kulcsár edina
A zavarosban halászó külföldi cégek csak a pénzre mennek. Hihetetlenül alacsony áron vállalják be a munkát, felveszik az elõleget, aztán lesz, ami lesz.
Kész horror vár arra a magyar autósra, aki Budapestről Kolozsvárra szeretne eljutni közúton. Itthon az M3-ason még minden idilli, a határ után aztán jön a pokol... Kamionoszlopok közé ékelődve araszolhatunk az országúton, és örülhetünk, ha ép bőrrel megérkezünk. Pedig a nagyívű tervek szerint már rég át kellett volna adni a magyar határt Bukaresttel összekötő, 580 kilométeres sztrádát. 8 évet szántak a munkára, ehhez képest 12 év alatt alig több mint 100 kilométernyi sztrádát sikerült megépíteni…
Nyilvánvalóan bűncselekmény az, ami keleti szomszédságunkban autópálya-építés címén történik: az elmúlt tíz évben 2000 kilométernyi sztráda épülhetett volna átszámítva 4000 milliárd forintból, ehelyett mindössze 430 kilométert adtak át.
Mindenki azt kérdezi: hová lettek a milliárdok?
A válasz: Elvitték a zavarosban halászó külföldi cégek és romániai cinkosaik.
Módszerük nem túl bonyolult, kihasználják a romániai szabályozás gyenge pontjait. Irreálisan alacsony áron vállalják a munkát, felveszik az előleget, majd tessék-lássék elkezdenek építkezni.
Menet közben aztán újabb és újabb igényekkel lépnek fel, mondván, elavultak a tervek vagy előre nem látható okból emelkedtek a költségek. Ha úgy látják, nem tudnak több pénzt kiszivattyúzni maguknak, akkor abbahagyják a munkát.
Még a szerződésbontást és az esetleges pert is vállalják, mert így is busás haszonnal zárnak – olvasható a magyarepitok.hu portál részletes összeállításában.
Eközben természetesen ott spórolnak, ahol tudnak: silány építőanyagot használnak fel, a szakembereket olcsó, képzetlen munkaerőre cserélik.
Így fordulhatott elő az, hogy
A magyar kormány a nyáron bejelentette, 6 év alatt 1000 kilométernyi gyorsforgalmi út épül idehaza. Megépül 3 új Duna-híd, biztonságos elérhetőséget kap több nagyváros és határátkelő. A román tolvajtempó intő jel és elrettentő példa...