RETRO RÁDIÓ

Újabb Ryanair botrány: napokkal később jutottak haza a magyarok Olaszországból

KN
Szerző
KN
Létrehozva2024. 07. 18. 14:55
Frissítve2024. 07. 19. 10:36

Több magyar család nyaralása vált rémálommá Olaszországban a Ryanair miatt. A fapados légitársaság nem tájékoztatta az utasokat és a hazautat sem biztosította.

A Ryanair miatt újabb elégedetlen utasok panaszkodnak, szerkesztőségünknek egy kétgyermekes család mesélte el a kálváriájukat. 

A Ryanair fapados légitársaság az utóbbi hetekben többször is felháborította az utasait
Újabb dühös utasok panaszkodnak a fapados légitársaságra Fotó: Wolfgang Weiser / Pexels

Ferenc Róbert Olaszországban nyaralt a családjával, feleségével és két gyermekükkel; a 10 éves lányukkal és a 17 éves fiukkal. A családi nyaralás végén fáradtan várták a reptéren, hogy hazajussanak Budapestre, de jött a hidegzuhany. Ferencékkel együtt több kisgyermekes magyar család volt a reptéren, akik szintén a Nápolyból Budapestre tartó géppel szerettek volna hazautazni. A gépnek 2024.07.13-án 22:05- kor kellett volna felszállnia, de egyik pillanatról a másikra törölték a járatot, mindenféle indokolás nélkül. Az emberek csak a reptéri információs táblán szembesültek vele, hogy a budapesti gépet törölték. 

Az információs táblán jelezték, hogy a budapesti gép törölve lett Fotó: olvasói

„Újra meg kellett vennem a repülőjegyet”

A felháborodott utasok nem tudták felvenni a kapcsolatot a légitérsasággal. Feszült volt a helyzet a reptéren, egy apuka, karján a kisgyermekével, komoly szóváltásba keveredett a reptéri dolgozókkal. Végül a Ryanair hazautazás helyett csupán azt az egy éjszakát biztosította a pórul járt utasoknak egy szállodában. A másnapi járatokra azonban már nem volt szabad hely.    

Éjszaka a Ryanair egy szállodába szállított minket buszokkal és egy éjszakát biztosított, utána semmit. A recepción kértük, hogy jelezzék, hogy csak két nap múlva van szabad járat, de nem érdekelte a Ryanairt. Étkezést és transzfert sem biztosítottak a hazautazáshoz, sőt újra meg kellett vennem a repülőjegyet, az átfoglalást nem engedte a rendszerük

 - panaszolta a családapa, aki hozzátette, hogy a 16-án hazainduló járatuk is több mint két óra késéssel szállt fel. A Ferenc család kártérítést igényelt, de egyenlőre nem kaptak semmiféle visszajelzést az ügyben.

A Metropol megkérdezte a Ryanairt, hogy mi volt az oka a járattörlésnek és miért nem kaptak az utasok megfelelő tájékoztatást, ellátást. 

Frissítés!  A Ryanair a következő választ adta: „A légi forgalomirányítás Európa-szerte tapasztalható személyzethiánya okozta késések miatt a Nápolyból Budapestre tartó járat (július 13.) nem indulhatott el a nápolyi repülőtér szigorú 23:00 órai felszállási tilalma előtt, így a járat törlésre kényszerült. Az érintett utasokat e-mailben és PUSH-üzenetben értesítették és tájékoztatták arról, hogy választhatnak ingyenesen járatot, vagy teljes visszatérítést kapnak. Őszintén elnézést kérünk a járattörlésből adódó esetleges kellemetlenségekért, amelyeket az ATC-személyzet hiánya okozott Európa-szerte, amely a Ryanair ellenőrzésén kívül esik és minden Európában működő légitársaságot érint.” Arra nem tértek ki, miért nem gondoskodtak az utasaikról. 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke figyelemfelhívást küldött több diszkont-légitársaság vezetőjének. 

A kormányhivatal várja a bejelentéseket

Hatósági ellenőrzést indított a Ryanair, a Wizz Air, a SunExpress és a Eurowings légitársaságokkal szemben Budapest Főváros Kormányhivatala az utóbbi napokban, hetekben tapasztalt jelentős járatkésesek kapcsán. Az ellenőrzés arra irányul, hogy a légitársaságok betartották-e a vonatkozó uniós rendelet előírásait az utasok tájékoztatását, valamint a nekik nyújtandó segítséget illetően. Ha az ellenőrzés során jogsértés gyanúja merül fel, a szükséges eljárásokat a kormányhivatal megindítja az érintett légitársasággal szemben - közölte a hatóság. A kormányhivatal az idegenforgalmi főszezon alatt kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy fellépjen azokkal a légitársaságokkal szemben, amelyek nem tartják be a jogszabályi előírásokat, veszélyeztetve ezáltal az utazók nyugodt családi kikapcsolódását. A kormányhivatal arra biztatja az utasokat, forduljanak hozzá bizalommal a légi utazással kapcsolatban tapasztalt érdeksérelem esetén.

 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.