tóth gabi
Puzsér Róbert a rádióműsorában tett megdöbbentő kijelentést.
Az ország legismertebb kritikusaként Puzsér Róbert minden témában kifejti véleményét. Hiába fogalmaz csípősen, Puzsér többször is elmondta: az általa kritizáltakkal valójában nincs problémája, mondandója annak szól, amit ezek az emberek a médiában képviselnek. Ezért is áll a legtávolabb például a rasszizmus a kritikustól – épp ezért meglepő, ami a közelmúltban történt.
Puzsér a keddi, Spirit FM-en futó rádióműsorában Ábrahám Róbert március 20-i, az ATV Csatt című műsorában elmondott szavaira reagált.
„Az elmúlt években elindult woke-tól kezdve a tudatipar működésén át mindenben azt látom, hogy éppen készítik elő a világot egy spirituális átállásra.”
„Ezt rengetegféleképpen nevezhetjük. Robespierre-ék felvilágosodásnak nevezték, meg a Legfőbb Lény kultuszának. A szabadság, egyenlőség, testvériség nem onnan származik. Ha belegondoltok Robespierre szerepébe: a felvilágosodás mögött nem ateizmus állt, hanem ő kőkeményen hitt valamiben. Tökmindegy, hogy szétdobáló szellemnek vagy Lucifernek nevezzük” – mondta az ATV-n Ábrahám, akinek gondolataira a következő sorokkal reagált Puzsér:
„Szeretném jelezni Ábrahám Róbertnek, ha nem lett volna felvilágosodás meg annak nyomán polgári forradalom, akkor ő a cigány származásával tőzeget szedhetne a lápon legfeljebb. Nem fideszes megmondóemberként adhatná el a felvilágosodás kritikáját, hanem a tőzegszedéshez szólhatna hozzá, ahhoz is nagyjából a gyerekeinek és a feleségének.”
A Blikk felkereste Ábrahám Róbertet, aki reagált a műsorban elhangzottakra.
"Én nem vagyok egy túlzottan ajvékolós típus. Kifejezetten magas nálam a léc ezen a téren, de erre most mit kellene mondanom? Teljesen irreleváns módon rángatta be a származásomat és a családomat ebbe az egészbe, hogy azt használja fel támadási pontként.
A jakobinus diktatúra és Robespierre spirituális hátteréről mondtam el a véleményemet az ATV-n, amire ő úgy reagált, hogy sietve emlékeztetett, én csak egy cigány vagyok. Egy cigány, akinek a lápi tőzeget kellene szednie, és hozzászólni is maximum ahhoz, a gyerekei társaságában lehetne.
Jól látható, hogy Puzsér ismereteinek oroszlánrészét a Szaffiból szívta magába, amit aztán sikerült összekevernie az afroamerikaiak gyapotszedő múltjával" – mondta Ábrahám Róbert, aki kifejtette azt is, hogy az ilyen jellegű megnyilvánulások már túl vannak-e nála a szabad véleménynyilvánításon.
"Túl. Szerintem nem az a rasszizmus, amikor valós, tabu társadalmi témák kapcsán őszintén fogalmaznak. És nem is az, amikor cigány vagy zsidó vicceket mond valaki. A vegytiszta, esszenciális rasszizmus az, amikor jön a felsőbbrendűsködő megmondóember, és jelzi, becsüljem meg, hogy egyáltalán kijöhetek a lápos mocsárból, és legyek hálás, hogy létezhetek. Egyébként is, hogy jövök én ahhoz, hogy gondolkodni merjek, vagy véleményen legyen bármiről is. Pláne olyan nem az én fajtámnak való dolgokról, mint a felvilágosodás. Örüljek, hogy ők, a Puzsér-féle jóságos misszionáriusok, akik a szalonokban rendszeresen megemlékeznek a magamfajta vadember edukációjának jövőbeli lehetőségéről, egyáltalán gondolnak velem és a fajtámmal. Érjem be ennyivel, és ne feszegessem a határokat."
Ábrahám Róbertet egyébként nemcsak Puzsér, hanem a többi, stúdióban ülő személy viselkedése is meglepte. A műsorvezető szerint döbbenetes, hogy nem korrigáltak kollégájuk kijelentését követően.
"Szégyenletes volt hallgatni, ahogy beszélgetőtársa, Oszkár, realizálva a hallottakat, előbb próbált korrigálni, érezve, hogy átlépték az összes alapvető normát. Később azonban annyira feloldódtak ebben a mocsokban, hogy Csunderlik Péter, a harmadik résztvevő már arról kezdett beszélni, hogy különben is fura, amikor valaki az állami oktatásnak köszönheti, hogy egyáltalán a nagyszülei tanulhattak és ennek ellenére az ancien régime előtti időket méltatja, ráadásul ők a társadalom legaljáról emelkedhettek fel valamennyire. Ez volt az a pont, amikor már le kellett volna állítani ezt az egészet. Itt konkrétan már egy lélektelen alsóbbrendű faj megszemélyesítéseként beszéltek rólam, akinek a jelenléte illegitim. Ettől még az első zsidó törvény is megengedőbb volt" – zárta gondolatait Ábrahám Róbert, aki hozzátette, hogy sem a részvevőkkel, sem pedig a műsorral szemben nem tervez jogi lépéseket tenni.