
Megdöbbentő fordulat a 7 milliós netes csalás ügyében: nyilatkozik az áldozat - Videó
A férfit azzal ijesztette meg telefonon az ismeretlen nő, hogy veszélyben van a megtakarítása. Pedig, akiktől valójában veszélyben volt, azok a vonal túlsó felén lévő csalók voltak. A Ripost már írt az esetről, cikkünk után fordulatot vett az ügy.
Ahogyan azt a Ripost megírta, március 25-én milliókat csalt ki egy netes tolvaj egy idős férfitól a III. kerületben. Egy ismeretlen nő hívta fel, aki azt állította, hogy annál a banknál dolgozik, ahol a férfinak a számlája van. Mint mondta, veszélyben van az ügyfél megtakarítása, ezért azonnal át kellene utalnia a pénzét egy új bankszámlára, amit most nyitottak neki. A csalók végül 7 milliót húztak le, ám információink szerint a cikkünk megjelenését követően az áldozat visszakapta a pénz felét. A szereplők nevét a védelmük érdekében megváltoztattuk.

Bankosként mutatkozott be
Édesapámat felhívta egy nő, aki bankosként mutatkozott be
– mondta el lapunknak Tímea.
A 79 éves édesapámnak épp annak a banknak a nevében mutatkozott be, ahol a számlája is van. Azt mondta neki, hogy bajban van a megtakarítása, azt látják a banknál, hogy valaki hozzá szeretne férni, így célszerű lenne egy másik, a nevére megnyitott számlára áttenni a pénzét.
Tímea édesapja megijedt és pontosan azt tette, amit a telefonos nő javasolt.
A nő egy órán keresztül tartotta szóval, míg a számítógép elé nem ültette aput és egy másik számlára át nem utaltatott vele 7 millió forintot. Amikor elment a 7 millió forint, apu kapott egy SMS-t, hogy a számláján csak 300 ezer forint maradt. Ekkor döbbent rá, hogy átverték. Ekkor értem haza, mondtam, hogy azonnal hívja a rendőrséget. Beszéltünk is a nyomozókkal, akik nagyon kedvesek voltak, de nem biztattak sok jóval.
Ez volt a csalók módszere
A csaló nő azt állította, hogy nyit a férfinak egy új számlát, így beíratta vele a saját nevét, de a saját számlaszámát adta meg hozzá. Attól függetlenül, hogy nem ez a név tartozott a számlaszámhoz, a 7 milliós utalás elment.
Tímea azért számolt be lapunknak a történtekről, hogy más tanuljon az esetükből és ne essen ugyanabba a hibába.
Visszakapják a pénz felét
A Ripost cikkét sok helyen átvették, Tímea édesapjának esetével több sajtóorgánum is foglalkozott. Tímea most arról számolt be lapunknak, hogy az érintett bank felvette a kapcsolatot a családdal és felajánlotta nekik, hogy méltányosságból visszatérítik a pénzük felét.
Nyomoznak a csaló után
Az esettel kapcsolatban megkerestük a BRFK-t is, akik a következőt nyilatkozták:
A kérdéses ügyben a BRFK egy magánszemély feljelentése alapján rendelt el nyomozást információs rendszer felhasználásával elkövetett csalás bűntett gyanúja miatt, ismeretlen tettes ellen. Az eljárás folyamatban van, a nyomozás érdekeire való tekintettel további információval nem áll módunkban szolgálni
- válaszolta a rendőrség. Közzétettek egy felvételt is, amelyen egy áldozat mondja el, hogyan vált internetes csalás kárvallottjává. Beszélt az érzéseiről is: ahogyan a legtöbb áldozatot, őt is szégyenérzet gyötri, amiért bedőlt a csalásnak, holott nem az áldozat hibája, ha becsapják.
A videót itt tudod megnézni:







