tóth gabi
Jó tudni, hogy aki nem akar romlott ételt vagy rossz terméket venni, azoknak akkor itt az új gyorsriasztó rendszer. A Ripost utánajárt mi is ez.
Új formában kaphatunk információt a termékvisszahívásokról, amivel elkerülhetjük, hogy rossz minőségű, lejárt és visszahívott termékeket vegyünk.
A lakosság még gyorsabb és közvetlen tájékoztatását vezeti be a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal a Nébih. Ezentúl hírlevél formájában is megosztja a vásárlóktól visszahívott termékekkel kapcsolatos információkat. A NÉBIH eddig is kiemelten foglalkozott a fogyasztók védelmével. Saját adatbázisában 2019 márciusa óta teszi közzé azoknak a termékeknek a listáját amelyekre visszahívást kértek. Most viszont még gyorsabb és hatékonyabb tájékoztatási formát vezet be a hivatal, jelentette be az Agrárminisztérium.
A hivatal saját portálján láthatók az élelmiszerláncban történt visszahívások. Ez az adatbázis a vállalkozások által jelzett termékek forgalomból kivonását, valamint az élelmiszerbiztonsági gyorsrendszerre, a RASFF oldalára érkező eseteket is tartalmazza. Az aloldalt egy-egy visszahívás esetén mintegy 15 ezren látogatják meg és a NÉBIH social média felületein is közzétett információk és tartalmak több tízezer felhasználót érnek el. A fogyasztókat kiemelten érdeklődő témakörről van tehát szó emelte ki az államtitkár a sajtótájékoztatón. A gyorsabb és közvetlen megosztáshoz pedig egy új kommunikációs formát vezettek be. Ez a NÉBIH új hírlevél szolgáltatása nagy segítség lesz a jövőben a vásárlóknak, mert így elkerülhetik, azt hogy rossz terméket vegyenek.
Az új hírlevélre feliratkozók gyakorlatilag azonnal, a termékvisszahívás publikálását követően szinte elsőként értesülhetnek a körülményekről és a termékekkel kapcsolatos részletekről. A hírlevélben a legfontosabb alapinformációk kapnak helyet, ráadásul a könnyebb azonosítás miatt, a termék fotója is látható lesz.
Nobilis Márton az élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár, kiemelte
hogy ez a hatékony tájékoztatási forma a fogyasztók elemi egy termék gyártó általi visszahívása az esetek többségében pozitív, a vásárló érdekeit szem előtt tartó és felelős vállalkozói döntésként értékelhető.
Kiváltképp igaz ez, a vállalkozások önellenőrzésének eredményeként történő önkéntes termékvisszahívásokra. Nem szégyenfalról van tehát szó, hanem a fogyasztóvédelmet középpontba helyező felelős vállalkozói magatartás bizonyítékáról.érdeke is. Fontos azonban, hogy azt is értsék, hogy ez nem egy negatív megbélyegzés.
A termékvisszahívás hírlevelére a Nébih honlapján az alábbi oldalon iratkozhatnak fel az érdeklődők.