tóth gabi
Ősztől már 34 intézményben, több mint 11 ezer diák tanulhat minden 21. századi igényt kielégítő teremben a Mészáros Csoport jóvoltából.
Rekordszámú pályázat érkezett a Mészáros Csoport által létrehozott High-Tech Suli programra, amelyre ezúttal több mint 150 intézmény nyújtott be szakmai anyagot, hogy elnyerje az egyenként csaknem 30 millió forintos támogatást. A program nem csak a kiemelkedő digitális felszerelést tartalmazza, hanem a tanárok képzését és anyagi támogatását is, amellyel ezúttal 5 hazai és 4 határon túli iskola gazdagodott. A hazai sikerek után ugyanis idén először olyan külhoni iskolák is pályázhattak, amelyek kiemelt szerepet vállalnak a magyar kultúra és a magyar kulturális örökség megőrzésében. Ezzel pedig a Kárpát-medencében élő magyar gyerekek számára is elérhetővé vált a High-Tech Suli program.
„Éreztük, hogy ez olyan lehetőség, amelyet meg kell ragadni. Fontos, hogy a gyerekek megtapasztalják, hogy a digitális technológia nem cél, hanem eszköz a tudás eléréséhez, eszköz a kritikus gondolkodás kialakításához. Nagyon nagy örömmel fogadtuk a hírt, hogy nyertünk a pályázaton. A magyar közösség is velünk örült Szencen, hiszen hatalmas dolog ilyen modern technológiájú tantermet ajándékba kapni” – mondta el Matus Mónika, a Szenczi Molnár Albert Alapiskola intézményvezetője.
Ma Magyarországon kevés olyan iskola van, ahol a tanulói közösségben ne találkoznánk különleges bánásmódot igénylő diákokkal. A High-Tech Suli tantermekre épülő foglalkozások a 21. századi környezet megértését segítik olyan közegben, ahol minden résztvevő sikerélményhez jut, azáltal, hogy erősségei kibontásához lehetőséget kap. A program által biztosított eszközök és megoldások ugyanis támogatják a pedagógusokat abban, hogy az egyes tanulókkal, azonos nevelési igényű csoportokkal külön, célzottan foglalkozzanak.
„Elkötelezett, motivált pedagógusok dolgoznak iskolánkban, akik szívesen használnak 21. századi eszközöket, 3D technológiákat, robotikát, de hiányzott egy modern, jól felszerelt tanterem, amelyben elegendő eszköz áll a tanulócsoportok rendelkezésére. Nagyon örültünk, amikor kiderült, hogy ez hamarosan másként lesz” – számolt be Tusorné Fekete Éva, a Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Természettudományos Munkaközösségének vezetője.
Cseh Péter Általános Iskola, Szokolya
Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Gyömrő
Szent Imre Katolikus Általános Iskola, Ráckeve
Fehérgyarmati Deák Ferenc Általános Iskola, Gimnázium És Kollégium, Fehérgyarmat
Újhartyáni Német Nemzetiségi Általános Iskola, Újhartyán
Horvátországi Magyar Oktatási és Művelődési Központ (PKCM), Horvátország, Eszék
Domokos Kázmér Óvoda, Gimnázium és Szakközépiskola, Románia, Szováta
Petőfi Sándor Általános Iskola, Szerbia, Óbecse
Szenczi Molnár Albert Alapiskola, Szlovákia, Szenc