RETRO RÁDIÓ

Kultikus Trabantot fotóztak Budapesten, a 7. kerületben

Kultikus Trabantot fotóztak Budapesten, a 7. kerületben
D.K.
Szerző
D.K.
Létrehozva2021. 04. 13. 14:30

Egyre kevesebbet látni a jó öreg kétüteműből az utakon, ez a példány azonban kitűnik mind közül. A Trabantot az esti forgalomban kapta le szemfüles olvasónk.

A koszos-szürke Trabantot a legsűrűbb dzsungelben, a Keleti pályaudvar környékén fotózták le, az egyik mellékutcában várakozott rövid ideig. A kelet-német papírjaguár – ahogy annak idején sokan hívták ezt a primitív, de szerethető konstrukciót – az oldalán viselte azt a jegyet, amitől igazán különlegesnek mondható. A kocsi egyik ajtaján ugyanis egy Skála logó látható. Talán sokan emlékeznek arra, hogy annak idején a Skála áruház autós nyereményjátékkal kedveskedett vásárlóinak, s az egyik fődíj épp egy Trabant volt. Talán épp ez a példány...

 

Ha jobban megnézzük a fotót, még egy érdekességet láthatunk ezen a 601S típusmodellen. Teteje ugyanis nem lemezzel borított, mint normál esetben, hanem elhúzható vászontetővel záródik. Nem kérdés, hogy tulajdonosa igencsak szeretheti ezt a Trabantot, ha már ilyen komoly átalakítást végzett rajta – ragaszkodását nagyon is megértjük. Tegyük hozzá, ez a Trabi tényleg meg lehet becsülve, hiszen nagyon rendben van, mindene tip-top és tiszta. Feltételezzük, a tulaj azt is megszokta, hogy autóját sokan megbámulják – a fotót beküldő olvasónk legalábbis arról számolt be, hogy a Trabantot vezető fiatalember mosolygott rá és egyáltalán nem tiltakozott, amikor készült a fotó.

Trabanton szállni élvezet… 1954 elején az NDK-ban pártutasítás született egy olcsó, kis tömegű, alacsony fogyasztású gépkocsi fejlesztésére. A Trabant P50 első példánya 1957. november 7-én, A Nagy Októberi Szocialista Forradalom 40. évfordulóján gurult le a futószalagról. Maga a név is szovjet ihletésű, a néhány héttel korábban fellőtt első szputnyik (azaz útitárs) nevét fordították németre. Milyen érdekes kis háttérinfó ez a Szputnyik-V koronavírus vakcinához! De térjünk csak vissza az ős-Trabira! Kétütemű motorja vízhűtéses, 690 köbcentis és 18 lóerős volt. Karosszériáját az előírt súlykorlátozás miatt gyapothulladékból és fenolból készített műanyagból, duroplastból gyártották. Az utastér padlózata fából készült.

 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.