tóth gabi
Az átlagosnál jóval nehezebb taxit, ételt vagy akár festőt, vízvezetékszerelőt rendelni Belső-Erzsébetvárosba. A DK-s polgármester közlekedési "mintaprojektje" ugyanis totális káoszt hozott, és lehetetlenné teszi az ésszerű közlekedést, nehezíti a parkolást, ráadásul jó néhány utcába be sem szabad hajtani...
A szolgáltatók jó része mára már egyszerűen nem vesz fel belső-erzsébetvárosi rendelést, hiszen az össze-vissza egyirányúsított utcák, illetve a behajtási korlátozások – kerületi gúnynevén: a Niedermüller-labirintus – miatt nem lehet közlekedni autóval a városrészben.
Niedermüller Péter a kerület „forgalomcsillapítási mintaprojektjének” keretében élhetetlen útvesztőt csinált az észszerűtlen forgalmirend-változtatásokkal. A kerület ezen részét azóta a helyiek csak Niedermüller-labirintusnak nevezik. Az áthajtási pontok létesítésével ugyan az adott útszakaszokon kisebb lett az átmenő forgalom – ami a baloldali városrész vezetésének célja volt –, de mindenhol máshol a környékén megnövekedett. Ráadásul dugók keletkeznek, hiszen mindenki ott kerüli el az elzárt utcákat, ahol tudja, sokan „tévelyegnek”, a dugók pedig szmogot generálnak.
„4 büntetőpontra és 30 ezer forint bírságra számíthat, aki behajt az Erzsébetvárosban kialakított 4 olyan gócpontra, amelyet Niedermüller Péter DK-s polgármester kizárólag lakossági behajtásra jelölt ki” – hívja fel a figyelmet egy tiktokker.
„Aki nem figyeli a táblákat, rosszul jár, hiszen 18 büntetőpont után elveszik a jogosítványát. Ráadásul a Google Maps ezt nem tudja, így minden további nélkül beviszi a sofőröket a tiltott zónákba. Abban se reménykedjen senki, hogy ha nem csípik el éppen a közterületesek vagy a városrendészek, akkor minden rendben lesz. Ugyanis a térfigyelő kamerák elől nincs menekvés... Úgy tudni, hogy az ötlet alkalmazását több kerület is fontolgatja, tehát Erzsébetvároson kívül máshol is lehet arra számítani, hogy a Niedermüller-féle labirintushoz hasonlót alakítani ki. Nem az a baj, hogy az átmenő forgalmat ezzel csökkentik és az itt lakókat megpróbálják megkímélni a zajtól, hanem az, hogy ennyire inkorrekt módon teszik mindezt”
– mondja a tiktokker, aki felháborodásának adott hangot és mindenkinek felhívja a figyelmét, hogy nézze a táblákat Erzsébetvárosban, ha nem akar bajt...
A Metropol arról ír, hogy a tiktokker videója felrobbantotta a netet, garmadával érkeztek a hozzászólások.
„Nagyon jó rendszer, mondom ezt taxisként! 50 méterre van az utas, de emiatt az agyament rendszer miatt 1 kilométert kell autózni. Remek környezetbarát megoldás” – írja az egyik hozzászóló. Más a dugókra panaszkodott: „Itt lakom, semmit nem lehetett hallani az átmenő forgalomból, de ennek a táblának hatására legalább állandó dugó van.”
A szolgáltatásokat is gátolja Niedermüller döntése: „Vízóraszerelő cégnél vagyok, a miénk (és még 2) nem vesz fel ezekre a címekre...”
„Ez a lakossági hozzájárulás hogy van? A Pistának le kell nyilatkozni, hogy hozzá mentem és nem jön bünti?”– érdeklődött egy budapesti, míg egy másik fővárosi felvetette: „Mi lesz akkor, ha a főútvonalakon lakók is kérik ezt a privilégiumot? Mert nekik is jár a csend...”
A főpolgármesternek „hálálkodik” egy másik kommentelő: „Köszi Geri”
„Én rendszeresen Airbnb szállást foglalok a 7. kerületben. Így addig ott lakom. Így van is egy anomália. Szállást sem foglalok így ott a jövőben” – írja egy másik hozzászóló.
Arról már korábban írt a Metropol, hogy a közlekedési korlátozások bevezetése óta Belső-Erzsébetváros lakóinak azzal is szembesülniük kellett, hogy jóval nehezebben tudnak taxit rendelni, és a futárok is, ha csak tehetik, elkerülik a városrészt. Mára viszont ez általános lett a szolgáltatók körében, a szerelők is elkerülik a városrészt, ha tehetik.
Az áthajtási pontok létesítése mellett a DK-s polgármester más érdekes közlekedési módosításokat is végrehajtatott a kerületében. A Király utca–Nagykörút–Rákóczi út–Károly krt. határolta területen több egyirányú utca forgalmi rendjét középen fordította meg, emellett 120 parkolóhelyet is felszámolt. Emiatt is folyamatosak dugók, az össze-vissza táblák között tévelygő autósok nehezítik a városrész életét.
Niedermüller Péter egyik válaszában elkottyantotta, hogy a szomszédos kerületekkel történt egyeztetések közben Pikó András, józsefvárosi polgármester elárulta neki: ő is tervez hasonló forgalomcsillapítást.
A szolgáltatók zöme nem vesz fel rendelést