tóth gabi
A gazdagokat érinti leginkább a legújabb változás.
A Facebook elindította a saját negyedéves magazinját a „Grow”-t.
Leila Woodington, a Facebook marketing osztályának észak-európai vezetője szerint, a lap egyfajta marketing kampány, amely egy jövedelmező vállalkozás kezdetét hivatott beharangozni.
Céljuk nem más, mint: a cégvezetők megnyerése és az ügyfeleik kiszolgálása.
Kiderült az is, hogy évente külön rendezvényt is szerveznek majd olvasóiknak, továbbá online és nyomtatott kurzusokat is tartanak majd. Woodington hangsúlyozta, hogy sem az offline, sem az online eseményekért nem kérnek majd pénzt, hiszen ezek csak marketing kommunikációs csatornák a cégüknek - írja az origo.hu.
Ezzel szemben, úgy tűnik, hogy a Grow teljesen olyan, mint egy hétköznapi magazin – mintsem egy jól kitervelt marketing kampány. A lapnak van főszerkesztője, kreatív igazgatója és a többi pozíció is fellelhető, ami a nyomtatott média világában megszokott.
Nicola Mendelsohn, a Facebook igazgatója a témáról azt mondta:
Semmi meglepő nincs abban, hogy a vállalat elkezd saját újságot nyomtatni, hiszen a légitársaságok ezt már évek óta csinálják.
A Grow-ba megjelenő cikkeket és tartalmakat a Facebook marketing csapata fogja koordinálni, a célközönségük pedig az üzleti vezetők lesznek. Tudni kell, hogy számukra a Facebook UK már 3 éve rendez különböző exkluzív rendezvényeket. Így elképzelhető, hogy ezért döntöttek a nyomtatott magazin mellett.
Információk szerint az újság csak egyes „réteg” számára lesz elérhető. A feltétel nem más, mint: szerepelniük kell a Facebook speciális email listáján. Erre pedig úgy lehet felkerülni, hogy részt kell venni egy hivatalos Grow eseményen, ami azt jelenti, hogy egy elit kör számára készül a magazin.
A Grow-ban fellelhetőek lesznek, interjúk és részben kiemelt üzletágak köré épülő tartalmak is. Az első kiadás a fiatalos, gazdag hipszterekre épít majd . Szerepel benne a H&M kreatív igazgatója Oscar Olsson, akit az "ezredfordulósokkal suttogónak" is becéznek.
Mark Zuckerberg vállalatát már sokszor érték komoly vádak, miszerint a cég inkább hasonlít már médiavállalatra, mintsem egy tech cégre. Ám ő ezeket cáfolja. A magazin elindítása, azonban még is teljesen másról árulkodik. Ez azért fontos, mert a Facebookot szigorúbb szabályozások sújthatják és nem mindegy, hogy médiavállalatként, vagy tech cégként tekintenek majd rá a törvényhozók.