tóth gabi
Miután a Metropol megírta, hogy a melósokon spórol a városvezetés, és több száz embert rúgtak ki az összeolvasztott fővárosi közműcégektől, több dolgozó is a nyilvánosság segítségét kérte.
Ma is az FKF-nél dolgozik az a férfi, aki megkereste a Metropolt cikkeik nyomán. A következő idézetek tőle származnak:
„Nem merek úgy nyilatkozni a lapjuknak, hogy azt rögzítik, és megkérdeztem más kollégákat, de senki nem meri vállalni, mert félünk a kirúgásoktól.”
„Sajnos mindenhol létszámhiánnyal küzd a cég, miközben a téli munkákra nem jelentkezik senki. Tőlünk 2020 november 27-én 2 fő, február 8-án 1 fő fizikai munkavállalót küldtek el… Eközben csak a szelektíves részlegen 80 fő hiányzik, betegállomány, üzemi baleset, vagy éppen azért, mert sokan kiléptek.”
„A Karácsony Gergely-féle városvezetés 2021 szeptemberétől hozta létre a BKM-et, melybe többek között a korábbi FKF Nonprofit Zrt. is beleolvadt, ahol jelenleg tartályszállítóként dolgozom.„
„Az egyik budapesti üzem területén beíratták a tartályszállítókat is egy OKJ-s tanfolyamra, ahol képesítést szereztünk arra, hogy kukásautóra is átvezényelhetők legyünk. Önszántunkból nem végeztük volna el a képzést, de az üzemvezető megfenyegetett, hogy aki nem szerzi meg a képesítést, annak ajtót mutat a cég. A vizsgát mindenki sikeresen letette, de a beíratott dolgozók közül egyet már a tanfolyam közepén, egyet pedig a vizsga után elbocsátottak, pedig a főpolgármester azt mondta, csak felügyelőbizottsági helyeket és igazgatói pozíciókat szüntetnek meg. … Az FKF folyamatos munkaerőhiánnyal küzd kommunális és szeletív hulladékrakodók terén, ezért október második felétől a tartályszállítóktól néhány embert egyik napról a másikra átvezényeltek kukásautókra rakodni.”
„Az FKF-nél további létszámcsökkentés várható, sok kolléga az év végi jutalmat várja és januártól várhatóan további, tömeges felmondások következnek… Az igazgatók száma nem csökkent, sőt, vízfejre dagasztották a vállalatvezetést, létrehoztak egy csomó új igazgatóságot, ahol még több haver juthatott jól fizető álláshoz.”
Miközben a melósokon spórol a városvezetés, és leszerelik a kukákat és a BKK-automatákat, a közműcégek élén álló Mártha Imre úgy él, mint egy amerikai milliárdos. A közműholding vezérigazgatója megdöbbentő módon dicsekszik a ki tudja, hogyan megszerzett milliókkal: luxusszállodák a világ legdrágább pontjain, jachtutak a tengereken alulöltözött hölgyek kíséretében, vitorlások, és naponta, provokatív módon váltogatott tízmilliós órák…
A Metropol első, róla szóló cikke óta újabb dokumentumok jutottak a lap birtokába Karácsony Gergely kedvenc cégvezére, a Gyurcsány-fiókának nevezett Mártha Imre meghökkentő vagyonáról. Mint kiderült, egy több mint kétezer négyzetméteres, minimum 2 milliárd forintot érő, úszómedencés svábhegyi villában él, és egy 100 milliós luxusautóval, Bentley-vel jár.
Egymást érik a Metropol e-mail-címén a magukat becsapottnak és megalázottnak érző dolgozók levelei. Mártha Imre munkaidőben úszómedencés posztokkal provokálta a munkatársait saját, kétmilliárdot érő svábhegyi villája kertjéből. A laphoz eljuttatott fotók szerint Mártha, miközben napközben a szolgálati Skodát használja, amint hazamegy, nyomban átül egy 100 milliót érő Bentley-be, a világ egyik legdrágább autójába.
A kérdés az: hogyan tudnak a Mártha Imre irányítása alatt álló fővárosi közműcégek ekkora jövedelmet biztosítani a cégvezérnek, miből telik 2 milliárdos villára, 100 milliós autóra, 15 milliós órára és napi másfél milliós szállodaszámlára, miközben sorozatosak az elbocsátások a közterület-fenntartónál, a Főtávnál, a Főkertnél és a Temetkezési Vállalatnál, és spórolásból leszereltek 3000 kukát és egy csomó BKK-jegyautomatát?