tóth gabi
A BKV üzemzavar-elhárító egységeit vezényelték ki a művelethez.
Ha egy balesetben sérült volna meg annyira ez a Ganz csuklós villamos, hogy ilyen apró részenként lehetett volna csak összeszedni a darabjait, az könnyen végzetes lehetett volna. Szerencsére a vezetőfülkéjét nem egy másik jármű, hanem a BKV kelenföldi villamosüzemének munkatársai vágták le, azért hogy szimulátorként lehessen használni.
Az átalakítás során az alvázszerkezetét átépítették, a mechanikus karok, gombok, kapcsolók azonban eredeti helyükön maradtak. Ezután egy Budapesten található villamosvonalra programoztak át egy vonatszimulátort, amely aktívvá, pontosabban interaktívvá varázsolja a hajdani járművet. A szimulátor segítségével a 19-es villamos teljes vonalán végig lehet haladni vele. Ahhoz, hogy ez megvalósulhasson, az egész szakaszt végig kellett fényképezni, majd a képeket a program segítségével összeszerkeszteni. Így a szélvédő előtt elhelyezett monitoron megjelenik a 19-es villamos gyönyörű budai vonala, amelyen még az amatőröknek, vagyis a villamosvezetői engedéllyel nem rendelkezőknek is élmény „végigvezetni” a villamost.
A szimulátor ugyanis az idén 30 éves szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeumba került, ahol szakszerű felügyelet mellett meghatározott napokon lehet majd kipróbálni.