RETRO RÁDIÓ

Íme a bizonyíték: Így taxiztatják a migránsokat a civil szervezetek Európába!

Íme a bizonyíték: Így taxiztatják a migránsokat a civil szervezetek Európába!
Gaál József
Szerző
Gaál József
Létrehozva2017. 08. 07. 11:40

Egyértelmû bizonyítékot találtunk annak a szicíliai államügyésznek a vádjaira, aki szerint civil szervezetek és az embercsempészek között szoros az együttmûködés a földközi-tengeri migránsútvonalon.

Jelenleg a legforgalmasabb, Európába tartó migránsútvonal a Földközi-tenger kellős középén húzódik. Köszönhetően a kedvező időjárásnak és annak, hogy a nyugat-balkáni útvonalon található országok többsége lezárta határait, köztük  elsőként hazánk.

A polgárháborútól szenvedő Líbiában naponta több ezren szállnak hajózásra alig alkalmas, embercsempészek által biztosított olcsó kínai gumicsónakokba, hogy aztán

néhány kilométerre a partoktól máris  különféle, többnyire Soros György által fizetett nem kormányzati szervezetek (NGO-k) szállítsák őket tovább az olasz parti vizekre...

 

Olaszországban  már hónapok óta súlyos politikai téma, hogy ezek a Soros-pénzekből működő civil szervezetek és az embercsempészek között állandó a kommunikáció, és előre kijelölt helyeken cserélnek "gazdát" a lélekvesztőkön hánykolódó migránsok Líbia partjainál.

Egy szicíliai államügyész, Carnello Zucarro pár hónapja például azzal hívta föl magára az európai sajtó figyelmét, hogy megvádolta a migránsokat mentő NGO-kat, hogy az embercsempészek finanszírozzák őket. A feltételezett jelenségre pedig már az Európai Unió határvédelmi ügynöksége (Frontex) is felhívta a figyelmet.

Mi is gyűjtöttünk bizonyítékokat!

Aki még ezek után is kételkedne abban, hogy a civil szervezetek és embercsempészek között létezik kapcsolat valamilyen formában, az vessen egy pillantást a Marine Traffic honlapjára. Ezen a weboldalon bárki nyomon követheti a világ hajóforgalmát. Ki merre jár, mit csinál, honnan hova tart, stb… .

 

Itt lettünk figyelmesek egy spanyol felségjelzésű, Open Arms nevű NGO- hajó gyanús mozgására!

 

A hajó például kedden 15:02-kor 1 tengeri mérföldre, azaz 1800 méterre közelítette meg Líbia partjait!

Aki valaha nézett le a Citadellától az Országházra, az tudja, hogy ez nem távolság. Nagyjából ilyen messze fekszik egymástól légvonalban a két épület.

A segélyszervezetek hajói a hatályos nemzetközi tengeri jogszabályok értelmében nem mehetnének a líbiai partokhoz ilyen közel. A parttól számított 12 tengeri mérföldes tengeri sáv ugyanis líbiai felségvíznek minősül.

Az Open Arms Facebook-oldala és honlapja is egyértelműen mutatja, hogy a  földközi-tengeri migránsok szállítására specializálódott szervezetről van szó. Ezeken az oldalakon bajba jutott gyerekek és anyák megmentéséről szóló képekkel hirdetik magukat, holott tény, hogy döntő többségében 20-as, 30-as éveikben járó, erős, fiatal férfiak érkeznek a hajókon.

A Soros György pénzelte Open Arms csakis tudatosan mehetett ennyire közel, alig több, mint másfél kilométerre, Afrika partjaihoz. Nyilvánvalóan pontosan tudták, hol kell keresni a migránsokkal megtömött csónakokat.

Emberbaráti mentőakció helyett  nevezzük inkább ingyen taxiztatásnak ezt a gyakorlatot, amikor Líbia partjainál vesznek fel migránsokat  és szállítják az Unió területére őket.

A civil szervezetek gátlástalan viselkedését pedig már az olasz kormány sem nézi jó szemmel. A belügyminisztérium nemrég kidolgozott egy 13 pontból álló, úgynevezett viselkedési kódexet, amivel a Földközi-tengeren tevékenykedő NGO-hajók működését szabályoznák.

Az olasz belügyminiszter, Marco Minniti úgy fogalmazott, hogy azért van szükség a szabályozásra, mert a segélyszervezetek akarva- akaratlanul is az embercsempészek tevékenységét segítik, amit nem lehet tétlenül nézni.

A politikus továbbá hozzátette, hogy a törvénycsomag nem valamiféle bosszú, hanem egyenes következménye annak, hogy egyes NGO-k nem hajlandóak átláthatóvá tenni pénzügyi forrásaikat és munkájukat.

A törvénycsomag vitatottabb pontjai a következők:

  • a hajóknak tilos megközelítenie a líbiai partokat, "a szélsőséges és azonnali veszély eseteit kivéve";
  • a hajók jeladórendszerét kötelező folyamatosan működtetni;
  • tilos a vízből kimentett embereket más hajókra átengedni;
  • a szervezeteknek kötelező megjelölnie az őket támogató forrásokat;
  • a hajóknak kötelező a fedélzetre engednie a törvényes hatóságokat, hogy rutinellenőrzéseket végezhessenek.
  • A civil szervezetek többsége pedig egyszerűen kijelentette, hogy nem hajlandó aláírni, elfogadni és alkalmazni a törvénycsomagot - derült ki az olasz belügyi tárca egyik friss jelentéséből. Meglepő mód az egyik ilyen NGO az Orvosok Határok Nélkül (MSF) nevű szervezet, amely híresen jó viszonyt ápol a Soros György-féle Nyílt Társadalom Alapítvánnyal.

    Ripost hírek

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.