kulcsár edina
Az iskolakezdésre sikerült átadni a forgalomnak Európa legforgalmasabb villamosvonalát, a budapesti 4-6-os vonalát. De a munkák után elképesztõ állapotok maradtak a megállókban.
Mindenki örült, hogy sulikezdésre újra járnak a villamosok a budapesti nagykörúton, csökkent a dugó és nem kell pótlóbuszozni. De amikor végigjártuk a megállókat, elképesztő, balkáni állapotokat találtunk a Blaha Lujza teret leszámítva az összes felújított megállóban.
Hiányoznak a korlátok, a kukák, kiállnak a kockakövek, mocskosak a járdák – mintha csak félkész lenne az egész. Megkérdeztük a BKV Zrt.-t, hogy hogy lehet ez, és azt válaszolták: „szeptember 30-ig folynak még a villamosforgalmat nem akadályozó, befejező munkálatok. A hiányzó, sérült korlátok pótolva lesznek.”
Ennek örülünk, reméljük, hogy tényleg így lesz, de a kérdés akkor is feltehető: hogy lehet ilyen trehány módon otthagyni a munkaterületeket? Mert sok esetben nem csak arról van szó, hogy még nem fejezték be a munkát, hanem arról is, hogy minősíthetetlen színvonalú a munka, amit végeztek, vagy nem törődtek a biztonsággal: a tessék-lássék felrakott szalagok az úttest és a járdasziget között, a kiálló kockakövek iszonyú igénytelenségre utalnak. Amellett, hogy életveszélyesek így a megállók, szégyelljük magunkat Magyarország nevében is, hogy így néz ki az ország legforgalmasabb villamosvonala…