tóth gabi
Volt idő, amikor a magyar cigányzene koronázott királynője sem vetette meg a trash bulvárt, vagyis a szemetet. Mentségére szóljon, akkoriban még sem Bangó Margit, sem Erdélyi Mónika nem gondolták úgy, hogy ez a bizonyos tévéfelvétel egyszer kiérdemli ezt a nem éppen hízelgő jelzőt.
Pikács Violetta neve sokak számára lehet ismerős. Igen, ő a szegény ember Varga Irénje, vagyis a hölgy, aki olyan régóta igyekszik bebizonyítani a lehetetlent, vagyis énekesnői mivoltát, hogy a kezdetektől máig egy komplett generáció felnőtt. Szegény pára próbálkozott már tehetségkutató műsorban, de készített már saját műsort a BP TV utódjaként működő Budapest Európa TV-n is, sőt tulajdonképpen ő fedezte fel Balogh Tamásnét is. No, de térjünk vissza Bangó Margitra, aki valamikor a Mónika show hőskorában tengelyt akasztott Pikács Violettával és ha már így esett, bele is döngölte a földbe.
És, hogy mi történt pontosan? Nos, az akkor mindössze 45 éves Violetta azért fordult Erdélyi Mónikához, mert ország-világ elé akarta tárni sérelmét, amit az 1990 óta sikertelen ORI (Országos Rendező Iroda) vizsgája óta cipelt a lelkében. Ott ugyanis Bangó Margit a szemébe mondta, sem képessége, sem tehetsége nincs ahhoz, hogy nótaénekes váljék belőle. Ez az intelem, mint tudjuk, süket fülekre talált Pikács Violettánál, hiszen 35 év telt el azóta és hősnőnket még ma is gyötri az a kényszerképzet, hogy ő bizony énekesnő a javából. Idézzük hát fel a beszélgetést, ami közte és
Bangó Margit között zajlott le a trash-tévézés hőskorában.
„Az éneklést még óvodás koromban kezdtem el és mindig is élenjáró énekesnő voltam. Huszonkilenc évesen döntöttem el, hogy szeretnék cigánynóta énekes lenni. Elkezdtem tanulni és egy éven át jártam stúdióba. Felkészültem mindenre és a legutolsó ORI-vizsgámon indultam és egyedül a Bangó Margit volt az, aki ezt megakadályozta.”
Mindenki más szerette volna, de ő azt mondta, hogy nem kellek. Ezzel keresztbe is törte a karrieremet.
„Ő mindenkit lesöpört a színpadról, nem engedte meg, hogy legyen utánpótlása. Azt hiszem, féltékenység állt a háttérben” – mondta akkoriban Pikács Violetta Erdélyi Mónikának, aki ezen a ponton behívta a stúdióba Bangó Margitot, aki bizony emlékezett is a Budapest tévés hölgyre és nem is tartotta magában a róla kialakított véleményét.
„Hát, ott komoly problémák voltak hangilag, technikailag és ott volt a tempó, ami talán a legfontosabb a cigányzenében. A ritmusból nem lehet kiesni. Te pedig a tempót akkoriban annyira tisztelted, hogy a világért sem léptél rá. Tizenöt év telt el azóta és ha valaki nem tudja bebizonyítani ennyi éven keresztül, hogy igenis tehetséges, akkor ott valami sántikál” – kezdte türelmesen Bangó Margit, akire ezután nehéz kenyér várt, hiszen Pikács Violetta egy dallal készült neki, Erdélyi Mónikának és nézőknek. Maradjunk annyiban, hogy gyötrelmes másfél perc vette kezdetét, ami el is söpörte a cigánynóták királynőjének türelmét.
„Kedves Ibolya! Az az igazság, hogy azóta sem fejlődtél. Ha most vizsgáztatnálak, ugyanazon az elven lennék, mint akkor. Ugyanaz a probléma is. Szöveg és tempóhiba és nem is tiszta. Ha valaki sztár akar lenni, ahhoz nagyon sokat kell letenni az asztalra és bizonyítani.”
Gondolkozz! Ha negyvenöt éves korodig ebben a műfajban nem értél el semmit, akkor…
„Itt nem a rutin hiányzik, hanem a tehetség!” – vitte be kegyelemdöfést Pikács Violettának Bangó Margit. Persze az akkor elhangzott intelmek süket fülekre találtak, hiszen Violetta ma is énekesnőként aposztrofálja magát, a humorra éhes követői legnagyobb örömére.