5°C
9°C

Miklós névnapja

RETRO RÁDIÓ

Ez aztán a jó hír! Egyből értesülhetünk arról, ha rossz a termék

Létrehozva2024. 03. 27. 11:05

Jó tudni, hogy aki nem akar romlott ételt vagy rossz terméket venni, azoknak akkor itt az új gyorsriasztó rendszer. A Ripost utánajárt mi is ez.

Új formában kaphatunk információt a termékvisszahívásokról, amivel elkerülhetjük, hogy rossz minőségű, lejárt és visszahívott termékeket vegyünk. 

Új hírlevéllel elkerülhetjük a rossz minőségi termék vásárlását
Az új hírlevéllel segíti a fogyasztókat a NÉBIH. Fotó: Ground Picture

Már hírlevélben is értesülhetnek a fogyasztók a termékvisszahívásokról

A lakosság még gyorsabb és közvetlen tájékoztatását vezeti be a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal a Nébih. Ezentúl hírlevél formájában is megosztja a vásárlóktól visszahívott termékekkel kapcsolatos információkat. A NÉBIH eddig is kiemelten foglalkozott a fogyasztók védelmével. Saját adatbázisában 2019 márciusa óta teszi közzé azoknak a termékeknek a listáját amelyekre visszahívást kértek. Most viszont még gyorsabb és hatékonyabb tájékoztatási formát vezet be a hivatal, jelentette be az Agrárminisztérium. 

A hivatal saját portálján láthatók az élelmiszerláncban történt visszahívások. Ez az adatbázis a vállalkozások által jelzett termékek forgalomból kivonását, valamint az élelmiszerbiztonsági gyorsrendszerre, a RASFF oldalára érkező eseteket is tartalmazza. Az aloldalt egy-egy visszahívás esetén mintegy 15 ezren látogatják meg és a NÉBIH social média felületein is közzétett információk és tartalmak több tízezer felhasználót érnek el. A fogyasztókat kiemelten érdeklődő témakörről van tehát szó emelte ki az államtitkár a sajtótájékoztatón. A gyorsabb és közvetlen megosztáshoz pedig egy új kommunikációs formát vezettek be. Ez a NÉBIH új hírlevél szolgáltatása nagy segítség lesz a jövőben a vásárlóknak, mert így elkerülhetik, azt hogy rossz terméket vegyenek.

Elsőként értesülhetünk

Az új hírlevélre feliratkozók gyakorlatilag azonnal, a termékvisszahívás publikálását követően szinte elsőként értesülhetnek a körülményekről és a termékekkel kapcsolatos részletekről. A hírlevélben a legfontosabb alapinformációk kapnak helyet, ráadásul a könnyebb azonosítás miatt, a termék fotója is látható lesz.

Nobilis Márton az élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár, kiemelte 

hogy ez a hatékony tájékoztatási forma a fogyasztók elemi egy termék gyártó általi visszahívása az esetek többségében pozitív, a vásárló érdekeit szem előtt tartó és felelős vállalkozói döntésként értékelhető.

Kiváltképp igaz ez, a vállalkozások önellenőrzésének eredményeként történő önkéntes termékvisszahívásokra. Nem szégyenfalról van tehát szó, hanem a fogyasztóvédelmet középpontba helyező felelős vállalkozói magatartás bizonyítékáról.érdeke is. Fontos azonban, hogy azt is értsék, hogy ez nem egy negatív megbélyegzés. 

A termékvisszahívás hírlevelére a Nébih honlapján az alábbi oldalon iratkozhatnak fel az érdeklődők.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.