekkel meg van tömve, ezután pedig mérjük le magunkat is. Ha a táska többet nyom, mint a testtömeg 10%-a, akkor bármilyen nehéz is, itt az idő kitenni pár dolgot a táskából. Ha egyszerre nagyon sok súlyt hordunk, az túlfeszülést okoz a hátunkban. Ha több mint a 10%-át akarjuk cipelni a testsúlyunknak, akkor pakoljunk át egy gurulós táskába. A túl nehéz egyvállas darabok rossz hatással vannak a testtartásra, és a nyaki, a hát-, valamint a környező izmok és idegek torzulást eredményezheti. Ennek elkerülése érdekében próbáljuk a táska súlyát 1 kiló alatt tartani úgy, hogy időről-időre kipakoljuk belőle a felesleges dolgokat.

Váltsunk oldalt

Az emberek hajlamosak ugyanazon az oldalon hordani a táskájukat, de ha folyamatosan csak az egyik oldalunkat terheli a táska, akkor a vállak nem lesznek egyensúlyban. Amikor a nyomás ugyanazon az izmon van hosszú időn keresztül, az izom becsomósodhat, ami hatással lehet a testtartásunkra. Váltogassuk az oldalt ideálisan néhány percenként, még akkor is, ha keresztben hordjuk a táskát.

Néha hordjunk hátizsákot

A táskák rangsorában a hátizsákok az elsők, mert egyenlően osztják el a testen a súlyt. Persze, ha csak az egyik vállon hordjuk a hátitáskát, ugyanott vagyunk. A hátizsák ne lógjon több mint 10 cm-rel lejjebb, mint a derékvonal.

A nap végén nyújtsunk

A nap végén csináljunk pár gyors nyújtást, hogy a test kicsit megkönnyebbüljön. Nyújtsuk ki a fejünket és a nyakunkat attól a válltól elfelé, ahol általában a táskáját hordjuk. Emellett megpróbálhatjuk finoman hátrafelé dönteni a fejünket, ami nem csak a táskacipelés hatásait fogja ellensúlyozni, de azt a feszültséget is megszünteti, ami abból adódóan keletkezik, hogy a fejünket rendszeresen lefelé hajtjuk, amikor a telefonunkat nézzük.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Putyin üzent: egyetlen utasítás kell a békéhez

origo.hu

Drámai jóslat: a németek kihalnak

borsonline.hu

Puccskísérlet okozhatta a Norbi-boltok tömeges bezárását?

mandiner.hu

Itt a magyar külügy válasza az ukrajnai magyar nagykövet beidézésére!

ripost.hu

Horváth Gréta bevállalta: retus nélkül mutatta meg, milyen valójában a teste

vg.hu

Nagyot emelkedhet az üzemanyag ára Magyarországon

origo.hu

Kanye West az utcán őrjöngött, többekre rátámadt - videó

astronet.hu

Heti szerelmi horoszkóp január 28-február 3.: nagyon fontos most a kommunikáció

ripost.hu

Katalin hercegné helyretette Meghant: ez a válasza a sógornőjének

ripost.hu

Az emberek többsége csak 5 helyes választ ad ebben a kvízben

ripost.hu

Kitört a botrány a Jimmy-sorozat miatt: kiborult a család

ripost.hu

Kasza Tibi elárulta havi fizetését: sokkot kaptak a TV2 stúdiójában

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!

További cikkek

MEDICINA

Így tartsd a hűtőben a gyömbért, igazi csodaszer lesz

MEDICINA

Tisztítsd meg az ereidet, ez a hagymakúra segít

MEDICINA

Gyors teakúra, ami segít ledobni a karácsonyi felesleget

MEDICINA

Rosszul alszol éjszaka? Ez a zseniális trükk segít

MEDICINA

Óvatosan az alkohollal, ezek a jelek mutatják, hogy már sokat iszol

MEDICINA

Áztasd a lábad ecetbe és nem bánod meg

MEDICINA

Ez az olcsó téli zöldség a legjobb a köhögés ellen