Létrehozva: 2020.08.25.

Nehéz időszakra készülnek az e-kereskedők (x)

Az elmúlt évek legnagyobb változásán megy keresztül a globális e-kereskedelem; a hazai szektor szereplői sem maradhatnak ki a történésekből.

A koronavírus-járvány a legtöbb gazdasági ágazatot érzékenyen érintette, egyes területek azonban nyertesei lehettek a kialakult élethelyzetnek. Ilyen az e-kereskedelem, ami a karantén-lét időszakában gyakorlatilag a karácsony előtti időszakban megszokott forgalmat volt képes bonyolítani.

A GKI Digital jelentése szerint a tavalyi év növekedése 16% körüli volt, a piaci szereplők minimális lassulás mellett 15%-os bővülést vártak az idei évre. A koronavírus járvány azonban alaposan felforgatta a dolgokat: már az első negyedév 21% feletti növekedést hozott, a második negyedévben pedig 35% feletti bővülést láthattunk. Mindeközben az online kereskedelem megközelítette vagy elérte a teljes kiskereskedelmi forgalom 10%-át, ami korábban elképzelhetetlen volt, legalábbis azt gondoltuk, hogy legalább három-négy évet kell még várnunk, hogy ez megtörténjen – így foglalja össze a történteket az egyik budapesti marketingügynökség munkatársa.

A vezető webáruházak arról számoltak be, hogy a tisztítószerek és tisztítógépek mellett a home office rendkívüli módon felpörgette a notebookok eladásait, de kenyérsütőből, játékkonzolból és otthoni fitnesz termékből is sokkal több fogyott, mint korábban. Az online forgalomban jelentős mennyiségű tranzakció történt az átterelődésnek köszönhetően, vagyis a hagyományos offline kiskereskedelmi forgalom egy része az online térbe vándorolt át, de előrehozott és extra költések is megjelentek. A kijárási korlátozás ideje alatt 50-70 ezer új online vásárló jelent meg; a tavalyi évben tizenkét hónapra volt szükség a vásárlói bázis ilyen mértékű növekedéséhez.

A rendes szezonalitás és az életvitel viszonylagos visszarendeződése azonban jelentősen csökkentette a webáruházak forgalmát. A piac szereplőit most elsősorban az foglalkoztatja, merre tart a piac; a nyári uborkaszezont követően ismét felpörögnek az eladások, netán a gazdasági recesszió olyan mély hatást gyakorol, ami a főszezon forgalmát is bázis alá taszíthatja?

A piaci szereplők és a marketingszakértők között sincs általános egyetértés ebben a kérdésben, pozitív és negatív várakozások egyaránt előfordulnak.

Fontos látni, hogy ebben az időszakban is várakozások felett teljesít az e-kereskedelem, vagyis a koronavírus hatása, illetve az aktív vásárlói bázis növekedése bizonyosan segíteni fogja a későbbi eredményeket is. Ugyanakkor nem elhanyagolható az általános gazdasági recesszió hatása sem, ami várhatóan begyűrűzik az e-kereskedelembe.

A kérdés inkább abban rejlik, az átterelődés milyen mértékben képes az online piac javát szolgálni.

A következő hónapok történéseitől függetlenül gyakorlatilag biztosra vehető, hogy az idei évben az e-kereskedelem gyorsuló növekedést produkál az előző évek tendenciáihoz viszonyítva.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Nézegessen lézengő Magyar Péter-tüntetőket - videó

origo.hu

Kiderült, hogy Zelenszkij hogyan akar véget vetni a háborúnak

borsonline.hu

Előre nem látott szuperrobbanás történt a Napban - ma érkezik a Földre a hulláma

vg.hu

Az orosz-ukrán háború 793. napja – az orosz győzelem kulcsa: Csasziv Jar

ripost.hu

Nem kérnek többet Manuelből: kiverte a biztosítékot a koncertje után a botrányos sztár

hirtv.hu

Donald Trump üzenete a CPAC Hungary-n + videó

origo.hu

Hatalmas terhespocakkal pózol Lékai-Kiss Ramóna

mindmegette.hu

Kivonul a Spar az országból? Itt a cég magyar elnökének válasza

she.life.hu

A hajszolt életvitel nem lehet kifogás, vedd komolyan a vashiányt (hirdetés)

videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

origo.hu

A világ legjobb csapata újra Budapesten (hirdetés)

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

MANI

Változás: új, fontos infók a gyógyszerek kiváltásáról

MANI

Már 3D-ben is megnézhetjük az orvosi leleteinket

MANI

Hol most a legolcsóbb a lakásbiztosítás? Elindult a kampány, íme a részletek

MANI

Elindult a lakásbiztosítási kampány: itt van minden tudnivaló

MANI

Aki meg akarja őrizni pénze értékét, most ebbe fekteti

MANI

1 milliárd forintot lehetett nyerni ezzel az öt számmal

MANI

Itt a vége a jó világnak: fizetős lehet a Google

MANI

Lelepleztük a hazai zöldségeket: mutatjuk az árakat!