tóth gabi
Nem hosszabbítja meg az év végén lejáró szerződését a Ferrari-val Mick Schumacher, ezzel pedig a saját teljesítményén múlik, képes lesz-e 2023-ban is a Forma–1-ben versenyezni.
Második szezonját teljesíti a Forma–1-ben a hétszeres világbajnok legenda, Michael Schumacher fia, Mick Schumacher. Első szezonjában bár viszonylag simán verte a szintén újonc Nyikita Mazepint, többször is hatalmasat balesetezett, a Haas pedig csontutolsóként a mezőny végén kullogott.
Idén bár már szintén volt két komoly bukása, teljesítménye így is sokat javult, azonban házon belül a márkatárs, Kevin Magnussen eddig 10 ponttal többet gyűjtött nála. A német pilóta régóta a Ferrari-akadémia tagja, az olasz istálló segített neki abban, hogy az alsóbb kategóriákban és az F1-ben is üléshez jusson. Idén azonban elválnak útjaik, az Autosport is állítja, hogy Schumacher nem hosszabbítja meg a 2022 végén lejáró kontraktusát az olaszokkal.
Ez pedig komolyan veszélyeztetheti a pályafutását a jövőre nézve. Jelenlegi csapatához, a Haashoz úgy került 2021-ben, hogy amerikai istálló szoros kapcsolatban áll a Ferrarival. Így, hogy a 23 éves német már nem Ferrari-protezsált többé, már nem ragaszkodik a csapat ahhoz, hogy feltétlen meghosszabbítsa a német év végén lejáró szerződését. A hírek szerint a vörös „anyahajó” által támogatott Antonio Giovinazzi lehet Magnussen társa jövőre.
Így Schumachernek tulajdonképpen az Alpine és a Williams lehet a két lehetősége, előbbinél Daniel Ricciardóval, Oscar Piastrival és Pierre Gasly-val kell megküzdenie, utóbbinál Nyck de Vries és Logan Sargeant a konkurencia.
A szeptember 4-én rajtoló (16:00, M4 Sport) Holland Nagydíj hétvégéjén a német látványosan kerülte a jövőjéről szóló kérdéseket.
Amit a színfalak mögött beszélünk egymás között, azt inkább megtartanám magunknak, és nem beszélnék róla nyilvánosan
– mondta a Haas pilóta. Mick Schumachernek mindent bele kell adnia, hogyha 2023-ban is az F1-es mezőny tagja szeretne maradni.