kulcsár edina
Itt a nyár, ám dühös utasok és rémisztõ történetek sora jelzi, bõven van miért aggódnia a repülõvel nyaralni vágyóknak. Brutális késésekrõl, járattörlésekrõl, túlfoglalásokról, itthon maradó csomagokról hallani.
Lassan szerencsésnek mondhatja magát az, akinek tényleg indul a gépe, felengedik rá és a hiánytalan csomagjával együtt időben megérkezik. A világ egyik legkényelmesebb és legnépszerűbb utazási formája ugyanis egyre súlyosabb problémákkal sújtja a nyaralni vágyókat.
Ön nem jöhet velünk
A Ryanair dolgozói sztrájkja miatt bejelentette, jövő héten 600 járatát, köztük budapestit is törli. Bár a cég visszaadja a jegy árát vagy segít az átfoglalásban, mindez komoly átszervezést, lemondást okozhat. Igaz, a cég előre szólt az érintett utasoknak, akiknek így maradt idejük az újratervezésre.
Ugyanakkor kifejezetten dühítő, amikor a reptéren, beszálláskor derül ki, hogy az utas, érvényes jegye ellenére sem szállhat fel, mert a légitársaság túlfoglalta a járatot. Ez történt azzal a Brüsszelből Budapestre tartó fiatal lánnyal, aki az Utazómajom Facebook-oldalán osztotta meg keserű tapasztalatát:
A repülőjegy ellenőrzésekor 30 embert, köztük engem is félreállítottak.
"Kiderült, túlfoglalás volt a járatra, kompenzálásként kapunk 250 euró fájdalomdíjat és átfoglaltak a következő járatra, amin még volt szabad hely. Az átfoglalásnál kitöltettek velünk egy papírt, amin ők jelölték be, „önkéntes” alapon döntöttem, hogy nem megyek el a géppel. Ilyenről szó sem volt, szúrópróbaszerűen választották ki az embereket. Így ezt áthúztam a papíron, különben semmilyen egyéb követeléssel nem tudnék élni...”
Vagyis kész lutri, hogy ki az, aki egy esetleges túlfoglalás esetén, önhibáján kívül mégsem utazhat el vagy éppen haza.
Ráadásul számos cifra eset akad még, melyekről, a repüléssel kapcsolatos problémák megelőzése mellett szintén olvashatsz a pénteki %Ripost% napilapban. Keresd az újságárusoknál!