RETRO RÁDIÓ

Drágám, összementek a termékek! Kevesebbért többet kérnek a pénzéhes multik

WM
Szerző
WM
Létrehozva2023. 09. 25. 15:00

Szinte teljesen észrevétlenül verik át a vásárlóikat a pénzéhes multik. Figyelmeztetés nélkül csökkentik a kedvenc termékeink kiszerelését, de az áraikon maximum emelnek.

Egyre nagyobb botrány van kibontakozóban a profitot őrült módjára hajtó multik körül. Zsugorfláció! Ez a kifejezés járja be hetek óta a világ- és a hazai sajtót is. Annyit tesz: a gyártók zsugorítják a termékeiket, de a csomagoláson rendszerint nem változtatnak, hogy a vásárlónak ne tűnjön fel a különbség. Jobb esetben az árak is változatlanok maradnak, de sok esetben még emelnek is rajtuk. 

vásárlás 
bolt
üzlet
élelmiszer
Fotó: wavebreakmedia

A legolvasottabb osztrák hírportál, a Kronen Zeitung például konkrét eseteket is említ: van olyan csoki, amely egy centimétert vesztett a hosszából, de a csomagolás változatlan maradt. Van olyan gyümölcslé, amelybe egyik napról a másikra több vizet és kevesebb gyümölcsöt adott a gyártó. De olyan lazackrémmel is találkoztak, amelynek négy százalékkal csökkent a haltartalma. 

Franciaországban is elfajult a vásárlók átverésére tett kísérlet. Ezért a kormány rendeletben írta elő, hogy a gyártóknak jól látható, narancssárga címkével kell jelezniük, ha a termékük kiszerelése változott. 

Korábban a Ripost beszámolt róla, hogy a Hamburgi Fogyasztói Tanácsadó Központ (VZHH) és a Stiftung Warentest munkatársai több példát is hoztak a burkolt áremelésre. A Suchard Express kakaópor kiszerelését 500-ról 400 grammra csökkentették, így 25 százalékkal drágult. A több darabos dobozos, úgynevezett multipack Milka és Oreo pálcilás jégkrémek csomagolásába a korábbinál kevesebb termék került, ráadásul az egyes darabok súlya is csökkent. Így az áruk 48, illetve 63 százalékkal emelkedett.

A VZHH szerint a tendencia már 2022-ben elkezdődött: az idei év első feléig pedig csaknem megduplázódott az igazolt esetek száma. Míg korábban főként a klasszikus márkáknál volt észlelhető a jelenség, ma már a diszkont- és biomárkák is gyakrabban érintettek.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.