RETRO RÁDIÓ

Így reggeliznek a magyar nők: kiderült, hogy 15 százalékuk mit ront el

Így reggeliznek a magyar nők: kiderült, hogy 15 százalékuk mit ront el
D.K.
Szerző
D.K.
Létrehozva2021. 04. 18. 07:00

Bár a legtöbben az egészséges és finom reggeliket keresik, ez gyakran nem jön össze – derült ki a Viblance közvélemény-kutatásából, amiben arra voltak kíváncsiak, hogy reggeliznek a magyar nők.

Április elején zárult az a közvélemény-kutatás, amelyben a nők reggelizési szokásait mérték fel, a Viblance felhívására több mint kilencezer nő válaszolt az étkezéssel kapcsolatos kérdésekre. Így eléggé pontos adatokat kaptak arról, hogy reggeliznek a magyar nők.

A kapott eredményekből azt a következtetést lehet levonni, hogy a nők nagy része hajlandó lenne változtatni a helytelenül rögzült szokásain. Érdekesség, hogy a sós és édes reggeliket előnyben részesítő nők tábora nagyjából fele-fele arányban oszlik meg.

A nők 85 százaléka a reggelire szavaz

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ami beindítja az anyagcserét, a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozás alapja. Azok, akik reggelivel indítják a napot, sokkal hatékonyabban tudnak koncentrálni napközben és állóképességük is javul.

A reggeli elhagyásával csökken az energiabevitel, egyúttal kevesebb fehérje, vitamin és ásványi anyag jut a szervezetbe. Elvben a legtöbben tudják, hogy milyen fontos lenne reggelizni, ám a gyakorlatban mégsem sikerül mindig megoldani. A kutatásból kiderült, hogy a válaszadók 85 százaléka kezdi reggelivel a mindennapokat. A reggelizésre igennel válaszolók számára az egészség és a finom íz messzemenően a két legfontosabb tényező, szemben az árral. Fontos szempont továbbá, hogy a nap első étkezése praktikus, azaz könnyen és gyorsan elkészíthető legyen.

Ezt a hibát sokan elkövetik

A magyar nők több mint fele (58 százalék) saját bevallása szerint hétköznapokon 5-15 percet fordít a reggelire, és csak körülbelül harmaduk (37,5 százalék) reggelizik negyedóránál tovább. Ez megfordul, ha a hétvégéket nézzük: szombaton és vasárnap már a válaszadók 71,9 százaléka fogyasztja a reggelijét 15 percnél tovább. Hétvégén tehát egy fokkal jobban reggeliznek a magyar nők.

 

 

Kiemelten fontos, hogy a reggelit ne kapkodjuk el, hiszen ez a legfontosabb étkezésünk. A javasolt időtartam minimum 20 perc lenne.

Miért kell a 20 perc? Szakértők szerint hagynunk kell megfelelő időt a rágásra, nyelésre, mert ha gyorsan eszünk, a gyomrunk képtelen a nagy mennyiséget 5-10 perc alatt megfelelően feldolgozni. Ilyenkor kellemetlen tünetek, így például gyomorfájdalom, rossz teltségérzet vagy puffadás is jelentkezhet, ami rányomhatja a bélyegét a napunkra.

A reggeli időpontja sem mindegy: kutatások arra jutottak, hogy a metabolizmusnak azzal teszünk a legjobbat, ha két órával ébredés után étkezünk először. Persze mindannyian tudjuk, hogy ez a hétköznapokon nehéz, de mégsem lehetetlen feladat.

 

Az úgynevezett „ráérős reggelizők” 60 százaléka ügyel arra, hogy gondosan előkészítse az ételt és időt szánjon a nyugodt étkezésre, 76 százalékuk otthon, míg 24 százalékuk a munkahelyén fogyasztja el a reggelijét. A fennmaradó 40%-ba tartoznak a „sietős reggelizők”, akiknek 54 százaléka szintén otthon étkezik, míg 43 százalékuk a munkahelyén teszi ezt. A „sietős reggelizők” táborát erősítők elsősorban olyan reggeli alternatívát keresnek, ami pár perc alatt elkészíthető és azonnal fogyasztható, tehát náluk, értelemszerűen, a praktikum fontos szempont.

Reggelizők kontra nem reggelizők

A felmérés egyik nagy érdekessége, hogy a válaszadók 54 százaléka a sós reggelit,

Fotó: Pixabay

46 százaléka pedig az édeset részesíti előnyben, a két tábor tehát szinte fej-fej mellett áll. Előbbi csoport a szendvicset, a sós pékárut, a tojásos reggelit valamint a virslit és a kolbászt fogyasztja ébredés után előszeretettel, míg az édesszájúak a müzli és a granola mellett péksüteményeket, gyümölcsöt, zabpelyhet vagy zabkását tesznek a tányérra.

Fotó: Viblance

A kutatás eredményeinek legnagyobb pozitívuma, hogy a válaszadó nők csupán 12 százaléka válaszolta azt, hogy általában nem reggelizik és mindössze 3 százalék azok aránya, akik egyáltalán nem fogyasztanak reggelit.

Az egyáltalán nem reggelizők 87%-a hajlandó lenne felhagyni ezzel a „rossz” szokásával, amennyiben rátalálna egy egészséges, finom és gyorsan elkészíthető alternatívára. A reggeli elhagyásának több oka is lehet, köztük a más családtagokkal való törődés (gyermekek öltöztetése, felkészítése), szűk határidős munkák, vagy éppen szimplán csak a nehézkesebb ébredés. Néhányan a túl korai ébredés miatt egyáltalán nem éreznek éhséget és elképzelhetetlennek tartják a korai étkezést.

A többség az egészségesre törekszik

A kapott adatokból azt a következtetést lehet levonni, hogy a magyar női lakosság nyitott az egészséges életmód iránt. Nagy részük hajlandó lenne változtatni a helytelenül rögzült szokásain, ha ebben segítséget, de legalábbis iránymutatást kapna, és megfelelő kínálatot találna a piacon. Erre utal az is, hogy a több mint kilencezer válaszadó jelentős többsége (60,4 százalék) úgy nyilatkozott, fontos az egészsége, de a valóság néha közbeszól. Azaz sokan szeretnének odafigyelni az egészségükre, de törekvéseik ellenére ez mégis gyakran meghiúsul.

Csak rajtunk múlik, hogy mit eszünk…

A kutatás eredményei megerősítették a Viblance elképzelését: az embereknek finom és felesleges összetevőktől mentes, tápláló alternatívákra van igényük reggelire is. Ehhez igazodik az általuk forgalmazott granolák, müzlik és zabkásák újszerű csomagolása, mely már a felmérés eredményeire is reflektál: a dobozokon megjelenő karakterek közül mindenki megtalálhatja azt, amelyikkel azonosulni tud.

„Egy olyan arculatot szerettünk volna létrehozni, ami a színek, a formák és képek nyelvén fejezi ki, hogy kik vagyunk és mit gondolunk a világról.

Lehet a reggeli finom, egészséges és változatos! Fotó: Viblance

Az élet tele van lehetőségekkel és csodákkal, csak észre kell vennünk. Harmóniát mindenki találhat a saját életében, ha tudja, hol keresse. Csak rajtunk múlik, hogy szürke hétköznapokban vagy színekben pompázó, csodákkal teli világban élünk, és a lényeg a reggeliző asztalon kezdődik” – nyilatkozott Babocsai Zsolt a kutatást elvégző Viblance képviseletében.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.