RETRO RÁDIÓ

Tolvajtempó a román autópálya-építésben

Tolvajtempó a román autópálya-építésben
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2016. 12. 15. 13:42

A zavarosban halászó külföldi cégek csak a pénzre mennek. Hihetetlenül alacsony áron vállalják be a munkát, felveszik az elõleget, aztán lesz, ami lesz.

Kész horror vár arra a magyar autósra, aki Budapestről Kolozsvárra szeretne eljutni közúton. Itthon az M3-ason még minden idilli, a határ után aztán jön a pokol... Kamionoszlopok közé ékelődve araszolhatunk az országúton, és örülhetünk, ha ép bőrrel megérkezünk. Pedig a nagyívű tervek szerint már rég át kellett volna adni a magyar határt Bukaresttel összekötő, 580 kilométeres sztrádát. 8 évet szántak a munkára, ehhez képest 12 év alatt alig több mint 100 kilométernyi sztrádát sikerült megépíteni…

Fehérgalléros gengszterek

Nyilvánvalóan bűncselekmény az, ami keleti szomszédságunkban autópálya-építés címén történik: az elmúlt tíz évben 2000 kilométernyi sztráda épülhetett volna átszámítva 4000 milliárd forintból, ehelyett mindössze 430 kilométert adtak át.

Mindenki azt kérdezi: hová lettek a milliárdok?

A válasz:  Elvitték a zavarosban halászó külföldi cégek és romániai cinkosaik.

Kevés munkával busás haszon

Módszerük nem túl bonyolult, kihasználják a romániai szabályozás gyenge pontjait. Irreálisan alacsony áron vállalják a munkát, felveszik az előleget, majd tessék-lássék elkezdenek építkezni.

Menet közben aztán újabb és újabb igényekkel lépnek fel, mondván, elavultak a tervek vagy előre nem látható okból emelkedtek a költségek. Ha úgy látják, nem tudnak több pénzt kiszivattyúzni maguknak, akkor abbahagyják a munkát.

Még a szerződésbontást és az esetleges pert is vállalják, mert így is busás haszonnal zárnak – olvasható a magyarepitok.hu portál részletes összeállításában.

Ami elkészült, abban sincs köszönet

Eközben természetesen ott spórolnak, ahol tudnak: silány építőanyagot használnak fel, a szakembereket olcsó, képzetlen munkaerőre cserélik.

Így fordulhatott elő az, hogy

  • az átadás után néhány hónappal le kellett zárni az A3-as sztráda egy szakaszát, mert életveszélyessé vált a hatalmas repedések miatt,

  • a tengerpartra vezető A2-es pálya egy darabja úgy néz ki, mintha bombatámadás érte volna,

  • az Aradot Temesvárral összekötő pályán sem jobb a helyzet, évente kétszer kell betömni a kátyúkat.

    Csak óvatosan

    A magyar kormány a nyáron bejelentette, 6 év alatt 1000 kilométernyi gyorsforgalmi út épül idehaza. Megépül 3 új Duna-híd, biztonságos elérhetőséget kap több nagyváros és határátkelő. A román tolvajtempó intő jel és elrettentő példa...

     

    Ripost hírek

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.