
Mostantól elég egy e-mail cím is az Ügyfélkapu+ használatához - mutatjuk, hogy működik a könnyítés!
Azzal a legtöbben már tisztában vannak, hogy január 16-tól a sima Ügyfélkapu nem lesz elérhető. Helyette az Ügyfélkapu+on keresztül lehet majd online ügyet intézni. Jó hír, hogy az ide való bejelentkezéshez mostantól elég egy e-mail cím is!
Fontos könnyítést vált elérhetővé január 14-től: egy e-mailben kapott kóddal is be lehet lépni az Ügyfélkapu+ felületére. Ez azt jelenti, hogy sem okostelefon, sem pedig hitelesítő program nem kell már az új Ügyfélkapu+ használatához. Mutatjuk a legfrissebb tudnivalókat ezzel és úgy általában az Ügyfélkapus bejelentkezéssel kapcsolatban!

Január 16-tól csak Ügyfélkapu+al vagy Digitális Állampolgárság applikációval lehet online ügyet intézni
Megszűnik ugyanis a sima, jelszóval és felhasználónévvel használható Ügyfélkapu és átveszi a helyét a kétfaktoros azonosítást használó Ügyfélkapu+. Emellett lesz lehetőség a Digitális Állampolgárság appon keresztül is elektronikusan ügyet intézni.
Milyen ügyekről van szó?
Számos dolgot el lehet már intézni sorban állás és személyes jelenlét nélkül, online is. A legnépszerűbb ezek közül az adóbevallás benyújtása, az EESZT használata, vagy sokan intézik online az autóikkal kapcsolatos ügyeket, de a posta egyik népszerű szolgáltatása is csak Ügyfélkapun (vagy DÁP-on) keresztül működik.
Megváltozik az ÉnPostám bejelentkezés is január 16-tól
Ahhoz, hogy az ÉnPostám szolgáltatásait továbbra is zavartalanul elérhessük 2025. január 16. után, az Ügyfélkapu-felhasználóknak be kell kapcsolniuk az Ügyfélkapu+ azonosítási módot, vagy regisztrálniuk kell a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásba.
Kötelező használni ezeket a lehetőségeket?
Nem. Aki nem szeretne Ügyfélkapu+t vagy DÁP-ot használni, annak nem kell. A hivatalos ügyek mindegyikét lehet továbbra is személyesen intézni. Arra viszont nem árt figyelni, hogy 2025. január 16-tól megszűnik az elektronikus személyi igazolvánnyal, telefonos azonosítással és az arcképes azonosítással való belépés lehetősége is az online ügyintéző oldalakra, például a magyarorszag.hu-ra!
Mi lesz azokkal, akik nem regisztrálnak Ügyfélkapu+ra vagy DÁP-ra január 16-ig?
Ők később is bármikor dönthetnek úgy, hogy regisztrálnak valamelyik „kapuba”, hogy azokon keresztül online intézhessék az ügyeiket. Január 16-tól ugyanis csak a sima Ügyfélkapu szűnik meg, más nem fog történni.
Egyszerűbb lett az Ügyfélkapu+os bejelentkezés
Eddig kétféleképpen lehetett belépni az Ügyfélkapu+ra: okostelefon és egy azon lévő hitelesítőprogram (autentikátor) vagy egy webes hitelesítőprogram segítségével. Mostantól (01.14.) azonban már egy-email címmel is be lehet lépni a kapun.
Hogyan működik az e-mail címes belépés?
2025. január 14-től már nemcsak okostelefonos vagy webes hitelesítő alkalmazások használatával, hanem e-mailes visszaigazoló kóddal is megtörténhet az Ügyfélkapu+ azonosítás-közölte a fejlesztő cég, az IdomSoft. A folyamat a gyakorlatban így néz ki: Ügyfélkapu+ra való belépéskor (ha az e-mailes azonosítási módot választottuk) a felhasználónév és a jelszó (ugyanaz, mint a sima Ügyfélkapunál volt) megadása után a rendszer automatikusan küld egy egyszerhasználatos kódot az előre megadott e-mail címünkre, amit aztán csak be kell másolni az Ügyfélkapu+ bejelentkezési felületére. Ennyi az egész.
Mikor kell felkeresni egy kormányablakot az átállással kapcsolatosan?
Jelenleg csak akkor, ha regisztrálni szeretnénk a Digitális Állampolgárság Programba (DÁP), amit egyébként január 16. után is bármikor meg lehet tenni. A sima Ügyfélkapuról Ügyfélkapu+ra váltást otthon is el lehet végezni, pár kattintással. Azt viszont fontos tudni, hogy a kormányablakokat (DÁP regisztráció miatt) csak előzetes regisztrációt követően, 2021. június 23. után kiállított eSzemélyi igazolvánnyal keressük fel!
Mit tehetünk, ha elakadtunk a bejelentkezés közben?
Akinek meggyűlik a baja a sima Ügyfélkapuról Ügyfélkapu+ra váltással, vagy az ezt követő bejelentkezéssel az ne a kormányablakokba menjen, helyette inkább
- nézzen szét a Központi Azonosítási Ügynök oldalán,
- a KAÜ online ügyfélszolgálatán,
- hívja fel segítségért a 1818-as telefonszámot
- vagy írjon egy e-mailt a [email protected].
