DIÉTA

Elképesztő: Ez történik a testeddel, ha egy hónapra leállsz a nassolással

A nassolást bûnös dologként emlegeti minden diéta. De vajon tényleg egyértelmûen rossz szokás? Lássuk a tényeket fehéren, feketén!
  • Szerző: Ripost

Felfedezed, mennyi cukrot ettél meg korábban

Ha hirtelen tudatosan kerülni kezded azokat a rágcsálnivalókat, amelyeket korábban előszeretettel fogyasztottál, hirtelen rádöbbensz, mennyi felesleges cukor volt az életedben.

Hamarabb ebédelsz

Ha reggelitől ebédig semmit nem eszel, valószínűleg hamarabb indulsz el ebédelni. Az ok nagyon egyszerű: hamarabb esik le a vércukorszinted és érzel komolyabb éhséget. A reggeli, és a többi étkezés hatását is kitolhatod kissé, ha minden étkezéshez elfogyasztasz 5-10 gramm egészséges zsírsavat. Például teszel egy kevés avokádót a salátádba, és olívaolajos öntetet is tálalsz hozzá. A legjobb, ha minden étkezés tartalmaz körülbelül 20 gramm sovány fehérjét, némi összetett szénhidrátot, például hüvelyeseket vagy teljes kiőrlésű gabonát, valamint egy adag gyümölcsöt is.

Éhesebb vagy, mint általában

Ha kevesebbet eszel, éhesebb leszel – ez egyszerű és logikus. De vajon hogyan oldhatod meg, hogy ne nassolj, mégis legyen energiád, és ne legyél folyton farkaséhes? A legjobb, ha naponta ötször eszel, méghozzá olyan fogásokat, amelyek minden szükséges tápanyagot tartalmaznak. A sok rostot tartalmazó élelmiszerek, például a hüvelyesek, és a teljes kiőrlésű gabonák hosszabb időre eltelítenek, de a fehérje is hasznos ezen a téren.

Rájössz, hogy a nassolás jót tesz (de nem mindegy, mit eszel)

A nassolás akkor káros, ha finomított szénhidrátokban gazdag élelmiszert fogyasztasz. Egyébként viszont segíthet abban, hogy a vércukorszinted egyenletes maradjon, tehát a nagyobb étkezések alkalmával ne farkaséhesen ülj asztalhoz, és átgondoltabban válaszd ki, mit eszel. Korlátozd a napi nassolások számát, és az adagokat, és édesség helyett inkább legyen nálad egy marék olajos mag, felszeletelt zöldség vagy gyümölcs. Az unalmat és a bosszúságot viszont ne evéssel vezesd le.