Létrehozva: 2023.05.05.

Csúnyán betett a belső-erzsébetvárosiaknak a Niedermüller-labirintus

Az átlagosnál jóval nehezebb taxit, ételt vagy akár festőt, vízvezetékszerelőt rendelni Belső-Erzsébetvárosba. A DK-s polgármester közlekedési "mintaprojektje" ugyanis totális káoszt hozott, és lehetetlenné teszi az ésszerű közlekedést, nehezíti a parkolást, ráadásul jó néhány utcába be sem szabad hajtani...

A szolgáltatók jó része mára már egyszerűen nem vesz fel belső-erzsébetvárosi rendelést, hiszen az össze-vissza egyirányúsított utcák, illetve a behajtási korlátozások – kerületi gúnynevén: a Niedermüller-labirintus – miatt nem lehet közlekedni autóval a városrészben. 

Az átmenő forgalom ugyan visszaesett az intézkedés után, de az áthajtási pontok bevezetésével a helyi autósokat kitérésekre, plusz körökre kényszerítik, és nagyobb a dugó, a füst, rengeteg a szabálytalankodó

Niedermüller Péter a kerület „forgalomcsillapítási mintaprojektjének” keretében élhetetlen útvesztőt csinált az észszerűtlen forgalmirend-változtatásokkal. A kerület ezen részét azóta a helyiek csak Niedermüller-labirintusnak nevezik. Az áthajtási pontok létesítésével ugyan az adott útszakaszokon kisebb lett az átmenő forgalom – ami a baloldali városrész vezetésének célja volt –, de mindenhol máshol a környékén megnövekedett. Ráadásul dugók keletkeznek, hiszen mindenki ott kerüli el az elzárt utcákat, ahol tudja, sokan „tévelyegnek”, a dugók pedig szmogot generálnak.

Több tízezer forint, ha valaki nem figyel 

„4 büntetőpontra és 30 ezer forint bírságra számíthat, aki behajt az Erzsébetvárosban kialakított 4 olyan gócpontra, amelyet Niedermüller Péter DK-s polgármester kizárólag lakossági behajtásra jelölt ki” – hívja fel a figyelmet egy tiktokker.

„Aki nem figyeli a táblákat, rosszul jár, hiszen 18 büntetőpont után elveszik a jogosítványát. Ráadásul a Google Maps ezt nem tudja, így minden további nélkül beviszi a sofőröket a tiltott zónákba. Abban se reménykedjen senki, hogy ha nem csípik el éppen a közterületesek vagy a városrendészek, akkor minden rendben lesz. Ugyanis a térfigyelő kamerák elől nincs menekvés... Úgy tudni, hogy az ötlet alkalmazását több kerület is fontolgatja, tehát Erzsébetvároson kívül máshol is lehet arra számítani, hogy a Niedermüller-féle labirintushoz hasonlót alakítani ki. Nem az a baj, hogy az átmenő forgalmat ezzel csökkentik és az itt lakókat megpróbálják megkímélni a zajtól, hanem az, hogy ennyire inkorrekt módon teszik mindezt

– mondja a tiktokker, aki felháborodásának adott hangot és mindenkinek felhívja a figyelmét, hogy nézze a táblákat Erzsébetvárosban, ha nem akar bajt... 

 

Dühösek a környékbeliek és a szolgáltatók

A Metropol arról ír, hogy a tiktokker videója felrobbantotta a netet, garmadával érkeztek a hozzászólások.

„Nagyon jó rendszer, mondom ezt taxisként! 50 méterre van az utas, de emiatt az agyament rendszer miatt 1 kilométert kell autózni. Remek környezetbarát megoldás – írja az egyik hozzászóló. Más a dugókra panaszkodott: „Itt lakom, semmit nem lehetett hallani az átmenő forgalomból, de ennek a táblának hatására legalább állandó dugó van.”

A szolgáltatásokat is gátolja Niedermüller döntése: „Vízóraszerelő cégnél vagyok, a miénk (és még 2) nem vesz fel ezekre a címekre...”

„Ez a lakossági hozzájárulás hogy van? A Pistának le kell nyilatkozni, hogy hozzá mentem és nem jön bünti?”– érdeklődött egy budapesti, míg egy másik fővárosi felvetette: „Mi lesz akkor, ha a főútvonalakon lakók is kérik ezt a privilégiumot? Mert nekik is jár a csend...”

A főpolgármesternek „hálálkodik” egy másik kommentelő: „Köszi Geri”

„Én rendszeresen Airbnb szállást foglalok a 7. kerületben. Így addig ott lakom. Így van is egy anomália. Szállást sem foglalok így ott a jövőben” – írja egy másik hozzászóló.

Niedermüller Péter
Niedermüller Péter büszke rá, hogy ő vezette be az első kiterjedt „forgalomcsillapítást” (Fotó: Balogh Zoltán)

Belső-Erzsébetvárosban a „fű sem nő”

Arról már korábban írt a Metropol, hogy a közlekedési korlátozások bevezetése óta Belső-Erzsébetváros lakóinak azzal is szembesülniük kellett, hogy jóval nehezebben tudnak taxit rendelni, és a futárok is, ha csak tehetik, elkerülik a városrészt. Mára viszont ez általános lett a szolgáltatók körében, a szerelők is elkerülik a városrészt, ha tehetik.

Az áthajtási pontok létesítése mellett a DK-s polgármester más érdekes közlekedési módosításokat is végrehajtatott a kerületében. A Király utca–Nagykörút–Rákóczi út–Károly krt. határolta területen több egyirányú utca forgalmi rendjét középen fordította meg, emellett 120 parkolóhelyet is felszámolt. Emiatt is folyamatosak dugók, az össze-vissza táblák között tévelygő autósok nehezítik a városrész életét.

Józsefváros is átveszi Niedermüller ötletét

Niedermüller Péter egyik válaszában elkottyantotta, hogy a szomszédos kerületekkel történt egyeztetések közben Pikó András, józsefvárosi polgármester elárulta neki: ő is tervez hasonló forgalomcsillapítást.

A szolgáltatók zöme nem vesz fel rendelést 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek