Orbán Balázs Magyar Péternek: A futtatóid döntenek rólad!

POLITIK
Létrehozva: 2019.06.27.

Nem tudsz aludni? Itt a megoldás, hogy végre megint kipihend magad

A pihentetõ alvást sok minden megzavarhatja. Ha viszont nem alszol jól, az a következõ napokban is rányomja a bélyegét az életedre. De vajon hogyan iktathatod ki a zavaró tényezõket, és aludhatsz újra mélyen? Megmutatjuk a legfontosabbakat.

Az ágyad csak alvásra való (na jó, szexre is)

Az ágyban az alváson és a szerelmeskedésen kívül semmi mást ne csinálj. Ne itt olvass vagy nézd a tévét, az ágyban evést pedig végképp felejtsd el. Ha nem tudsz aludni, inkább kelj fel egy időre, és keress magadnak valami elfoglaltságot, de ne tanítsd meg az agyadnak, hogy az ágyban ébren forgolódni is lehet.

Ne erőltesd

Ha folyton arra koncentrálsz, hogy már rég aludnod kellene, csak egyre stresszesebb leszel, amitől pedig még rosszabbul alszol. Sokkal jobb ötlet, ha inkább megpróbálod csökkenteni a rád nehezedő feszültséget. Gondold végig, hogy már máskor is kibírtad a rossz éjszaka után a munkanapot, és helyett, hogy egyre idegesebben forgolódsz, inkább keress valamilyen pihentető tevékenységet, így több esélyed van rá, hogy egyszer csak elálmosodsz.

Tréningezd magad a jó alvásra

Lehetőleg mindig ugyanabban az időben feküdj le, és kelj fel, Tudjuk, hogy ez nem mindig lehetséges, de legalább az esetek többségében tartsd be az időpontokat, hogy ne zavard össze a belső órádat.

Lefekvés előtt 3 órával már ne igyál

Legalábbis alkoholt egészen biztosan ne. Bár a szeszes ital először elbódít és elálmosít, az alvás minőségén sokat ront. Ha a lefekvés előtti három órában alkoholt fogyasztasz, nagyobb a valószínűsége., hogy éjszaka akár többször is felébredsz majd.

Alvás előtt 8 órával ne fogyassz koffeint

Ha este 10-kor fekszel le, akkor délután 2 után már ne igyál kávét, teát, de még kólát sem. És vigyázz, a csokiban is van valamennyi koffein,vagyis akár egy forró csoki is veszélyes lehet ebből a szempontból.

Késő este ne sportolj

Bár a rendszeres sport nagyon hasznos, és kifejezetten kell is ahhoz, hogy jól aludj, ne estére időzítsd az edzést. A tempós edzés ugyanis felpörget, és bár fizikailag elfáradsz tőle, lehet, hogy aludni mégsem fogsz tudni. Inkább lefekvés előtt 4-6 órával sportolj, ennél később legfeljebb pár nyújtó- vagy jógagyakorlatot csinálj.

Kapcsold ki a kütyüket

A képernyők kék fénye felébreszt, mivel gátolja az alvás minőségéért felelős hormon, a melatonin termelődését – ehhez ugyanis sötétre van szükség. Ha olvasni szeretnél, inkább könyvet vagy magazint válassz.

 

origo.hu

Óriási siker volt itthon is a német A klinika - így néznek ki a szereplők 35 évvel később

ripost.hu

Szoboszlai szomorú bejelentést tett, rajongók ezrei zokognak most

borsonline.hu

Házasság első látásra: újra együtt az egyik pár, óriási az öröm

hirtv.hu

Dimitrij Medvegyev: Ha ez így megy tovább, a garantált biztonsági övezet valahol a lengyel határon lesz.

ripost.hu

Kiderült Katalin és Vilmos titka, kitálalt a komornyik

mandiner.hu

Friss fejlemények: az orvosok szerint „a csodának köszönhető”, hogy Fico még életben van

ripost.hu

Itt a vége? Még a képeket is törölte Sebestyén Balázs felesége

astronet.hu

Heti szerelmi horoszkóp 2024. május 18-24.: Boldogság után viharfelhők

ripost.hu

Rettentően nehéz IQ-teszt, ami a személyiségedre is magyarázatot ad

ripost.hu

A Merkúr a Bikába lép: négy csillagjegynek nagy meglepetést tartogatnak az égiek

ripost.hu

Te ismered a Rubik-kocka titkát? Lerántjuk a leplet

ripost.hu

Ekkorra időzítsd a nyári szabid! Mutatjuk a kánikulai időszakokat

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

MEDICINA

Így készíti ki a szervezetünket az óraátállítás

MEDICINA

Csodálatos gyógyereje van a pitypangnak, mutatjuk, hogyan készítsd el

MEDICINA

Ha így alszol éveket fiatalodhatsz, már egyetlen éjszaka alatt is

MEDICINA

Itt a megoldás: Lefogyott és legyőzte a pajzsmirigybetegségét Tünde

MEDICINA

Soha többet nem lesz fogköved, ha ezt az egyszerű módszert kipróbálod

MEDICINA

Ártatlannak tűnhet, ezekkel növeled mégis a demencia kockázatát

MEDICINA

Lehull a lepel! Ezért működnek a mai napig anyáink gyógyító praktikái

MEDICINA

2 egyszerű arcápolási trükk, amitől sokkal gyorsabban eltűnnek a ráncaid