1°C
4°C

Etelka, Aletta névnapja

RETRO RÁDIÓ

Ezt tegye, aki még nem tudta átvenni a nyugdíjas utalványát!

Létrehozva2025. 11. 05. 11:30

Október közepén lezajlott az utalványok postai kézbesítése, azonban még mindig van egy lehetősége azoknak, akik valamiért nem tudták átvenni. Így és eddig kérhető a nyugdíjas utalványok újbóli kiküldése!

A nyugdíjas utalványok kézbesítési folyamatából a posta október 25-én kiszállt, azonban még így is marad egy lehetősége azoknak, kik valamiért nem tudták átvenni a 30.000 forint értékű juttatást. Mutatjuk, hogyan kérhető ismételt kézbesítés!

A nyugdíjasok álal használt élelmiszer utalványt november 14-ig még igényelni lehet az Államkincstártól.
Eddig kérhető a nyugdíjas élelmiszer-utalványok újraküldése. Fotó: Dusan Petkovic / shutterstock

Októberig a posta volt, novemberben már az Államkincstár az illetékes

A Magyar Posta az utalványok kézbesítését egyszer kísérelte meg október 15-ig. Sikertelen kézbesítés esetén a címen hagytak egy értesítőt, ami tartalmazta, hogy a küldemény melyik postán, mikortól és mennyi ideig vehető át. A letéti postán 10 munkanapig voltak még átvehetők a küldemények, vagyis legkésőbb október 25-én a posta kiszállt a kézbesítési folyamatból. Az eddig át nem vett utalványokat ezután visszaküldték az államkincstárnak. Jó hír, hogy tőlük még kérhető az újbóli kiküldés, legkésőbb 2025. november 14-ig.

Eddig 2,3 millió nyugdíjas kapta meg a mintegy 70 milliárd forint összértékű támogatást, ebből 40 milliárdot költöttek el.

Ez lehet a fő oka annak, ha valaki nem tudta átvenni a nyugdíjas utalványt

A tapasztalatok szerint az utalványok a lakcímváltozások miatt akadnak el, ilyenkor a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság tud segíteni- mondta Labancz Attila, a Magyar Államkincstár elnökhelyettese az M1 híradóban. A riportban elhangzott az is, hogy az ügyfél a változást bejelentheti személyesen a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság (NYUFIG) ügyfélszolgálatán, de levélben is a törzsszámra hivatkozással a szükséges nyomtatványon vagy akár egy szabadon szerkesztett levélben is, amiben érdemes feltüntetni, hogy ezt az élelmiszer utalvány kézbesítése miatt kéri. A bejelentés megtehető elektronikusan a magyarorszag.hu-ról is.

Hogyan kérhető az Államkincstártól az ismételt kiküldés?

Akinek visszakerült az államkincstárhoz az utalványa, az kérheti az ismételt kézbesítést

  • személyesen a lakóhely vagy tartózkodási hely szerint illetékes fővárosi, vármegyei kormányhivatal vagy a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóság ügyfélszolgálatán,
  • levélben a kérelmező lakóhelye, tartózkodási helye szerint illetékes kormányhivatalnak (Postacím egységesen: 1916 Budapest) vagy a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóságnak (Postacím: 1820 Budapest) címezve,
  • vagy elektronikus úton DÁP mobilalkalmazással, illetve Ügyfélkapu+ azonosítással a magyarorszag.hu-n elérhető „Kérelem nyugdíjbiztosítási ügyben” űrlapon.

Mire van szükség a ismételt kézbesítés igényléséhez?

Az alábbi űrlapot kell kitölteni és átadni személyesen, feladni postán, vagy benyújtani online a magyarorszag.hu-n (Nyugdíj-Egyéb ügyintézés-02 Kérelem nyugdíjbiztosítási ügyben). A kérelmet bármely nyugdíjbiztosítási ügyben érintett természetes személy, illetve törvényes képviselője vagy meghatalmazottja is benyújthatja, illeték és költségmentesen.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.