RETRO RÁDIÓ

MITNÉZEL? - RIPOST MÉDIAKUKKOLDA

Gráf Aranka
Szerző
Gráf Aranka
Létrehozva2015. 09. 22. 16:01

Mi történt a médiában egy hét alatt? Mit néztél, mire kattintottál, mi hozott izgalomba?

Bevezető jellegű karóledöfés

Ez az írás egy sorozat első tagja. Az az ötletünk támadt, hogy elkezdjük a máshol is szokásos médiaelemző rovatot, nagyjából úgy, ahogy az máshol szokásos.

Nagyjából. A különbség annyi, hogy szerintünk mi is a média része vagyunk. A többi online lap is. Hogy a frászba ne lennénk? Évek óta sulykolják nekünk, hogy az Internet mindjárt legyőzi a televíziót, a rádiót, mindjárt, mindjárt. Ez vagy igaz, vagy nem, de

a szándék egyértelmű, tessék, leírjuk, mi is le akarunk győzni mindenkit nézettségben, miért is ne akarnánk.

Ha az online is a média része, akkor a velünk párhuzamosan dolgozók valójában műsort készítenek. E műsorok elemezhetők, értékelhetők, hiszen nézettségük is mérhető. Ez a mi véleményünk és alapállásunk. De emellett természetesen ugrunk a tévéműsorokra, a sorozatokra, mozifilmekre, mindarra, amire mások is. Trónok Harca abszolúte rulez, csak történjen már benne végre valami tömeggyilkosságokon és nemi erőszakon kívül.

Portálok

Kezdjünk a kellemetlennel, a hír- és szórakoztató portálokkal. Ha kapunk ötszáz dühös e-mailt arról, hogy az olvasók szeretnének látogatottsági adatokat olvasni szolgáltató weboldalakról is, akkor meg fogunk hunyászkodni.

Tisztázzunk még valamit: a DKT, azaz a Digitális Közönségmérési Tanács adatai alapján írogatunk főleg, bár nem mindenki méreti magát ezzel a rendszerrel. Így viszont, lemészárlásunkat elkerülendő, itt és most tisztázzuk: nem minden adat hasonlítható össze a többivel, nem minden tehető rá egy grafikonra. Nem is tettünk rá közös panelre máshogyan mért adatokat.

A szakmaiság utolsó morzsája a cikkben:

-az egyedi látogató az, aki elolvas legalább egy cikket. Ha többet olvas el, akkor is csak egyetlen látogatónak számít.

-több olvasás az oldalletöltések számát növeli.

(Ami viszont eltér mások gyakorlatától: bennünket nem érdekelnek a célcsoportok. Valójában azt sem nagyon értjük, hogy mások miért igazodnak ahhoz a rendszerhez, ami csak a hirdetőkre tartozik. Az, hogy egy lap vagy műsor hány embert érdekel, nem a reklámok oldaláról nézve érdekes, hanem önmagában. Szerintünk.)

Gyerünk. Az online piacon az elmúlt héten (38. hét) az Origo győzedelmeskedett, szorosan a nyomában az Index-szel. Mi is nagyon meglepődtünk. Nem.

Jönnek a csehszlovákok

A hírportálok közé az élmezőnyben a nlcafénak és a feminának sikerült beékelődnie, de a velvet tizedik helyezése is jónak mondható. A Ripostot jelenleg még csak a Google Analytics segítségével mérjük, így ebbe a táblázatba nem került bele – csak úgy meséljük, hogy e forrás szerint heti 360 ezres olvasótáborunk van. Ha betennénk a sorba… de nem.

A napi- és hetilapok online verziói közül a Hvg és a Blikk tud markánsan megjelenni, érdekesség még, hogy a televíziók site-jai közül… na? Mire fogadnának? Vesztettek. A hirado.hu vezet az atv és az rtl előtt.

A pénteki napot kiragadva az élen fordított a sorrend, azaz ezen a napon az index legyőzte az origót. Szintén e területen mozogva írhatnánk, hogy egy pofon se vész kárba, de ha eddig finomak voltunk, akkor maradjunk is azok. Hajrá, fiúk.

Érdekes figyelni, hogy az első három helyezett és a többiek közt milyen nagy különbségek vannak egyedi látogató számban, és hogy utána mennyire tömörül a mezőny. Ezek ott napfürdőznek, a sok kicsi meg öli egymást két nyomorult látogatóért.

A 444 speciális, vitriolos hangvételével az élmezőnyben foglal helyet, külön pikantériája a helyzetének, hogy az általános vélekedés szerint kifejezetten rájuk indított 888, a tőlük származó, és – fontos hangsúlyoznunk – a Google Analytics által szolgáltatott adatok alapján az első nap átlépte a 75.000 számot. Szóljon hozzá ehhez, akinek két anyja van, mindenesetre érdekes lesz figyelni az ő külön meccsüket.

A táblázatokat kérjük megnézni és megtanulni!

Előbb egy jellemző nap, aztán az egész hét!

A táblázatot böngészve elmondhatjuk, hogy a migránskérdés egyértelműen a hírfogyasztás irányába tolta el az olvasókat, hiszen általában a szórakoztatás dominál. A szerkesztőségben felmerült, hogy vajon mikor fog menekültes valóságshow-t indítani az RTL?

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.