RETRO RÁDIÓ

Pszichológus: Eddig higgyen gyermekünk a Mikulásban!

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2022. 11. 20. 13:00

Dr. Domján Mihály pszichológus, családterapeuta mondta el lapunknak, miért fontos a Mikulás körüli varázslat megteremtése.

Korábban megmutattuk, hogy a budapestiek, gyerekeik és unokáik hogyan jöttek rá, ki is valójában a Mikulás. Míg egyesek maguktól éreztek rá az igazságra, addig másoknak egy óvodai barátjuk vagy egy családtagjuk árulta el. Dr. Domján Mihály pszichológus, családterapeuta elmondta, milyen jelentőséggel bír a Mikulás léte vagy nemléte gyermekkorban.

gyerek, gyermek, Mikulás, ajándék, csomag,
(Képünk illusztráció) / Fotó: Getty Images

„Általánosan elmondható, hogy minél tovább tud hinni a gyermek, minél tovább tud gyermek maradni, később annál kiegyensúlyozottabb felnőtt válik belőle” – jegyezte meg a családterapeuta.

Dr. Domján Mihály hozzátette: „Az ünnep szeretete, az azt megelőző várakozás, a hangolódás, a készülődés, a Mikulás személye és az ünnep körüli varázslat mind hozzájárunk a kötődés kialakulásához.”

Az általunk megkérdezettek beszámolói alapján jellemzően 5-6 éves korában jött rá magától a gyermek, ha addig valaki el nem árulta neki a titkot.

A családterapeuta megjegyezte:

A gyermek és szülő közti kapcsolat ebből a szempontból is nagyon fontos. Ideális esetben a szülő ráérez, hogy elmondja-e gyermekének, ki is a Mikulás és ha igen, akkor mikor tegye ezt meg.

Ha pedig nem a szülőktől tudja meg a gyermek, előbb-utóbb mindenképpen elárulja neki valaki.

„Nagyjából 6-8 éves koráig nyugodtan lehet a gyermek felé közvetíteni a Mikulás és Jézuska eszméjét. Ha addig nem is, az iskolában már bizonyára felvilágosítják egymást a gyerekek. Rendszerint az oda járó felsőbb osztályosok, például a harmadikosok vagy negyedikesek az első vagy második osztályba járókat” – jegyezte meg dr. Domján Mihály.

,

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.