kulcsár edina
Egyre többen vásárolnak interneten keresztül - és ezzel együtt egyre többen találkoznak azzal a problémával, hogy nem azt kapják, amit rendeltek. Mit lehet ilyen helyzetben tenni?
Olvasónk, Nóri interneten rendelt magának egyedi cipőt, amelyhez megadta a pontos méretét és a kiválasztott színkombinációt is. A futár azonban egy fél számmal kisebb cipőt hozott ki, amelynek a színe is más volt, mint amit ő rendelt.
Mivel első nap hiába hívta a céget, nem vették fel a telefont, a Facebook-oldalukon keresztül jelezte nekik a problémát. Mikor visszahívták Nórit, először azt ígérték neki, kicserélik a cipőjét, de másnapra kiderült, hogy az általa megrendelt bőr már egy ideje nincs a cég készletén, ezért készítették el egy ahhoz hasonlóból a cipőt – csak ezt elfelejtették jelezni. Közben Nóri az írott üzenetére is választ kapott, nem túl kedves stílusban, amelyben már azt írták neki, hogy rossz a monitora színbeállítása, ezért biztos tévedett a színek megállapításában…
- Ha nem azt kapjuk, amit rendeltünk, nem vagyunk kötelesek kifizetni a leszállított terméket.
- A legtöbb webshopban azonban előre kell fizetni – ilyenkor egy Kormányrendelet biztosítja számunkra az elállási jogot. Ez a jog azt kompenzálja, hogy az interneten rendelt terméket nem tudtuk alaposan megvizsgálni, kipróbálni azt.
Fontos azonban, hogy ezzel a jogunkkal csak a termék átvételétől számított 14. naptári napig élhetünk – ennyi időnk van meggondolni magunkat. Innentől kezdve pedig 14 napunk van arra, hogy a terméket saját költségünkön visszaküldjük a feladónak.
A rendeletben meghatározottaktól a cégek eltérhetnek, de csakis a vásárlók javára – így például vannak olyan webáruházak, ahol akár 30 napod van arra, hogy visszaküldj egy terméket, ha nem vagy elégedett vele. Hibás termék esetén pedig bevált gyakorlat az is, hogy azt kicserélik egy hibátlan árura.
Ha minden lehetőséget kimerítettünk, de a szolgáltató mégsem vette vissza a hibás vagy téves terméket, akkor bírósághoz vagy a békéltető testülethez fordulhatunk megoldásért.