kulcsár edina
Több magyar család nyaralása vált rémálommá Olaszországban a Ryanair miatt. A fapados légitársaság nem tájékoztatta az utasokat és a hazautat sem biztosította.
A Ryanair miatt újabb elégedetlen utasok panaszkodnak, szerkesztőségünknek egy kétgyermekes család mesélte el a kálváriájukat.
Ferenc Róbert Olaszországban nyaralt a családjával, feleségével és két gyermekükkel; a 10 éves lányukkal és a 17 éves fiukkal. A családi nyaralás végén fáradtan várták a reptéren, hogy hazajussanak Budapestre, de jött a hidegzuhany. Ferencékkel együtt több kisgyermekes magyar család volt a reptéren, akik szintén a Nápolyból Budapestre tartó géppel szerettek volna hazautazni. A gépnek 2024.07.13-án 22:05- kor kellett volna felszállnia, de egyik pillanatról a másikra törölték a járatot, mindenféle indokolás nélkül. Az emberek csak a reptéri információs táblán szembesültek vele, hogy a budapesti gépet törölték.
A felháborodott utasok nem tudták felvenni a kapcsolatot a légitérsasággal. Feszült volt a helyzet a reptéren, egy apuka, karján a kisgyermekével, komoly szóváltásba keveredett a reptéri dolgozókkal. Végül a Ryanair hazautazás helyett csupán azt az egy éjszakát biztosította a pórul járt utasoknak egy szállodában. A másnapi járatokra azonban már nem volt szabad hely.
Éjszaka a Ryanair egy szállodába szállított minket buszokkal és egy éjszakát biztosított, utána semmit. A recepción kértük, hogy jelezzék, hogy csak két nap múlva van szabad járat, de nem érdekelte a Ryanairt. Étkezést és transzfert sem biztosítottak a hazautazáshoz, sőt újra meg kellett vennem a repülőjegyet, az átfoglalást nem engedte a rendszerük
- panaszolta a családapa, aki hozzátette, hogy a 16-án hazainduló járatuk is több mint két óra késéssel szállt fel. A Ferenc család kártérítést igényelt, de egyenlőre nem kaptak semmiféle visszajelzést az ügyben.
A Metropol megkérdezte a Ryanairt, hogy mi volt az oka a járattörlésnek és miért nem kaptak az utasok megfelelő tájékoztatást, ellátást.
Frissítés! A Ryanair a következő választ adta: „A légi forgalomirányítás Európa-szerte tapasztalható személyzethiánya okozta késések miatt a Nápolyból Budapestre tartó járat (július 13.) nem indulhatott el a nápolyi repülőtér szigorú 23:00 órai felszállási tilalma előtt, így a járat törlésre kényszerült. Az érintett utasokat e-mailben és PUSH-üzenetben értesítették és tájékoztatták arról, hogy választhatnak ingyenesen járatot, vagy teljes visszatérítést kapnak. Őszintén elnézést kérünk a járattörlésből adódó esetleges kellemetlenségekért, amelyeket az ATC-személyzet hiánya okozott Európa-szerte, amely a Ryanair ellenőrzésén kívül esik és minden Európában működő légitársaságot érint.” Arra nem tértek ki, miért nem gondoskodtak az utasaikról.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke figyelemfelhívást küldött több diszkont-légitársaság vezetőjének.
Hatósági ellenőrzést indított a Ryanair, a Wizz Air, a SunExpress és a Eurowings légitársaságokkal szemben Budapest Főváros Kormányhivatala az utóbbi napokban, hetekben tapasztalt jelentős járatkésesek kapcsán. Az ellenőrzés arra irányul, hogy a légitársaságok betartották-e a vonatkozó uniós rendelet előírásait az utasok tájékoztatását, valamint a nekik nyújtandó segítséget illetően. Ha az ellenőrzés során jogsértés gyanúja merül fel, a szükséges eljárásokat a kormányhivatal megindítja az érintett légitársasággal szemben - közölte a hatóság. A kormányhivatal az idegenforgalmi főszezon alatt kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy fellépjen azokkal a légitársaságokkal szemben, amelyek nem tartják be a jogszabályi előírásokat, veszélyeztetve ezáltal az utazók nyugodt családi kikapcsolódását. A kormányhivatal arra biztatja az utasokat, forduljanak hozzá bizalommal a légi utazással kapcsolatban tapasztalt érdeksérelem esetén.