RETRO RÁDIÓ

Bővebb üzleti ismeretekre lenne szükségük a hazai designereknek

Bővebb üzleti ismeretekre lenne szükségük a hazai designereknek
Tóth Balázs
Szerző
Tóth Balázs
Létrehozva2019. 06. 07. 17:00

A Magyarországon tanuló designipari és tervezõ szakemberek bevonásával készített designipari kutatást a Magyar Divat & Design Ügynökség, amelybõl kiderül, hogy a pályakezdõ fiatalok kevéssé vannak felvértezve a sikeres vállalkozói léthez szükséges tudással az üzleti fejlesztés és finanszírozás témakörében. A helyzet elõremozdítása érdekében több modulból álló szakmai workshop sorozatot indított a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), melynek keretében a résztvevõk többek közt olyan fontos témákban kaphatnak gyakorlatban hasznosítható tudást, mint például a marketing és digitális technológia, a márkaépítés és a designkommunikáció.

A hazai iparági szereplők, illetve a szakma bevonásával részletekbe menő kutatás alapján mérte fel a hazai designipar, illetve a tervezők helyzetét a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ). A kutatásból kiderül, hogy Magyarországon nagyon magas színvonalú szakmai oktatás zajlik, ugyanakkor a piacra lépéshez, illetve a szektorban való sikeres tevékenykedéshez nem minden esetben rendelkeznek megfelelő üzleti tudással a designerek.

A legtöbb megkérdezett tervező az üzletfejlesztés, finanszírozás, marketing témákban várna hathatós szakmai segítséget a könnyebb boldogulás érdekében. A válaszadók szerint a frissen végzett tervezők esetében a piacra lépés, míg a régebb óta tevékenykedő vállalkozások esetében egy-egy új termék bevezetése okoz főleg kihívást, illetve a jogi és technológiai kérdések tekintetében is fejlesztendőnek vallották a tudásukat a megkérdezett designerek. Elmondásuk szerint a profithoz elengedhetetlen a piac és a saját célcsoport ismerete és igényeinek feltérképezése, illetve a későbbiek során az új üzleti lehetőségek felkutatása és a külföldi piacra lépés, viszont kihívást jelent az ennek a megvalósításához szükséges üzleti-gazdasági tudás hiánya. Jelenleg a fiatal generáció elsődleges feladatának a saját márka kiépítését tartja rövid távon, viszont az ehhez szükséges anyagi tőke megszerzéséhez többek véleménye szerint nem elegendő a képzésük során elsajátított pénzügyi tudás.

Az első, márciusi workshop előadás az üzleti tervezés témáját járta körbe, (SWOT analízis, piackutatás, marketingterv, pénzügyi terv), amelynek előadója Szeles Nóra, a Budapest Corvinus Egyetem és a MOME oktatója, piacfejlesztési tanácsadó, tőkepiaci szakértő, közgazdász volt. A workshopon résztvevők első feladata saját víziójuk meghatározása volt; hol látják magukat öt év múlva, mikor lesznek elégedettek ötletük, elképzelésük, vagy már létező vállalkozásuk eredményeivel ezen időtávon belül.

Az áprilisi workshop témája a finanszírozással kapcsolatos kérdésköröket mutatta be Németh Ádám a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának munkatársa, közgazdász és kockázatitőke-specialista előadásában. A jelenlévő fiatal designerek a forrásbevonás, kockázati tőke, közösségi finanszírozás, hitel/lízing, állami és uniós pályázatokkal kapcsolatos információkat ismerhették meg.

„Célunk, hogy a tudásalapú hozzáadott érték az országban maradjon, olyan módon kapcsolódjunk, vegyünk részt a piaci folyamatokban, amely magyarországi többletérték megteremtésére ad lehetőséget. Úgy gondolom, hogy ezzel az előadássorozattal olyan megfelelő elméleti és gyakorlati tudást tudunk a tervezők kezébe adni, amelynek birtokában nem félnek majd a jövőben belevágni akár egy saját vállalkozásba, és az itt elsajátított tudást kamatoztatva sikerre vinni azt”

 

– fogalmazott Bata-Jakab Zsófia. Hozzátette: a már működő vállalkozások esetében az üzletvezetési, jogi szolgáltatások tekintetében, illetve az értékesítési támogatás, a sales-, és marketingfeladatok ellátásában, valamint a projektmenedzsment területén jelentkeznek a legfontosabb megoldandó feladatok.

 

 

A Magyar Divat Design & Ügynökségről:
A Magyar Divat & Design Ügynökség a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és designipar. Az ügynökség célja a hazai divat- és dizájnipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, ezen keresztül pedig az országimázs erősítése. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Integratív szervezetként kiemelt célja a divat- és dizájniparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, ami elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.