Létrehozva: 2023.09.20.
Módosítva: 2023.09.20.

Ezekre figyelj, ha nem akarod, hogy átverjenek a bevásárlásnál - mutatjuk a legpofátlanabb trükköket

A multik folyamatosan új trükköket találnak ki, amikkel megtéveszthetik vagy átverhetik a vásárlókat. Céljuk: a minél nagyobb profit elérése...

A külföldi multik újabb és újabb trükkökkel állnak elő annak érdekében, hogy kicselezzék a vásárlókat és minél eddiginél nagyobb profitra tegyenek szert. A multik nem foglalkoznak a magyar emberek érdekeivel, számukra csak a minél nagyobb nyereség elérése a cél. 

Fotó: KALLUS GYORGY / Világgazdaság

Több ezer forint is lehet a tét

A vásárlók figyelme tehát egy pillanatig sem lankadhat, ha nem akarják magukat átverve érezni. Összeszedtünk pár olyan terméket bizonyítékul, amelyek azonos kiszerelésben, mégis teljesen más árakon találhatók meg a multik polcain. Íme:

Az 1 kg kiszerelésű Vegeta esetében közel több mint 20 százalékos árkülönbség is tapasztalható. Forrás: cashmap.hu
Akció nélkül is 30 százalékkal olcsóbban vehetjük meg bizonyos helyeken sokak kedvenc felvágottját, a párizsit.  Forrás: cashmap.hu
1200 forinttal drágábban is megvehetjük ugyanazt a toalattpapírt, ha nem vagyunk elég körültekintőek. Forrás: cashmap.hu
Ha az akciós árat nem vesszük figyelembe, akkor is több mint 60 forintos árkülönbség van ugyanannál a terméknél. Forrás: cashmap.hu
A reggeli kávé is lehet aranyárban, ha nézünk körbe az árak terén. Forrás: cashmap.hu

 

Regős Gábor, a Makronóm Intézet vezető közgazdásza a Magyar Nemzetnek elmondta, hogy érdemes figyelni az akciós újságok megfogalmazására is. A szakember szerint ugyanis nem mindegy, hogy a multik az áraknál az "akciót" vagy a "szuper árat" tűntetik fel. Az előbbi ugyanis valóban azt jelenti, hogy a megszokottnál olcsóbban vásárolhatunk meg egy terméket, míg az utóbbi esetben az árak rendszerint változatlanok maradnak. 

Regős Gábor elmondta, hogy az sem ritka eset, hogy a multik olyan termékekre biztosítanak 15 százalék feletti kedvezményt, amelyre nem túl nagy a kereslet vagyis nem számít alapélelmiszernek. 

Új funkciókkal bővülhet az online árfigyelő

Annak érdekében, hogy a multiknak minél kisebb arányban legyen lehetőségük a trükközésre, az igen népszerű online árfigyelő rendszer új fejlesztésekkel bővül. 

A közgazdász kedvezőnek nevezte, hogy három fejlesztés 

– a bővülő termékkínálat 

- az újabb boltláncok csatlakozása 

- és a területi szűrés lehetősége 

is tervben van. Az árfigyelő akkor tudja segíteni a versenyt, ha sokan használják. Sokan pedig akkor használják, ha a köztudatban van, másrészt pedig egyre jobban tudja támogatni a háztartásokat a bevásárlásaik tervezésében. Ebben egyaránt segítséget jelenthet a bevásárlókosár fejlesztése (adott termékkosár összehasonlítása boltonként), illetve a kereshető termékek számának növelése. Mivel az egyes bolthálózatoknál hálózaton belül nem mindenhol azonos az ár (különösen a franchise rendszerű boltok esetében), ezért a területre szűkítés révén valósabb kép kapható, míg több hálózat csatlakozása szintén a versenyt, a háztartások jobb tervezését segítheti.

Zsugorinfláció

Rossz hír, hogy nem elegendő a termékek árát figyelni önmagában. Egyes multik ugyanis már a csomagoláson is trükköznek. Amint arról beszámoltunk, német sajtóértesülések szerint egyre több panasz érkezik a fogyasztóvédőkhöz a rejtett áremelésekkel kapcsolatban. Ezt a jelenséget zsugorinflációnak is nevezik –  a  "shrinkflation" az angol "shrink" -  zsugorodás - és az infláció ötvözete, és megszokott csomagolásba kerülő kisebb mennyiségű termékekre utal.

A Hamburgi Fogyasztói Tanácsadó Központ (VZHH) és a Stiftung Warentest munkatársai több példát is hoztak a burkolt áremelésre. A Suchard Express kakaópor kiszerelését 500-ról 400 grammra csökkentették, míg az ára változatlan maradt, így 25 százalékkal drágult. A Milka és Oreo fagylaltok csomagolásába a korábbinál kevesebb fagyipálcika került, az egyes darabok súlya is csökkent. Így az áruk  48, illetve 63 százalékkal emelkedett.

A témában készült korábbi videónk itt tekinthető meg:

 

 

Ez is érdekelhet

origo.hu

Összeomlott a PSG, megint bukhatja a BL-álmát

origo.hu

Ukrajna bejelentette, elvesztette hadseregét

life.hu

Láttad már Nicole Kidman húgát? Így nézne ki a színésznő, ha nem plasztikáztatott volna: fotók

vg.hu

Olajat talált a Mol Magyarországon

mindmegette.hu

Figyelmeztet a szakember: nem mindig jó döntés air fryerben sütni-főzni

magyarnemzet.hu

Jó hír a válságba zuhant magyar válogatottnak a bohócos nap végén

origo.hu

Megfejthették a fáraó átkát: kiderült, mi ölte meg a sírt felnyitó kutatókat

mindmegette.hu

Sokkot kaptak a Lidl dolgozói, amikor meglátták, mi van a banánoskartonban

ripost.hu

Hirtelenül elhunyt Pintér Marianna

videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

ripost.hu

Éveket fiatalít, ha ilyen hajat csináltatsz magadnak

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

INSIDER

Az intézkedő rendőr szerint Magyar Péter autós ámokfutásba kezdett, de végig agresszív, fenyegető és megfélemlítő volt

INSIDER

Látványos számok mutatják, mennyit változott az életünk 2010 óta

INSIDER

Itt a friss jelentés: továbbra is gátlástalanul hamisítják a mézet!

INSIDER

Kiderült az igazság: Karácsony ígéreteinek kétharmada nem teljesült

INSIDER

Ez már több, mint szájkarate, egymásnak feszül a két atomhatalom

INSIDER

Orbán Viktor: A háború és a béke közötti választóvonalon állunk

INSIDER

„Szemét, iszonyú bűz, és patkányok mindenhol” - 10 éve küzd szomszédjával Zelka

INSIDER

Neked menne? Ez a teszt tuti, hogy megizzaszt!