
Ezt tegye, aki még nem tudta átvenni a nyugdíjas utalványát!
Október közepén lezajlott az utalványok postai kézbesítése, azonban még mindig van egy lehetősége azoknak, akik valamiért nem tudták átvenni. Így és eddig kérhető a nyugdíjas utalványok újbóli kiküldése!
A nyugdíjas utalványok kézbesítési folyamatából a posta október 25-én kiszállt, azonban még így is marad egy lehetősége azoknak, kik valamiért nem tudták átvenni a 30.000 forint értékű juttatást. Mutatjuk, hogyan kérhető ismételt kézbesítés!

Októberig a posta volt, novemberben már az Államkincstár az illetékes
A Magyar Posta az utalványok kézbesítését egyszer kísérelte meg október 15-ig. Sikertelen kézbesítés esetén a címen hagytak egy értesítőt, ami tartalmazta, hogy a küldemény melyik postán, mikortól és mennyi ideig vehető át. A letéti postán 10 munkanapig voltak még átvehetők a küldemények, vagyis legkésőbb október 25-én a posta kiszállt a kézbesítési folyamatból. Az eddig át nem vett utalványokat ezután visszaküldték az államkincstárnak. Jó hír, hogy tőlük még kérhető az újbóli kiküldés, legkésőbb 2025. november 14-ig.
Eddig 2,3 millió nyugdíjas kapta meg a mintegy 70 milliárd forint összértékű támogatást, ebből 40 milliárdot költöttek el.
Ez lehet a fő oka annak, ha valaki nem tudta átvenni a nyugdíjas utalványt
A tapasztalatok szerint az utalványok a lakcímváltozások miatt akadnak el, ilyenkor a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság tud segíteni- mondta Labancz Attila, a Magyar Államkincstár elnökhelyettese az M1 híradóban. A riportban elhangzott az is, hogy az ügyfél a változást bejelentheti személyesen a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság (NYUFIG) ügyfélszolgálatán, de levélben is a törzsszámra hivatkozással a szükséges nyomtatványon vagy akár egy szabadon szerkesztett levélben is, amiben érdemes feltüntetni, hogy ezt az élelmiszer utalvány kézbesítése miatt kéri. A bejelentés megtehető elektronikusan a magyarorszag.hu-ról is.
Hogyan kérhető az Államkincstártól az ismételt kiküldés?
Akinek visszakerült az államkincstárhoz az utalványa, az kérheti az ismételt kézbesítést
- személyesen a lakóhely vagy tartózkodási hely szerint illetékes fővárosi, vármegyei kormányhivatal vagy a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóság ügyfélszolgálatán,
- levélben a kérelmező lakóhelye, tartózkodási helye szerint illetékes kormányhivatalnak (Postacím egységesen: 1916 Budapest) vagy a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóságnak (Postacím: 1820 Budapest) címezve,
- vagy elektronikus úton DÁP mobilalkalmazással, illetve Ügyfélkapu+ azonosítással a magyarorszag.hu-n elérhető „Kérelem nyugdíjbiztosítási ügyben” űrlapon.
Mire van szükség a ismételt kézbesítés igényléséhez?
Az alábbi űrlapot kell kitölteni és átadni személyesen, feladni postán, vagy benyújtani online a magyarorszag.hu-n (Nyugdíj-Egyéb ügyintézés-02 Kérelem nyugdíjbiztosítási ügyben). A kérelmet bármely nyugdíjbiztosítási ügyben érintett természetes személy, illetve törvényes képviselője vagy meghatalmazottja is benyújthatja, illeték és költségmentesen.





