tóth gabi
Továbbra is bizonytalan a Forma–1-es jövője Mick Schumachernek, akinek jelenlegi szerződése év végéig szól a Haassal. Az új márka, az Audi azonban a szárnyai alá venné a 23 éves pilótát és segítene neki a jövő évi F1-es ülés bebiztosításában.
Második idényét tölti a Forma–1 mezőnyében a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, Mick Schumacher. A mostani szezonja borzasztóan indult számára, az első kilenc futamon nem szerzett pontot, kétszer pedig hatalmas balesetet szenvedett. Az sem segített neki, hogy az utolsó pillanatban beugró csapattárs, Kevin Magnussen rögtön komoly pontokat szerzett a csapatnak.
Az elmúlt versenyeken ugyan feljavult Schumacher teljesítménye és egyre biztosabb kezekkel vezet, de így is könnyen lehet, hogy szerződés nélkül marad 2023-ra, ugyanis nemcsak a Haassal való kontraktusa jár le, hanem a Ferrari-akadémiával is megszűnik az együttműködése, így egy jelentős támogató esik el mellőle.
Az új F1-be beszálló márka, az Audi azonban megmentheti a német pilótát és segítene neki abban, hogy jövőre is a mezőny tagja maradhasson. A németek a Belga Nagydíj hétvégéje előtt jelentették be, hogy beszállnak a királykategóriába, a Sauber (jelenleg Alfa Romeo) 75 százalékát vásárolnák meg. Tehát nagy beleszólásuk lesz abban, hogy kik kerüljenek az autók üléseibe. Markus Duesmann, az Audi vezérigazgatója nagy terveket szövöget:
Remélem lesz német pilótánk és német futamunk is
– nyilatkozta az Audi főnök a jövőről.
Duesmann projektje újra megnyitja a kapukat Mick Schumacher előtt, aki Sebastian Vettel visszavonulása után a németek legjobb pilótájává lép elő. Az Audi a szárnyai alá venné, és segítene az F2-es világbajnoknak abban, hogy jövőre is ott legyen a 20 fős mezőnyben. Az érintett azonban még nem mer ennyire előre tekinteni:
"Ez mindenképp remek" – reflektált Duesmann terveire Mick Schumacher.
Majd meglátjuk, ki lesz még itt addig, és hogy lesz-e több német pilóta.
Schumacher esélyei jelenlegi csapatánál, a Haasnál sem szálltak el teljes mértékben arra, hogy jövőre szerződést kapjon. A többi csapat közül a Williams és az Alfa Romeo jöhet még szóba 2023-ra.