Létrehozva: 2024.06.14.
Módosítva: 2024.06.14.

Ezúttal a biztosítók nevében próbálkoznak a csalók: mutatjuk, kik vannak a célkeresztjükben!

A kiberbűnözők új területen próbálják megkárosítani az embereket. Ezúttal a biztosítási megtakarításokra utaznak a Magyar Nemzeti Bank (MNB) nevében. Mutatjuk, kik vannak most veszélyben!

Az MNB-re hivatkozva ismét telefonos csalási kampányt folytatnak magukat a jegybank munkatársainak hazudó kiberbűnözők. Az elkövetési mód újdonsága, hogy a csalók ezúttal az ügyfelek biztosítási, illetve befektetési jellegű megtakarításait akarják szerezni maguknak. Mit tehetünk az áldozattá válás ellen?

Overhead,Hacker,In,Hood,Working,At,Computer,And,Mobile,Phone kiberbűnöző hacker csaló adat biztosító
Ezúttal a biztosítók nevében próbálkoznak a csalók. Fotó: AlyoshinE / Shutterstock

Most ezzel a módszerrel próbálkoznak a kiberbűnözők

Az MNB nevében azzal hívják fel az ügyfeleket, hogy gyanús pénzmozgásokat észleltek a megtakarítási életbiztosításukat kiegészítő, úgynevezett eseti számlájukon vagy értékpapírszámlájukon. A bűnözők fenyegető hangnemet használnak meséjük elhitetésére és annak nyomatékosítására szükség esetén „rendőrt” (valójában tettestársat) is bekapcsolnak a telefonbeszélgetésbe.

Kivetetik a pénzt a számlákról

Az MNB-hez érkezett ügyfélpanaszok szerint a csalók egyes esetekben rávették a fogyasztókat megtakarításaik készpénzben való kivételére. Ezután -annak érdekében, hogy azt „biztonságba helyezzék”- azt befizettették velük egy általuk megadott ATM (bankautomata) vagy bitcoin automatánál. A bejelentések szerint a bűnözők telefonhívásaik során az ügyfeleket folyamatosan nyomás alatt tartották és megtiltották nekik, hogy azokról családjukat vagy bárki mást tájékoztassanak arra hivatkozva, hogy ez büntetendő cselekmény lenne-olvasható az MNB közleményében. 

Így vigyázhatunk a biztosítás pénzünkre

  • Először is tartsuk szem előtt, hogy az MNB munkatársai nem keresnek meg senkit telefonon a megtakarításaik „biztonságba helyezése” érdekében és nem hívnak segítségül „rendőröket” sem az ügyfelek meggyőzésére.
  • Ilyen megkeresés esetén érdemes pontosító kérdéseket feltenni, gyanú esetén megszakítani a vonalat és az ismert ügyfélszolgálati telefonszámon, illetve az MNB ügyfélszolgálatán érdeklődni.
  • Azonnali gyanakvásra adhat okot, ha a telefonáló fenyegető hangnemet használ, illetve megtiltja a másokkal történő kommunikációt.
  • Érdemes felkeresni az MNB Pénzügyi Navigátor weboldalának digitális biztonsággal kapcsolatos oldalát is, amiben további hasznos információkat találhatsz ebben a témában.
     

A NÚSZ nevében is próbálkoznak a csalók

Adathalász SMS-eket küldenek csalók látszólag a NÚSZ Zrt. nevében-figyelmeztet a társaság. A rövid szöveges üzenetben útdíjtartozásról értesítik az embereket, akiket arra kérnek, jelentkezzen be az SMS-ben érkezett linken. Fontos, hogy aki ilyen üzenetet kap, semmiképpen ne kattintson a hivatkozásra, ne adja meg semmilyen adatát, mert a csalók így akár a bankszámlájához is hozzáférhetnek! Az adathalász SMS-ek a következőkről ismerhetők fel:

az ilyen üzenetekben gyakran ékezetek nélküli szavak szerepelnek, vagy helyesírási hibák fordulnak elő,

az üzenet külföldi telefonszámról érkezik,

az üzenetben szereplő link nem egy létező, ismert szolgáltató vagy webáruház webcíme, hanem általában egy ismeretlen, betűkből és számokból kombinált hivatkozás,

az üzenet úgy van megfogalmazva, hogy sürgető legyen.

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek