RETRO RÁDIÓ

Már megint egy tragédia! Újabb nagyságot veszítettünk el

Már megint egy tragédia! Újabb nagyságot veszítettünk el
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2016. 12. 30. 17:05

2016-nak még mindig nincs vége... Sok más híresség után elvette tõlünk William Salice-t, a Kinder-tojás feltalálóját is.

Pénteken a feltaláló által létrehozott tehetségfejlesztő alapítvány, a Color Your Life jelentette a megrázó hírt.

A meglepetésajándékot tartalmazó csokitojás atyja csütörtök este, 83 évesen hunyt el az észak-olaszországi Paviában.

Salice 1960-tól 2007-es nyugdíjazásáig dolgozott a tavaly elhunyt olasz csokoládémágnás, Michele Ferrero jobbkezeként.

A húsvéti csokitojásba rejtett ajándék ötlete az 1970-es évek elején jutott eszébe, amikor az édességgyár azon törte a fejét, hogyan lehetne egész éven át kihasználni a húsvéti csokitojás előállítására szolgáló gyártósort.

A Kinder Sorpresa (Meglepetés) azonnali és máig is tartó sikert aratott, bő négy évtized alatt több milliárd darabot adtak el belőle.

Az ötlet Michele Ferreróé, én csak a gyakorlati kivitelező voltam

- mondta mindig szerényen Salice, aki időközben olyan más sikertermékek megszületésénél is bábáskodott, mint a Ferrero Rocher, a Mon Chéri vagy a Pocket Coffee.

Salice a nyugdíjazásakor kapott 400 ezer euró jutalomból létrehozta a Color Your Life alapítványt, amely egy tengerparti kollégiumban segít 13-18 éves fiatalokat tehetségük kibontakoztatásában - írja az MTI.

A meglepetés-csokitojás hatalmas sikerét ugyanakkor beárnyékolja több tragédia is - írja az AFP, amely emlékeztet, hogy január közepén a franciaországi Toulouse-ban egy három és fél éves kislány megfulladt a lenyelt ajándéktól. Az Egyesült Államokban nem is árulnak Kinder-tojást egy 1938-as törvény alapján, amely tiltja, hogy élelmiszeripari termékbe bármilyen egyéb tárgyat tegyenek. 2016 nyara óta be van tiltva az édesség Chilében is, de ott az elhízás elleni harc jegyében.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.