RETRO RÁDIÓ

Így nem vernek át az év végi leárazásokkal

MZ/X
Szerző
MZ/X
Létrehozva2022. 11. 13. 19:00

A fogyasztóvédelmi hatóság készített egy e-kereskedelmi kisokost, amiben felhívják a figyelmet a netes vásárlás buktatóira.

Az év végi hatalmas árleszállítások ígérete könnyen megtévesztheti a vásárlókat, akik viszont kellő körültekintéssel és tudatossággal elkerülhetik a felesleges bosszúságokat. Hogy pontosan mikre érdemes figyelni, azt a fogyasztóvédelmi hatóság gyűjtötte össze korábban egy kisokosban.

Fotó: Pixabay.com

Ma már egy hónapig tart a fekete péntek

A webáruházak számtalan kedvezményes vásárlási lehetőséget ajánlanak a novemberi, decemberi akciós napjaikon. Az utóbbi évek tapasztalata az, hogy már nemcsak egy napra hirdetnek például fekete pénteket, hanem akár heteken keresztül olcsóbban kínálják a termékeiket. A hatóság évről-évre kiemelten figyeli a Black Friday-t és a hasonló akciókat. A gyakorlati tapasztalatok és a próbavásárlások alapján pedig egy e-kereskedelmi kisokosban gyűjtötték össze a tanácsaikat, amik a következők.

A kiválasztás

A hatóság szerint nem feltétlenül az internetes kereső által kiadott első találat a legmegfelelőbb választás. Javasolt az ár-összehasonlító oldalak használata és érdemes a vásárlói visszajelzéseket is átnézni. Könnyen előfordulhat, hogy az akciós termékek máshol, eredeti árukon is ugyanannyiba kerülnek, vagy olcsóbbak, mint amit épp találtunk.

Vásárlás előtt tájékozódjunk

Mielőtt lenyomjuk a megrendelés gombot, érdemes a webáruházat üzemeltető cégeknek utánanézni, hogy valóban létezik-e. Javasolt a súlyos jogsértést elkövető webáruházak adatbázisát megnézni. (http://www.jogsertowebaruhazak.kormany.hu)

A .hu még nem jelenti, hogy magyar

Figyeljünk arra, hogy a magyar nyelvű honlap vagy a .hu végződés nem feltétlenül jelenti, hogy hazai kereskedőtől rendelünk. Kattintsunk a Kapcsolat menüpontra, innen ki kell derülnie, hogy hazai webáruházban böngészünk-e.

Fotó: Pixabay.com (Képünk illusztráció)

Ha nincs ÁSZF, nincs üzlet

Ne rendeljünk olyan webáruházból, aminek a honlapján nem található általános szerződési feltétel, vagy egy e-mail címen, üzenetküldésre alkalmas űrlapon kívül nem ad meg más elérhetőséget.

A futár előtt bontsuk ki a terméket

Ha megérkezett a termék, sok későbbi problémának vehetjük elejét, ha a futár jelenlétében győződünk meg az áru sértetlenségéről. Ezt a lehetőséget azonban nem minden webáruház biztosítja, van ahol a futár csak a sértetlen csomag átadásáért felel. Éppen ezért nagy értékű termékek esetében érdemes a kibontásról fotó-, vagy videó dokumentációt is készíteni!

Ha nem tetszik a termék, visszaküldhetjük

Az átvételtől számított 14 napon belüli indokolás nélküli elállási jog illeti meg az interneten vásárlókat. Sőt, az elállási jog a termék átvétele előtt is gyakorolható. Az elállást írásban szükséges jelezni az eladó felé, amihez a legtöbb webshop letölthető formanyomtatványt is biztosít. Ilyenkor visszajár a termék és a kiszállítás díja, a visszaküldés költsége viszont nem.

Fotó: Pixabay.com

Hová fordulhatunk panasz esetén?

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.