Magyar Péter trágár szavakkal gyalázta a gyermekotthon vezetőjét

POLITIK
Létrehozva: 2023.07.24.

Karácsony Gergely ezt is elintézte: Nyáron is dugók vannak a fővárosban – Videók

A főpolgármester tovább üldözi az autósokat. Nem az a baj, hogy biciklisávokat alakíttat ki, hanem az, hogy ezt dilettáns módon, dugókat és balesetveszélyt okozva teszi. Ezúttal az Üllői út mentén csinált a korábbi metrópótló autóbuszok sávjából biciklisávot - de milyet!

Az M3-as metrófelújítás miatt korábban kialakított buszsávban most már nem a metrópótló buszok és a taxik, hanem a biciklisek közlekedhetnek - ha lennének! De úgy 35-40 autóra jut egy bringás, és sokan így is a járdán kerekeznek. Mindezt úgy, hogy a levert cölöpök sávja is bőven elég széles lenne a biciklisek számára. Ők azonban pont olyan széles sávot kaptak, mint az autósok.

KARÁCSONY Gergely
Karácsony Gergely szerint mindenki hibás, csak ő nem. (Képünk illusztráció) Fotó: Illyés Tibor

A főpolgármester döntése nem tűnik indokoltnak, hiszen amellett, hogy pazarló, felesleges is. A kerékpárosok nagy része ugyanis a járdán közlekedik. Azt már szóba sem hozzuk, hogy mi van akkor, ha arra jár egy mentős, egy rendőr, egy tűzoltó vagy valaki félre szeretne állni, mert elromlik az autója vagy ki szeretne rakodni, de a cölöpök miatt nem tud, így a belső sávok valamelyikében ragad és feltartja a forgalmat.

A főpolgármester arra hivatkozik, hogy azért lesz ez egy jó biciklisáv, mert már úgyis máshol megy a forgalom. Ez ugyebár azt jelenti, hogy már máshol okoz dugókat a kerülő útvonalra terelt forgalom, amellett, hogy ez az út is rendszeresen bedugul.

Az Üllői úti biciklisáv nem jó se az autósoknak, se a kerékpárosoknak. Fotó: Metropol

Az Üllői úton és környékén több egészségügyi központ is található. Az ezekhez közlekedő mentők eddig tudták használni a szélső sávokat a gyors haladásra, de a zöld karók leverésével ez a lehetőségük megszűnt. Az új biciklisávok és az autós forgalom korlátozása megnehezíti a mentőautók mozgását, ami időveszteséget okoz és megnehezíti a hozzáférést az életmentő szolgáltatásokhoz, főként csúcsforgalomban.

A kereskedők is panaszkodnak, hogy már berakodni se tudnak, így a tehergépkocsiknak a járdán közlekedve, oda felállva kell az árut lepakolni, elvéve a helyet a gyalogosoktól. A taxisok is ki vannak akadva, hiszen már ők sem közlekedhetnek a korábbi buszsávban, most már ők is a dugóban ragadnak.

Bolondnak nézi a budapestieket?

A nyári dugók kialakulásához az is hozzájárul, hogy Karácsony Gergely július 15-től nemcsak a hétvégékre, hanem az egész nyárra lezáratta a pesti alsó rakpartot. Szerinte az emberek szívesen mennek oda sétálni a hétköznapokon is. Akkor, amikor többségük a munkaidejében dolgozik, valamint akkor, amikor a brutális, 40 fokos kánikula hőjét veri vissza az aszfalt. Ilyen erős napsütésben ott akár 60-70 fok is lehet, ami nem éppen az emberi szervezetnek van kitalálva. Hiába van ott a Duna, itt fürödni nem lehet benne.

Ki akar az aszfalton hűsölni? Fotó: Metropol

A rakpart lezárása pedig újabb dugókat okoz, ami miatt a főváros levegőjének szennyezettsége is növekszik. Így a nyári melegben és a szmogban ülnek az autósok, tekernek a biciklisek és sétálnak a gyalogosok. Persze nem a rakparton, hiszen ott iszonyatosan meleg van.

Karácsony Gergely így nemcsak hibát hibára, de dugót dugóra halmoz, amiről a fővárosiaknak is megvan a véleménye.

Városszerte dugó van, a taxisok is bukták a külön sávot. Fotó: Metropol

„Kedves Gergely Vezető Elvtárs Úr! Élhető, közlekedhető várost mikor tetszik álmodni nekünk? Most már inkább olyat szeretnék! A kettős mérce mikor szűnik meg? (Rollerrel, bringával mindent lehet, az autósok meg dögöljenek meg?) Az én adóm nem pénz? Nekem nem lehetnek jogaim, csak kötelezettségeim? Remélem, nem bízik az újraválasztásban, mert nem annyira szimpatikus, amit ezzel a várossal művelt! A Niedermüller úrral egyetemben!”

Mondjuk egy ligetes, fás részen több értelme lenne ennek. Egy forró nyári délután nem biztos, hogy a fortyogó aszfalt a legkellemesebb terület a kikapcsolódásra!

„Igen… szinte látom magam előtt, ahogy a harmadfokú hőségriasztásban tömegesen rohannak hőgutát kapni a tűző napra és a forró, cipőtalp-olvasztó betonra, mely extrán sugározza magából a kb. 70 Celsius-fokos hőt. Ideális bulizóhely, de tényleg … ezek szerint már csak ez a gond a fővárosban, hogy ilyen hely is legyen … kerülőút alternatíva? Egyéb utcák lakói, akikre átterelődik az észak-déli forgalom? Biztos lájkolják… ja nem … ezek szerint mégiscsak van pénz? Az ide kihelyezendő cuccok és a forróságban dézsákban senyvedő növények sem ingyen vannak! Erről is ennyit!”

Temérdek vagyont herdált el

Ezek a jobbnál jobb ötletek valószínűleg anyagilag sem a leghatékonyabb megoldások. Karácsony Gergely korábban 200 milliárd forintos megtakarítással vette át Budapestet a korábbi főpolgármestertől, Tarlós Istvántól. Hiába az előny, úgy látszik, hogy Karácsony Gergely abból is képes volt hátrányt kovácsolni. A főváros már megint hitelekből él.

Nem ért hozzá és nem is akar

Nem az a baj, hogy a főpolgármester nem ért a közlekedésszervezéshez, nincs jogosítványa sem, a nagy baj az, hogy nem beszélt ehhez hozzáértő szakértőkkel, vagy ha igen, nem hallgat rájuk.

És hogy mi a járókelők véleménye az Üllői úti biciklisávról? Videónkból megtudhatod!

Korábban beszámoltunk róla, hogy kb. 15 perc alatt kb. 10 biciklis haladt el és kb. 250 autós. Ez egy óra alatt kb. 40 biciklis és kb. 1.000 autós. Egy nap alatt kb. 480 biciklis és kb. 24.000 autós. A számítások nyilván nem egészen pontosak, hiszen azok egy adott időszak alapján készültek. Az arányszámok ugyanakkor jól mutatják, hogy mennyire indokolatlan, hogy az autósok közlekedését hátráltatva jött létre a biciklisáv ott, ahol a kerékpárosoknak arra nincs is szüksége. A szándékot értjük, de az egy főpolgármesteri székben ülő ember városvezetéséhez sajnos kevés.

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek